Това разкрива ново проучване на университета „Стратфорд“
Проучване на университета „Стратфорд“ в САЩ, проведено сред 7804 ученици и студенти, разкрива, че повечето от тях не могат да определят дали една новина е автентична, или фалшива. Данните варират в зависимост от възрастовата група, но дори най-големите не са успели да посочат материали, които очевидно не са реалистични.
Голяма част от учениците не виждат причина да не се доверят на публикация от банков ръководител или мениджър на компания. Младежите не само пренебрегнали твърденията, които нямали достоверен смисъл, но не отделили внимание на източника или линка на статията.
Според „Стратфорд“ голяма част от младежите се доверяват на позицията на източника, а не на качеството на информацията. За тях новините в социалните медии трябва да имат голяма снимка и текст с факти. Съдържанието на статията или медията, която го е публикувала не била от значение за студентите.
По данни на „Уолстрийт Джърнъл“ едно от решенията на проблема е чрез промяна в методите за обучение на студентите и предоставяне на информация за удостоверяване на източника на новината и проверка на фактите.