вторник, 21 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9051 прочитания

    Богатите го прозряха, а вие?

    Заможните хора все повече заменят луксозните стоки с приключения, сочи изследване на Boston Consulting Group
    12 юни 2012, 16:16 a+ a- a

    Че щастието не е в скъпите вещи, а в хубавите изживявания, го знаем всички, но въпреки това продължаваме да ламтим и да се обграждаме с множество излишни и лъскави играчки. Богатите обаче явно са започнали да се осъзнават. За тях все по-важно е не какво притежават, а какво са изживели, показва проучване на американската консултантска компания Boston Consulting Group (BCG).

    Екстремните преживявания, експедициите на Антарктика или сафаритата се ценят много повече от диамантите, яхтите или марковите дрехи и коли.

    Тенденцията е луксозните изживявания все повече да изместват притежаването на луксозни предмети, посочват от BCG.

    Продажбите на луксозни удоволствия растат 50% по-бързо от продажбите на луксозни стоки, става ясно от проучването.

    Лукс пазарът в световен мащаб се оценява на 1.4 трилиона долара. 770 милиарда долара от тях са отишли за луксозни изживявания или 55% от общите разходи за лукс.

    Експертите на Boston Consulting Group са изследвали разходите на около 1000 богаташи от осем развити страни (САЩ, Германия, Франция, Италия, Великобритания, Испания, Южна Корея и Япония) и четирите страни от БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай).

    От BCG очертават четири основни фактора за промяната на нагласите на богаташите:

    1. Демография – В развитите икономики като САЩ, Япония и Европа, потребителите, които дадоха тласък на бума на лукс пазара през 90-те години на ХХ век, започват постепенно да излизат в пенсия. Те са достигнали такъв етап от живота си, в който закупуването на нови вещи вече не е от значение. По-важни са хубавите изживявания.

    2. Промяна в потребителските модели – В развитите страни средната класа вече се преориентира от статусното потребление към купуването на приключения.

    3. Поколението Y – Младежите на възраст между 18 и 25 години мислят различно от родителите си. За тях по-ценно е какво са изживели, а не какво притежават.

    4. Желание за по-дълготрайна удовлетвореност – Потребителите търсят по-голям смисъл и удовлетвореност от покупките си – нещо, което луксозните изживявания могат да им предложат.

    Според BCG големите производители на луксозни стоки вече отчитат промените и започват да се преориентират. 

    С други думи стягайте багажа и се радвайте на живота!

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 минути
    Телерик Академия с нова трейнинг програма за мениджъри в технологичния сектор
    Upskill Team Leadership e първата публична програма, създадена и валидирана от ИТ лидери за тийм лидери в ИТ
    преди 2 часа
    Microsoft обяви Copilot+PC
    От компанията съобщиха, че 2024 ще бъде „годината на компютъра с изкуствен интелект“
    преди 3 часа
    Google инвестира още €1 млрд. в центъра си за данни във Финландия
    Скандинавските страни предлагат по-хладен климат, данъчни облекчения и изобилие от ВЕИ
    преди 20 часа
    ЕК заплаши да глоби Microsoft заради AI рискове в търсачката Bing
    Брюксел е разтревожен от рисковете от "халюцинации" и разпространението на deepfakes
    преди 23 часа
    БАН: Членството в еврозоната може да се отложи и след 2025
    Инфлацията постепенно ще намалява, но ще бъде по-висока от обичайната през предходното десетилетие