В търсене на свежи пари Facebook и Twitter изпробват нови методи за таргетиране на рекламите си
Социалните мрежи все още се опитват да открият ефективен начин да изкарат пари от нас. Как да ни накарат да кликнем върху рекламата на екрана пред нас. И как да споделят информация за потребителите си на маркетинговите специалисти, така че да не загазят. В търсене на свежи постъпления Facebook и Twitter въведоха нови инструменти за таргетиране на рекламите си.
Twitter ще разчита на това, което знае за интересите на потребителите си. Рекламодателите в социалната мрежа ще се ориентират какво да ви рекламират в зависимост от това какви хора следвате и на какви теми поствате, отбелязва Wall Street Journal.
Ако сте футболен фен, вероятно ще следвате различни футболисти или треньори, предполага изданието. А това е ценна информация за компания-производител на спортни дрехи например. Рекламодателите в Twitter ще могат да избират от списък с над 350 категории интереси.
Подобна стратегия вече се ползва от Facebook. Социалната мрежа определя интересите на потребителите си по like-овете.
Сега обаче Facebook отива по-далеч. Компанията ще позволи на рекламодателите да използват данни на потребителите като имейл адреси и телефонни номера, за да насочат по-добре рекламата си.
От Facebook уверяват, че маркетолозите няма да имат достъп до данни от акаунти на потребителите, а те ще ползват само свои собствени клиентски бази данни, събрани при покупка на стока например. Така компаниите ще имат възможност да таргетират свои стари клиенти.
Дали новите инструменти ще се окажат достатъчно ефективни, за да успеят социалните мрежи да монетаризират трафика в сайтовете, предстои да видим.