понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6448 прочитания

    Търговията през 2022 – все повече онлайн и водена от страните от БРИК

    След 10 години Бразилия, Русия, Индия и Китай ще са сред най-големите пазари в ритейл сектора, сочи прогноза на Economist Intelligence Unit
    05 ноември 2012, 11:43 a+ a- a

    Бразилия, Русия, Индия и Китай са пазарите на бъдещето. Страните от БРИК ще доминират ритейл пазара през следващото десетилетие, прогнозира Economist Intelligence Unit (EIU) в проучването Retail 2022.

    Бразилия, Русия, Индия и Китай ще са сред шестте най-големи световни пазара в сектора до 2022, предвиждат анализаторите.

    С обем от над 8.3 трилиона долара Китай ще осъществява близо една четвърт от световните продажби на дребно до 10 години, става ясно от доклада. През 2016 страната ще измести САЩ като най-голям ритейл пазар в света.

    Анализаторите очакват през следващите 10 години големите търговски вериги все повече да отправят поглед и към Африка в търсене на нови възможности за растеж.

    Другата тенденция, която се очаква да трансформира ритейл сектора в световен мащаб е разрастването на онлайн търговията. Електронната търговия (e-commerce), мобилната търговия (m-commerce) и търговията през социалните мрежи (s-commerce) ще станат основните канали за пазаруване през следващото десетилетие. До 10 години една трета от всички продажби във Великобритания например ще се осъществяват онлайн, сочат прогнозите на EIU.

    Според прогноза на компанията за проучвания Forrester мобилната търговия в Европа в периода 2011-2017 ще нарасне 11 пъти. От EIU обаче смятат, че оценката им дори е подценена. Експертите считат, че пазаруването през смартфона ще се превърне в ежедневие.

    След около 10 години магазините все повече ще оперират по-скоро като шоурумове, предвиждат анализаторите. Потребителите ще посещават магазините, за да „видят, пипнат и изпробват” стоките, които по-късно ще закупят онлайн или през телефона си.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 минути
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 24 минути
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 44 минути
    преди 4 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 5 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията