Google редовно оглавява класациите на най-желаните работодатели в света. Освен добро заплащане, гигантът предлага и серия от социални облаги на своите служители (фризьори, лекари, служебен транспорт и др.). И ако някои изискват сериозен бюджет, то други не струват нищо.
Inc.com изброява няколко лесноприложими идеи, които може да "откраднете" от технологичния гигант, ако искате и вашите служители да са по-щастливи на работните си места.
Аналитичен подход
Гугъл наема социолози и психолози, които разработват специални анкети за служителите. Няма да ви струва нищо, ако приложите този подход сами и във вашата компания. Научете повече за вашите служители и от какво имат нужда с помощта на допитвания. Интересът към нуждите на подчинените е първата стъпка към изграждане на добра фирмена култура.
Умни бонуси и социални облаги
Допълнителните възнаграждения или облаги винаги трябва да бъдат мотивирани. И не е задължително те да са парични. Преди няколко години Google промени стандартния отпуск по майчинство от законоустановените 12 седмици на 5 месеца с идеята да намали текучеството при майките. Тази облага сви разходите за подобр на персонал и повиши лоялността на служителите.
Малките неща имат значение
Звучи изненадващо, но психолозите, наети от Google, например установили, че по-малки чинии в служебния стол допринасят служителите да се хранят по-здравословно. Те изчислили и оптималното време за чакане на опашката за обяд - около 3-4 минути (достатъчно, за да стимилура завързването на разговор, но не и прахосващо време и изнервящо служителите).
HR отдел като научна лаборатория
Както вече стана ясно, проучванията са ключови в стратегията на Google за управление на хората. Всички нови решения идват след допитвания и задълбочен анализ на нуждите и желанията на служителите. Ако хората не са доволни от текущата политика на компанията, задачата на оперативните мениджъри е да разберат защо това е така и да намерят по-добро решение.