Телевизията продължава да бъде с най-голям дял в рекламния сплит. По официални данни за 2012 спрямо 2011 брутните стойности на рекламните бюджети, които не включват отстъпки, бартери и др., са нараснали с 14%. Така по изчисления на медия агенция „Пиеро 97” реалното увеличение е с не повече от 2% общо, стана ясно по време на провелия се „Форум на рекламата”, организиран от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА).
„Тук отчитаме факта, че имаше европейско първенство по футбол, което генерира ръст в бюджетите на националната телевизия”, посочи Иво Цеков, управител на медия агенцията.
По неговите думите държавните и обществени поръчки също са допринесли за ръст в рекламните бюджети на телевизиите.
При медийните групи най-голяма част от рекламните бюджети е отишла в „бТВ медия група” (51, 5%) и MTG медиа група (33,4%).
Кои са основните фактори, които движат ръста на инвестициите в телевизионна реклама?
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg