неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3923 прочитания

    ФАРА 2013 ще връчва специална награда Grand Prix

    Фестивалът ще се проведе от 11 до 14 септември в Албена
    04 юли 2013, 16:20 a+ a- a

    В XIV издание на Фестивала на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) – ФАРА 2013, освен трофеи в добре познатите категории, най-добрите рекламни кампании ще се състезават за специалната награда Grand Prix, съобщиха организаторите.

    Тазгодишният Фестивал ще премине под творческата идентичност - „AVE ФАРА“ и традиционно ще се проведе в курортен комплекс Албена от 11 до 14 септември. Крайният срок за приемане на заявки е 31 юли. Всяка година фестивалният комитет на БАКА се събира, за да анализира предходното издание на Фестивала – неговите силни и слаби страни, коментари и препоръки от рекламните агенции. Въз основа на този анализ се предлагат промени и нововъведения, които да отговарят на тенденциите и развитието на рекламната индустрия.

    „ФАРА е жив организъм и също както всички престижни международни фестивали, реагира и еволюира спрямо измененията в рекламната сфера. Промените позволяват всяка реализирана рекламна форма да намери своето място в подходяща категория, където заявката да бъде оценена по специфични и адекватни критерии“, уточнява Мариана Брашнарова, изпълнителен директор на фестивала.

    Едно от нововъведенията през 2013 година - наградата Grand Prix, е създадено по аналог на международните рекламни фестивали. Отличието ще бъде присъдено единствено след единодушно мнение от страна на журито, по въпроса, че творческата посока – кандидат за приза, има потенциал да се състезава за награда на международни конкурси. В случай че журито не успее да се обедини около една единствена идея, Grand Prix няма да бъде присъдено за съответното издание на ФАРА.

    Журито разглежда като потенциални претенденти единствено заявки, достигнали до 2-ри кръг на журиране. Носител на специалната награда би могла да бъде всяка заявка от творческите категории, като призът не носи допълнителни точки в класацията „Творческа агенция на годината“.

    Основна цел на Grand Prix е да бъде излъчена една творческа идея, която да бъде посланик на България на международната фестивална сцена и с това да обърне статистиката на слабото представяне на българската реклама в чужбина. Призът ще осигури участието на победителя в международен фестивал, като разходите за участие ще бъдат поети от БАКА. Освен Grand Prix, организационният комитет на ФАРА предвижда други нововъведения в регламента.

    В конкурсната програма ще бъде създадена нова подкатегория - “Рекламен текст”, част от категорията „Дизайн“, която вече се казва „Дизайн и текст“. Подобно на категорията “Art Direction”, тя е обща и допуска различни типове формати. „Рекламен текст“ обединява всички разновидности на писане с рекламна цел – от брошура и каталог, през глас зад кадър в ТВ клип, до текстове за уебсайт. Журито ще оценява качеството, уместността и умелостта на творческото писане в контекста на рекламата. Категорията „ТВ и Кинореклама“ ще бъде преименувана на „Филм“.

    Освен традиционните „Стоки, „Услуги“ и „Социални, медийни, политически“ телевизионни реклами, тя ще съдържа и допълнителната „Други филмови формати“. В категория „Филм“ могат да се състезават нови форми като онлайн видео, viral клипове, кратки филми и др. Промяна в името ще претърпи и известната до момента категория „Interactive“. През 2013 тя ще бъде формулирана под наименованието „Digital“, което кореспондира по-точно със същността на категорията.

    Организационният комитет въвежда промяна в условията за участие и при медийните категории. Медийното жури ще оценява кандидатите по следните критерии: инсайт; стратегия и идея и реализация. При кампаниите ще се включи и ефект от комуникацията. По същите критерии участниците ще се аргументират още при подаването на всяка заявка в Медийните категории. Новият модел за участие и критерии при журиране имат за цел да постигнат по-структурирано и по-обективно оценяване на заявките.

    Творческата идентичност на предстоящото XIV издание на ФАРА е разработена от New Moment New Ideas Company. В основата на концепцията „AVE ФАРА“ е сравняването на идеите с гладиатори, а на фестивала – с гладиаторските борби на живот и смърт“, пояснява Андрей Андреев, Творчески директор на New Moment New Ideas Company, и допълва: „Приликата е очевидна. Рекламната идея е сама срещу всички още от появата си. Срещу нея са срокове, бюджет, проблеми при изпълнението и т.н. Следователно, на фестивалната арена в Албена виждаме най-добрите. И победителите ще получат своята слава, също както при гладиаторите.“

    Във ФАРА 2013 могат да участват всички реклами и рекламни кампании, публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2012 - 29.07.2013 година. Заявките не трябва да са участвали в съответната категория в предишни издания на фестивала. Всички заявки за участие трябва да бъдат подадени най-късно до 31.07.2013 г. и да отговарят на техническите изисквания на ФАРА.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 2 дни
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 2 дни
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 2 дни
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 2 дни
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари