петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3125 прочитания

    Как навлизането на дистанционната работа промени стратегиите за Employer Branding на компаниите в България?

    Пред Economy.bg коментират мениджъри от водещи компании в България, които взеха участие във второто издание на форума Еmployer Branding RЕstart
    13 октомври 2020, 10:24 a+ a- a

    Как навлизането на дистанционната работа промени стратегиите за Employer Branding на работодателите в България? Economy.bg попита мениджъри от водещи компании, които взеха участие във второто издание на форума Еmployer Branding RЕstart, организиран от българската компания за корпоративни събития PARTY MANAGEMENT. Събитието се проведе виртуално на 30 септември и 1 октомври под надслов The Power of Events.

    Мария Манолова – чениджър „Човешки ресурси“, Milestone Systems 

    Не смятам, че промяната е значителна. В нашата индустрия дистанционната работа и връзка като цяло винаги е била възможна в един или друг смисъл. Възможностите за позициониране не са изчезнали, по-скоро също се промениха и адаптираха спрямо нуждите в момента – онлайн конференции, дистанционни интервюта и др. Донякъде ни помогна липсата на дългосрочни конкретни стратегии за сметка на краткосрочното целеполагане, което ни дава възможност бързо да се адаптираме и сменим курса.

    Антонио Григоров – мениджър „Човешки ресурси“, Sitel Bulgaria 

    Имаме опит с работата от дистанция отпреди пандемията. По тази причина нашата стратегия за Employer Branding не е променена изцяло, а по-скоро е разширена и адаптирана към условията на труд след началото на пандемията. 

     

    Рада Йосифова – директор „Човешки ресурси“, RaiffeisenBank (Bulgaria) 

    Навлизането така масово на дистанционната работа даде тласък на някои идеи, които тествахме, а сега и средата ни принуди да ускорим и да рискуваме. Рискът се оказа печеливш и в момента можем да предложим много повече гъвкавост на служителите. Стратегията ни не се е променила в същността си, но отдалечена работа, споделено работно място и комуникация през дигитални канали излязоха напред.

    Владимир Махнев - началник отдел „Дигитална трансформация и иновации“, Raiffeisenbank 

    Навлизането на дистанционната работа ни направи много по-организирани и дисциплинирани във всяко едно отношение. Благодарение на дигиталните инструменти за комуникация и колаборация успяваме ефективно да си сътрудничим по различни проекти и инициативи, независимо от локацията, от която работим.  

    Времето, което спестяваме в резултат на използването на дигитални технологии за организация на работния процес (като напр. за срещи) го влагаме в дейности с по-висока добавена стойност. 

    От гледна страна на служителите се забелязва по-голяма самостоятелност и желание за поемане на отговорност в изпълнението на ежедневните задачи. 

    Ивайло Янев - мениджър „Комуникации“, Bosch.IO

    В Bosch.IO наблегнахме на онлайн платформи, чрез които споделяхме човешката страна на компанията ни посредством лични истории, интервюта и други проекти, където служителите ни бяха в центъра на вниманието.

     

    Филип Батоев - специалист "Работодателска маркa", Bosch.IO

    Да работиш от вкъщи е придобивка, която беше на разположение на нашите служители и преди пандемията. Дистанционната работа дигитализира нашата стратегия и работа. „Бош.ИО“ започна да спонсорира и да организира много виртуални и хибридни събития, като в същото време продължава да търси контакта на живо с IT общността на различни офлайн мероприятия.

    Елена Спирина – управляващ директор, PARTY MANAGEMENT

    Не ги промени особено. В PARTY MANAGEMENT винаги сме имали Skype чат и конферентни разговори, даваме възможност за home office откакто компанията е създадена, но колегите рядко се възползват – реално по 1 до 2 пъти месечно (те са млади и искат среда, да споделят, да пият кафе заедно, да имат повод да се гримират, облекат и отидат някъде, а не да седят по пижама у дома). Нямаха търпение да приключи „изолацията“ и да са в офиса. 

    Това, което се промени, са интервютата за работа за свободни позиции и срещите с клиенти. Ако преди видео обажданията бяха практика само с хора от чужбина, то сега е масова практика и в България, а пък интервю по Zoom определено спестява време и на работодателя и на потенциалния кандидат. 

    Стефания Дунчева – директор „Човешки ресурси“ за България и Румъния, TELUS International Europe

    Отново показа важността на дигитализацията и това, че онлайн каналите за комуникация са изключително важни.

    Промени изцяло стратегията ни за ангажираност на служителите, тъй като и техните нужди се промениха. Накара ни да преосмислим форматите, които използваме, за да държим екипа сплотен.

     

     

     

     

    Левент Коркмац – управляващ директор в Begital, бизнес консултант за продуктите на Salesforce, директор „Дигитална транформация“ за PMI Bulgaria Chapter

    Левент Коркмац: Виртуално все още е най-добрият вариант и за работодателя.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 9 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 9 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 10 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 12 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години