понеделник, 20 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6036 прочитания

    Какви възможности дава форумът „Бизнесът в действие”?

    За целта на събитието, неговата програма и по какъв начин помага на студенти и компании, разказват пред Economy.bg организаторите от AIESEC
    26 март 2013, 14:26 a+ a- a

    Бизнесът в действие” е тридневен бизнес форум, организиран от AIESEC България. Проектът е национален и ще се проведе в редица градове в страната, като тазгодишното седмо издание в София ще се състои на 29, 30 и 31 март. В рамките на инициативата студенти ще имат възможност да се включат в различни обучения и в състезание за решаване на бизнес казуси. Свързахме се с Пенка Коркова, която е вице-председател „Развитие на локалните офиси” в AIESEC и с Лиляна Филева, която е мениджър на проекта „Бизнесът в действие”, за да ни разкажат повече за събитието.

    Организирате този форум за седма поредна година. Каква е целта на подобно събитие?
    Лиляна Филева: Насочвайки се основно към студенти 3 и 4 курс, ние се стремим да представим на работодателите хората, които са най-близо до профила на стажантите и служителите, които те ще търсят. В основата на събитието са бизнес казусите, които компаниите ни предоставят. Всяка фирма избира сфера от своята дейност и определя някакъв проблем или задача, които имат нужда от решение. Създавайки казус, компанията доста ясно ни насочва към профила на кандидатите, които търси. Радваме се да кажем, че досега всяко едно издание на събитието е завършвало с поне един стажант, директно взет от компания в резултат на наблюдението на работата му по казусите. Също така именно това изложение на компаниите в началото на втория ден предоставя възможността, както на всяко едно изложение, студентите при желание да подадат документите в компанията, която са си харесали.

    Как подобни събития помагат на младите?

    По какъв начин подобни мероприятия помагат на младите хора?
    Пенка Коркова: Ние и от собствен опит можем да говорим, че това, което е най-полезно, е погледът, който студентите придобиват за това как изглежда всъщност работата в една компания. Прекарвайки няколко дни с представители на компанията, решавайки казуси от нейната ежедневна работа, придобиваме много по-ясна представа кои са проблемите, с които се сблъскват, дали конкретният работодател е интересен за нас, дали има съответствие между това, което сме мислили предварително за марката, и това, което реално представлява работата в компанията. От друга страна, дава пространство за една много ясна себеоценка дали нашите знания и умения, които придобиваме 3 4 курс в университета, са достатъчни именно за да бъдем полезна част от бизнеса и кои са нашите силни и слаби страни впоследствие, вече когато започнем да си търсим работа, и кое можем да изтъкваме като наши силни и слаби страни.

    Какви тенденции наблюдавате сред посетителите във връзка с техния брой, квалификация?
    Лиляна Ф.: Радваме се да кажем, че форматът на събитието расте. Включват се все повече партньори, а именно това предполага и по-големия брой студенти, тъй като всяка компания задава броя студенти, които иска да се включат в нейния казус. По принцип, това са около 20 студенти, за да може да е ефективна комуникацията между студентите и компаниите, да се наблюдава отблизо тяхната работа, да могат да бъдат поставени наистина в динамична обстановка. Като цяло събитието расте. Миналата година се включиха 160 студенти с казуси. Тази година ще бъдат около 200. Тук не включваме броя на студентите, които посещават отворения първи ден и изложението на компаниите, тъй като няма как да проследим техния брой. Той е по-голям от този на участниците.

    Дати за провеждането на форума в други градове в страната:
    Свищов - 5-7 април
    Бургас - 4-5 април
    Велико Търново - 27-28 март
    Бургас - 4-5 април
    Свищов - 5-7 април
    Пловдив - 13-14 април
    Варна - 27-28 април

    Компании от кои браншове са най-склонни да вземат участие в подобен тип инициатива? Колко компании ще се включат тази година?
    Пенка Коркова: Тенденцията е българските компании да засилват своето участие в проекта. Компаниите, които в началото изявяваха желание към такъв тип бизне сфоруми, бяха от порядъка на голямата четворка като PwC, Ernst & Yang, но с течение на времето вече все повече и повече български компании се включват в проекта. Профилите на компаниите са много разнообразни. В тазгодишното издание ще имаме компании от IT сектора, от финансовия сектор, от неправителствения сектор.

    Бихте ли могли да направите съпоставка с провеждането на подобен тип събития, организирани от AIESEC в други държави? Какъв е интересът от страна на младите в другите държави?
    Пенка К.: Честно казано, „Бизнесът в действие” е уникално събитие, което е всъщност деяние на AIESEC България. Има подобен тип събития - бизнес форуми, които повече дават пространство за разговор между младите и бизнеса. Един такъв пример е проектът Youth to Business. От 2012 вече го организираме в България. Той се организира от повечето страни в мрежата на AIESEC. Проектът е изключително интересен за компаниите. В повечето случаи те участват пред публика на членове на AIESEC, като използваме нашите конференции, които събират над 600 души. Определено такъв тип събития са атрактивни за студентите, особено визирайки членовете на AIESEC по света.

    Каква информация ще могат да получат посетителите на "Бизнесът в действие"

    Каква информация могат да получат посетителите на „Бизнесът в действие”?
    Пенка К.: Самото събитие включва няколко елемента. През първия ден ще има няколко говорители, които ще представят различни гледни точки по интересни теми за студентите и бизнеса. Ще има обучения, предоставени на участниците, които ще им помогнат по-ефективно да работят по казусите, които ще решават. През втория ден на събитието ще има пространство, в което студентите ще могат да се запознаят с участниците от страна на бизнеса. Оттам нататък вече продължаваме с разрешаването на казусите и работата по проблемите, които са зададени. Лиляна Ф.: Само да добавя, че обученията ще бъдат водени от бивши членове на нашата организация - представители на различни сфери на бизнеса.

    По време на събитието посетителите ще могат ли да се запознаят с различни стажантски програми?
    Пенка К.: Много зависи от работодателя. Стига да предлагат такива стажантски програми, компаниите имат пространството да запознаят студентите с тях. Обстановката няма да бъде формална. Комуникацията ще е под формата на разговор, така че студентите могат да зададат всички въпроси, които имат, към партньорите ни. Обратното важи също – компаниите ще могат да зададат всичките си въпроси.

    Как протича регистрацията за събитието. Заплаща ли се такса?
    Лиляна Ф.: Регистрацията е необходима единствено за участието в казусите. Всъщност регистрирайки се, студентите попълват форма с въпроси относно своята мотивация. Формата за регистрация е подобна на CV. Регистрацията е изцяло свободна и безплатна.

    Защо решихте събитието да включва и решаване на бизнес казуси?

    Защо решихте да включите и решаване на бизнес казуси тази година?
    Лиляна Ф.: AIESEC е организация, която се управлява от студенти за студенти. Този проект отговаря на един доста наболял проблем в момента сред студентите - отдалечеността на подготовката им в университета от изискванията на бизнеса, с които те се сблъскват, когато завършат и излязат на пазара на труда. Именно затова ние като организация искаме да им предоставим един възможно най-близък контакт с представителите на бизнеса и то от водещи компании, за да могат те да се чувстват максимално подготвени и най-вече да могат да оценят какви качества имат и какво им липсва и какво се изисква от тях. В тазгодишното издание на събитието ще вземат участие 9 компании, включително ние като организация. Ние като организация решихме да се включим тази година, за да покажем на студентите наистина възможностите, които ние предоставяме за тях, и начина, по който те могат да се изградят като професионалисти.

    При бизнес казусите на кои компании очаквате най-голяма надпревара?
    Лиляна Ф.: Доста е трудно да се отговори на този въпрос, тъй като компаниите са представители на доста различни браншове и казусите им са с различна насоченост. Не очакваме някаква пряка надпревара между казусите, но разбира се, както винаги, студентите се насочват към фирмите, които са им познати и към които проявяват интерес като бъдещи служители в тях.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    17 май 2024, 14:22
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    17 май 2024, 11:28
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    17 май 2024, 10:37
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    17 май 2024, 09:19
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    17 май 2024, 08:53
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари