Как да се справите със стреса, породен от свръхнатоварването в работата?
Преумората, гоненето на сроковете, постоянният стрес, дългите часове работа, свръхнатоварването са проблеми, с които се сблъсква почти всеки на работното си място. Има моменти, в които чувстваме, че тежестта на целия свят е на раменете ни. Проблемът не е в работохолизма, а в стреса, който поражда. Полезни съвети как да се справим с него дава Inc.com:
1. Презаредете. След свръхнатоварване, си дайте почивка. Спешен проект, кратък срок, неотложна задача... В такива моменти работохолизмът е неизбежен. Дори и да продължи с дни, седмици или месеци, преди да приключим, след това задължително трябва да си дадем почивка. Само така ще имаме сили за следващото предизвикателство.
2. Научете се да казвате „не“. Когато сме изтощени и претоварени, най-лошото нещо, което може да направим, е да се нагърбим с още работа. Допълнителното натоварване действа блокиращо и пречи на ефективната работа и мислене.
3. Излезте с колеги след работа. Това ще ни помогне да видим нещата под друг ъгъл.
4. Планирайте. Това е най-добрият начин за управление на стреса. Когато нещата изглеждат неконтролируеми, те вероятно са резултат от действия ден за ден. Доброто планиране е в основата на управлението на стреса и предпазване от клопката на работохолизма.
5. Не оставяйте всичко за последния момент. Това е трудно да се контролира, но се постарайте да си осигурите буфер. Ще се изумите колко по-спокойни ще се чувствате, ако не вършите всичко в последния момент.
6. Не си го изкарвайте на другите. Агресивното поведение към колеги (подчинени) в момент на преумора е недопустимо.