вторник, 21 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    40633 прочитания

    От портиер до милиардер

    Вижте впечатляващата история на успеха на съоснователя на модната марка Forever 21
    09 септември 2016, 11:08 a+ a- a

    Ду Уон Чан с двете си дъщери

    Класически пример за сбъдната „Американска мечта”. Това е историята на основателите на модната марка Forever 21 – съпрузите Ду Уон Чан и Джин Сук. Емигрирали от Южна Корея в САЩ без никакви средства, двамата сега са начело на международна верига със 750 магазина в 47 страни по света, която миналата година реализира продажби в размер на 4.4 млрд. долара. Списание Forbes оценява състоянието им в момента на 3.3 млрд. долара. Тази година марката отвори първия си магазин и в България.

    Началото
    Роден през 1954 в южнокорейско село, Ду Уон Чан започнал да работи отрано. Първоначално помагал в кафенета, а по-късно открил свое събоствено. Емигрирал в САЩ през 1981 заедно със съпругата си. Нямали почти никакви пари и едва говорили английски. За да преживеят, на Чан работил едновременно на три места в продължение на три години – като портиер, служител на бензиностанция и работник в кафене.

    „Американската мечта”
    Внезапно прозрение променило посоката на живота на двамата южнокорейци. „Забелязах, че хората, които карат най-хубавите коли, са в модния бизнес”, обяснява Чан в интервю за LA Times през 2010. Това го накарало със спестените от трите работни места пари да отвори първия си магазин за дрехи през 1984 в Лос Анджелис. Нарекъл го Fashion 21. Само през първата година постигнали продажби в размер на 700 хил. долара. След първоначалния успех двойката започнала да отваря нови магазини, като в рамките на пет години имали вече 11. Променили и името на марката на Forever 21.

    Кризата
    Рецесията през 2008-2009 в САЩ засегнала и бизнеса на Чан и той бил принуден да затвори седем магазина. Впоследствие бизнесът на южнокорейците не само успял да се възстанови до предкризисните нива, но и отчел сериозен ръст.

    Успехът
    Днес Forever 21 е утвърдена марка със 750 магазина в 47 страни по света. Миналата година компанията реализира продажби в размер на 4.4 млрд. долара.
    Forever 21 продължава да е семеен бизнес с Чан начело на компанията, а съпругата му – главен търговски директор. Двете им дъщери също играят важна роля в компанията. Голямата отговаря за маркетинга, а по-малката за графичния дизайн на бранда.

    Формулата за успех
    Упоритост. Това е разковничето за успеха според Чан. „Не можеш да се захванеш с бизнес, като очакваш да постигнеш успех през следващите две или три години”, подчертава той. По думите му ритейл инудстрията е „като маратон, а не бягане на 100 метра”.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 34 минути
    Телерик Академия с нова трейнинг програма за мениджъри в технологичния сектор
    Upskill Team Leadership e първата публична програма, създадена и валидирана от ИТ лидери за тийм лидери в ИТ
    преди 3 часа
    Microsoft обяви Copilot+PC
    От компанията съобщиха, че 2024 ще бъде „годината на компютъра с изкуствен интелект“
    преди 3 часа
    Google инвестира още €1 млрд. в центъра си за данни във Финландия
    Скандинавските страни предлагат по-хладен климат, данъчни облекчения и изобилие от ВЕИ
    преди 20 часа
    ЕК заплаши да глоби Microsoft заради AI рискове в търсачката Bing
    Брюксел е разтревожен от рисковете от "халюцинации" и разпространението на deepfakes
    преди 24 часа
    БАН: Членството в еврозоната може да се отложи и след 2025
    Инфлацията постепенно ще намалява, но ще бъде по-висока от обичайната през предходното десетилетие