неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5034 прочитания

    Готина компания = готина работа?

    Незадължително. Вижте какво споделят служители за работата си в Apple
    15 юни 2012, 13:57 a+ a- a

    За втора поредна година Apple доминира като най-влиятелният бранд в света, показа проучване на BrandZ за 2012г. Според Тим Кук, изпълнителният директор на Apple, единствено неговата компания може да предлага толкова страхотни хардуерни продукти, софтуер и услуги, сподели той в тазгодишното си обръщение по време на Apple’s Worldwide Developers Conference  в Сан Франциско. "В крайна сметка,  затова и хората избират да работят за и с Apple – за да свършат най-добрата работа в живота си...да променят живота на толкова други хора по света," обобщи наследникът на Стив Джобс.

    Оказва се обаче, че да работиш за компанията с невероятно готините продукти може и да не е толкова невероятно готино. Заключението е на Business Insider, които проучват отзиви на настоящи и бивши служители на Apple, публикувани през последната година в Glassdoor.com – кариерна медия, в която служители на хиляди компании оценяват работодателите си анонимно.

    Едно от най-честите оплаквания сред служителите на Apple е твърде голямата засекретеност, която забулва работата в компанията и често пречи за нормалното изпълнение на служебните задължения. Служителите страдат и от арогантността на колегите си, липсата на адекватен среден мениджмънт, задълбочилата се бюрокрация и твърде интензивната и натоварена работа, която не позволява да съчетаваш личния с професионалния живот. Друг минус е недостатъчният набор от допълнителни облаги на работното място като безплатен обяд или карта за фитнес, сравнено с други компании в бранша. Според философията на Apple обаче най-голямата облага за служителите е възможността да работят за такава компания. 

    Служителите роптаят и срещу липсата на възможности за кариерно развитие в рамките на компанията и трудното отвоюване на повишение. До подобен извод стига и Адам Лашински, редактор във Fortune, който наскоро издаде книгата „Inside Apple: How America's Most Admired – and Secretive – Company Really Works”. В нея разказва, че Apple е компания, която се гордее с това, че привлича най-добрите таланти, но не залага особено на развитието им.  Описва корпоративната култура на Apple като всепоглъщаща. „ Когато служители се присъединяват към други компании, те запазват в голяма степен своята индивидуалност. Когато се присъединиш към Apple, се приема, че много или малко се отказваш от своята индивидуалност и приемаш идентичността на Apple,” споделя Лашински в интервю за FINS.

    И още нещо – ако решите да се цаните за работа в Apple, бъдете готови да давате винаги най-доброто от себе си. Компанията не толерира посредствеността и непостоянното представяне на работното място, което допълнително повишава нивото на стрес, споделят служители.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    17 май 2024, 11:28
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    17 май 2024, 10:37
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    17 май 2024, 09:19
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    17 май 2024, 08:53
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари