неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    21384 прочитания

    Четирите споразумения в бизнеса, които водят до успех

    Вижте съветите на световноизвестния автор и лектор на тема личностно развитие Дон Мигел Руис за Economy.bg
    27 август 2012, 16:16 a+ a- a

    Дон Мигел Руис е световноизвестен автор и лектор на тема личностно развитие. Той е автор на книгата „Четирите споразумения“ – бестселър на „Ню Йорк Таймс“ повече от седем години, която дава началото на една от най-известните поредици за личностно развитие в света.

    На 03 ноември 2012  дон Мигел и дон Хосе Руис ще посетят за първи път България като част от своето европейско турне със семинарите „Четирите споразумения: Практическо ръководство за лична свобода“ и „Петото споразумение: Практическо ръководство за самоусъвършенстване“. Повече за събитието вижте тук: www.ruiz-bg.com

    Според Дон Мигел Руис всичко, което правим, е базирано на споразумения.  „Ние се учим чрез споразумения и се отучваме чрез тяхното прекъсване. Сключването на четири нови  споразумения, ни води към щастие и изобилие”, убеден е той. Според него тези правила могат да трансформират нашия професионален живот. Те се прилагат в бизнеса от организации като Pfizer, Delta Airlines, Prudential Financial, Smithsonian Institution и много други


    Вижте как описва Дон Мигел Руис четирите споразумения:

    Първото споразумение: Бъди безгрешен в думите си
    Първото споразумение, което трябва да направите със себе си и по отношение на своя бизнес, е да бъдете безгрешни в думите си. Ако се упражнявате да казвате само това, което мислите, и го превърнете в навик, ще спечелите доверие и положителна репутация за вас и вашия бизнес. Независимо в коя сфера е бизнесът ви, фирма, която е безупречна в думите си, обикновено е на по-високо ниво от останалите.

    Бизнесът е живо същество. Всички, които работят в рамките на определена организация, работят един за друг. Всяка личност има своето място. Мениджърът или собственикът трябва да се вслушва във всеки един в рамките на организацията и да общува с него с респект. От чистaча до главния изпълнителен директор - всеки трябва да уважава ролята на другия. Уважението е това, което създава хармонията. С уважение можеш да общуваш с другите дори когато не си съгласен с тях. Уважението се ражда, когато всички го показват, но най-вече тези,  които притежават власт - собственикът или мениджърът. Когато уважаваме всяка гледна точка и сме честни, всеки ще иска да бъде част от организацията. И тогава успехът идва незабавно. За да се справим с чувството на висока лична важност, която си придаваме, трябва да помним, че всеки един в организацията е в нейна услуга.

    Второто споразумение: Не приемай нищо лично
    Бизнесът си е бизнес и колкото по-скоро осъзнаете, че останалите не правят нищо заради вас (или по ваша вина), толкова по-добре. Бизнесът цели да максимизира приходите и да минимизира разходите. Ако нещо се прави така, че да изглежда егоистично или като „прерязване на гърлото“, помнете, че това е само бизнес. Това, което останалите казват или правят, е само проекция на техните възприятия за реалността. Да вземате бизнес решения, повлияни от лични чувства и пристрастия, може да се окаже решаващо за вашата фирма. Оставете чувствата настрана и сам създавайте своята бизнес реалност.

    Когато се научим да слушаме и да не приемаме нищо лично, можем да създадем нова система от убеждения. Като собственик на бизнес вие сте този, който създава новата работна среда, новата идентичност, а оттам - и новата система от убеждения на работното място. Учейки се да уважаваме системата от убеждения на другите, ще  можем да уважаваме и тези на нашите клиенти.

    Идват моменти, в които служител на организацията създава драма или проблем. Как бихме могли да се справим с това? В големия брой случаи драмата е породена от неяснота, неразбирателство и погрешни заключения. Хората правят предположения. За да се разреши драмата, е важно да се изясни предметът на спора. Трябва да попитаме всеки, въвлечен в нея, да изслушаме неговата история. Обикновено „драмата” е сигнал, че служителят вече не е доволен от работата си и търси изход от ситуацията. Можете да се опитате да възстановите любовта на служителя към компанията, но ако той не го иска, тогава е време да си кажете „сбогом“ и да го освободите. След това той ще може да си намери място, където да бъде щастлив. Да освободиш някого е едно от най-трудните неща. Понякога може да мислите, че няма да можете да функционирате без този служител. Но не е вярно. Когато има служители, които не искат повече да работят за компанията, е време да откриете персонал, който иска да бъде част от нея.

    Какво се случва, ако клиентът създава драмата? Днес някои мениджъри са забравили какво е услуга и са преминали отвъд допустимата граница. Понякога фразата „Клиентът винаги има право“ не е разбирана правилно. Може наистина да имате клиент, който има висока самооценка. Границите трябва да бъдат поставяни съобразно приемливото поведение. Трябва да има правила, така че персоналът да знае кога да препрати клиента към управителя, защото клиентът невинаги има право.

    Третото споразумение: Не прави предположения
    Задължително изискване за успеха на бизнеса ви е никога да не правите допускания. По дефиниция допускането е предположение, което се приема за вярно. Наистина бихме могли да се провалим, ако вземаме важни бизнес решения, основани на предположения. Никога не предполагайте, че някой ще се справи със ситуация или задача, за която сте го помолили. Никога не предполагайте, че вашият клиент е удовлетворен. Никога не предполагайте, че всичко ще е наред.  Изпълнителните директори са изпълнителни директори, защото вместо да предполагат, те задават въпроси - за да са сигурни, че са разбрани правилно. Останете верни на това споразумение, и вашият личен, и предприемаческият ви живот ще процъфтят.

    Четвъртото споразумение: Винаги прави най-доброто, на което си способен
    Има твърде много неща, които всички ние правим в живота си и в които не влагаме всичко от себе си. Представете си колко по-силни щяхте да сте, ако бяхте променили фокуса си и бяхте давали 100% от себе си. Освен ако нямате наистина ужасна бизнес концепция, няма начин усилията ви да не бъдат възнаградени.

    За да правим най-доброто, на което сме способни, трябва да се наслаждаваме на това, което правим. Въображението ни оживява. Когато е време да се пуснем, трябва да се пуснем. Понякога сме в бизнес, който не ни прави щастливи. Ако това е така, тогава просто трябва се откажем от него.

    В заключение, ако се споразумеете със себе си и по отношение на бизнеса си да бъдете безупречни в думите си, да не приемате нищо лично, никога да не правите предположения и да давате най-доброто от себе си, ще бъдете изумени от изключителните резултати, които ще постигнете. Това не е толкова лесно. Нарушаваме ангажименти и споразумения със себе си и останалите всеки ден. Винаги има „утре“ или някое добро извинение, за да отложим или изобщо да не направим нещо. Бъдете отговорни, признайте провала си и започнете отначало.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 2 дни
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 2 дни
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 2 дни
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 2 дни
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари