Вижте кои са те според Катрин Креовска (Кити) – графичен дизайнер на SoftUni Creative
Навлизането в динамичния свят на графичния дизайн може да бъде трудна задача, особено за тези, които тепърва започват своя път. Затова в рубриката „В палитрата на дизайнера“ ви срещаме с Катрин Креовска – Кити от SoftUni Creative, която ще сподели 5 полезни съвета към графичните дизайнери от годините си опит в сферата.
Съвет 1: Бъдете любопитни
Графичният дизайн се развива непрестанно и всеки дизайнер трябва да бъде в крак с тенденциите и технологиите, ако иска да се развива успешно в сферата. Появяват се нови инструменти, софтуери, а вече сме свидетели и на навлизането на изкуствения интелект. Запознавайте се с новите трендове и не се колебайте да ги изпробвате в работата си.
Дори ако се абстрахираме от чисто професионалния аспект на дизайна – всеки артист и творец трябва да се потопи в различни художествени средства, дисциплини, стилове и да експериментира с различни елементи, за да открие собствения си почерк. Така се раждат новите идеи, които оформят индустрията.
„Дизайнът е навсякъде около нас и вдъхновението се крие зад всеки ъгъл. Затова разглеждайте, анализирайте, усещайте. Помислете какво ви допада в дизайна, който виждате, какво бихте променили и как бихте подходили“, съветва Кити.
Съвет 2: Бъдете смели
Да, любопитството ще ви помогне да изградите собствения си стил, но това не означава, че трябва да се придържате строго към него.
„Дизайнът е свобода – можете да лавирате между похватите и усещанията, като даже е добре да излизате от комфортната си зона. Адаптивността е ключово умение за един дизайнер, което не може да се развие, без да поемате смело различни задачи и проекти. Така не само се развивате като артисти, но и обогатявате портфолиото си. Затова не се страхувайте от това да изневерите на стила си или да опитате нещо ново“, добавя тя.
Смелостта може да се прояви като готовност да експериментирате с нестандартни цветови комбинации, да разширите границите с авангардни оформления или да се застъпвате за смела концепция, когато клиентът предпочита да играе на сигурно. Поемането на риск невинаги води до незабавен успех, но дори и при неуспех може да се натрупат богати познания.
Съвет 3: Задавайте си въпроса „Защо?“
„Всеки елемент в дизайна ви е добре да заслужи мястото си. Да има цел и смисъл. Трябва да можете да отговорите на въпроса „Защо?“ – защо тази форма е тук, защо има втори шрифт, защо цветовете са тези. По този начин ще можете да защитите идеите си и да сте убедени, че дизайнът ви е възможно най-добър“, споделя Кити.
В основата на всеки дизайнерски проект стои един важен въпрос: „Защо?“. Всяко дизайнерско решение трябва да произтича от дълбокото разбиране на целта. Дали целта е да се продаде продукт, да се популяризира събитие, или може би да се вдъхнови социална промяна. Като задавате въпроса "защо", вие се ангажирате с проекта си на по-дълбоко ниво. Това не само дава насока на вашия дизайн, но и помага за изграждането на доверие с клиентите ви, тъй като те виждат във вас стратегически партньор, инвестиран в успеха на техния проект.
Съвет 4: Организирайте добре времето си
Спазването на крайните срокове и жонглирането с множество проекти е неразделна част от живота на дизайнера. Ето защо е от съществено значение да развиете добри умения за управление на времето още в началото. Разпознаването на момента, в който трябва да се приключи с една задача и да се започне друга, кога да се спре с доработването на даден проект и как да се управлява творческата енергия през деня, може да бъде от съществено значение за развитието в тази област.
„Като графичен дизайнер често ще имате множество проекти и срокове, които ще трябва да съчетавате. Хубаво е да се научите да разпределяте времето си и да бъдете ефективни. Научете се да приоритизирате и да разделяте задачите на по-малки такива. Докато работите, правете чести почивки – дизайнът има нужда от свеж ум и поглед“, съветва Кити.
Съвет 5: Разкажете история
Всеки дизайн разказва история. Вашият дизайн трябва да прави нещо повече от това да привлича погледа – те трябва да комуникира, да предизвиква емоции. Добре проектираното лого или плакат улавя същността на марката или събитието, като приветства зрителите на визуално пътешествие. Чрез разказването на истории в работата си можете да създавате дизайн, който ангажира аудиторията и оставя трайно впечатление.
Но не само дизайнът трябва да разказва добра история – дизайнерът също трябва да е подготвен да разкаже повече за пътя, през който е преминал, създавайки проекта.
Или както обобщава Кити: „Когато представяте цялостен проект, разкажете история. Откъде сте минали, какви решения сте взели, защо сте променили нещо. Не показвайте само крайния резултат. По този начин ще демонстрирате професионализъм и ще покажете, че сте погледнали на задачата от различни ъгли“.