петък, 10 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1377 прочитания

    В палитрата на дизайнера: 5 полезни съвета към графичните дизайнери

    Вижте кои са те според Катрин Креовска (Кити) – графичен дизайнер на SoftUni Creative
    17 август 2023, 10:05 a+ a- a

    Навлизането в динамичния свят на графичния дизайн може да бъде трудна задача, особено за тези, които тепърва започват своя път. Затова в рубриката „В палитрата на дизайнера“ ви срещаме с Катрин Креовска – Кити от SoftUni Creative, която ще сподели 5 полезни съвета към графичните дизайнери от годините си опит в сферата.

    Съвет 1: Бъдете любопитни

    Графичният дизайн се развива непрестанно и всеки дизайнер трябва да бъде в крак с тенденциите и технологиите, ако иска да се развива успешно в сферата. Появяват се нови инструменти, софтуери, а вече сме свидетели и на навлизането на изкуствения интелект. Запознавайте се с новите трендове и не се колебайте да ги изпробвате в работата си.

    Дори ако се абстрахираме от чисто професионалния аспект на дизайна – всеки артист и творец трябва да се потопи в различни художествени средства, дисциплини, стилове и да експериментира с различни елементи, за да открие собствения си почерк. Така се раждат новите идеи, които оформят индустрията.

    „Дизайнът е навсякъде около нас и вдъхновението се крие зад всеки ъгъл. Затова разглеждайте, анализирайте, усещайте. Помислете какво ви допада в дизайна, който виждате, какво бихте променили и как бихте подходили“, съветва Кити.

    Съвет 2: Бъдете смели

    Да, любопитството ще ви помогне да изградите собствения си стил, но това не означава, че трябва да се придържате строго към него.

    „Дизайнът е свобода – можете да лавирате между похватите и усещанията, като даже е добре да излизате от комфортната си зона. Адаптивността е ключово умение за един дизайнер, което не може да се развие, без да поемате смело различни задачи и проекти. Така не само се развивате като артисти, но и обогатявате портфолиото си. Затова не се страхувайте от това да изневерите на стила си или да опитате нещо ново“, добавя тя.

    Смелостта може да се прояви като готовност да експериментирате с нестандартни цветови комбинации, да разширите границите с авангардни оформления или да се застъпвате за смела концепция, когато клиентът предпочита да играе на сигурно. Поемането на риск невинаги води до незабавен успех, но дори и при неуспех може да се натрупат богати познания.

    Съвет 3: Задавайте си въпроса „Защо?“

    „Всеки елемент в дизайна ви е добре да заслужи мястото си. Да има цел и смисъл. Трябва да можете да отговорите на въпроса „Защо?“ – защо тази форма е тук, защо има втори шрифт, защо цветовете са тези. По този начин ще можете да защитите идеите си и да сте убедени, че дизайнът ви е възможно най-добър“, споделя Кити.

    В основата на всеки дизайнерски проект стои един важен въпрос: „Защо?“. Всяко дизайнерско решение трябва да произтича от дълбокото разбиране на целта. Дали целта е да се продаде продукт, да се популяризира събитие, или може би да се вдъхнови социална промяна. Като задавате въпроса "защо", вие се ангажирате с проекта си на по-дълбоко ниво. Това не само дава насока на вашия дизайн, но и помага за изграждането на доверие с клиентите ви, тъй като те виждат във вас стратегически партньор, инвестиран в успеха на техния проект.

    Съвет 4: Организирайте добре времето си

    Спазването на крайните срокове и жонглирането с множество проекти е неразделна част от живота на дизайнера. Ето защо е от съществено значение да развиете добри умения за управление на времето още в началото. Разпознаването на момента, в който трябва да се приключи с една задача и да се започне друга, кога да се спре с доработването на даден проект и как да се управлява творческата енергия през деня, може да бъде от съществено значение за развитието в тази област.

    „Като графичен дизайнер често ще имате множество проекти и срокове, които ще трябва да съчетавате. Хубаво е да се научите да разпределяте времето си и да бъдете ефективни. Научете се да приоритизирате и да разделяте задачите на по-малки такива. Докато работите, правете чести почивки – дизайнът има нужда от свеж ум и поглед“, съветва Кити.

    Съвет 5: Разкажете история

    Всеки дизайн разказва история. Вашият дизайн трябва да прави нещо повече от това да привлича погледа – те трябва да комуникира, да предизвиква емоции. Добре проектираното лого или плакат улавя същността на марката или събитието, като приветства зрителите на визуално пътешествие. Чрез разказването на истории в работата си можете да създавате дизайн, който ангажира аудиторията и оставя трайно впечатление.

    Но не само дизайнът трябва да разказва добра история – дизайнерът също трябва да е подготвен да разкаже повече за пътя, през който е преминал, създавайки проекта.

    Или както обобщава Кити: „Когато представяте цялостен проект, разкажете история. Откъде сте минали, какви решения сте взели, защо сте променили нещо. Не показвайте само крайния резултат. По този начин ще демонстрирате професионализъм и ще покажете, че сте погледнали на задачата от различни ъгли“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    преди 4 часа
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    преди 4 часа
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    преди 8 часа
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ
    преди 9 часа
    Българската "Пластхим-Т" придоби 100% от италианската Manucor
    Сделката се финансира със заем от „Уникредит Булбанк“ и ОББ