вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1716 прочитания

    В палитрата на дизайнера: 5 полезни съвета към графичните дизайнери

    Вижте кои са те според Катрин Креовска (Кити) – графичен дизайнер на SoftUni Creative
    17 август 2023, 10:05 a+ a- a

    Навлизането в динамичния свят на графичния дизайн може да бъде трудна задача, особено за тези, които тепърва започват своя път. Затова в рубриката „В палитрата на дизайнера“ ви срещаме с Катрин Креовска – Кити от SoftUni Creative, която ще сподели 5 полезни съвета към графичните дизайнери от годините си опит в сферата.

    Съвет 1: Бъдете любопитни

    Графичният дизайн се развива непрестанно и всеки дизайнер трябва да бъде в крак с тенденциите и технологиите, ако иска да се развива успешно в сферата. Появяват се нови инструменти, софтуери, а вече сме свидетели и на навлизането на изкуствения интелект. Запознавайте се с новите трендове и не се колебайте да ги изпробвате в работата си.

    Дори ако се абстрахираме от чисто професионалния аспект на дизайна – всеки артист и творец трябва да се потопи в различни художествени средства, дисциплини, стилове и да експериментира с различни елементи, за да открие собствения си почерк. Така се раждат новите идеи, които оформят индустрията.

    „Дизайнът е навсякъде около нас и вдъхновението се крие зад всеки ъгъл. Затова разглеждайте, анализирайте, усещайте. Помислете какво ви допада в дизайна, който виждате, какво бихте променили и как бихте подходили“, съветва Кити.

    Съвет 2: Бъдете смели

    Да, любопитството ще ви помогне да изградите собствения си стил, но това не означава, че трябва да се придържате строго към него.

    „Дизайнът е свобода – можете да лавирате между похватите и усещанията, като даже е добре да излизате от комфортната си зона. Адаптивността е ключово умение за един дизайнер, което не може да се развие, без да поемате смело различни задачи и проекти. Така не само се развивате като артисти, но и обогатявате портфолиото си. Затова не се страхувайте от това да изневерите на стила си или да опитате нещо ново“, добавя тя.

    Смелостта може да се прояви като готовност да експериментирате с нестандартни цветови комбинации, да разширите границите с авангардни оформления или да се застъпвате за смела концепция, когато клиентът предпочита да играе на сигурно. Поемането на риск невинаги води до незабавен успех, но дори и при неуспех може да се натрупат богати познания.

    Съвет 3: Задавайте си въпроса „Защо?“

    „Всеки елемент в дизайна ви е добре да заслужи мястото си. Да има цел и смисъл. Трябва да можете да отговорите на въпроса „Защо?“ – защо тази форма е тук, защо има втори шрифт, защо цветовете са тези. По този начин ще можете да защитите идеите си и да сте убедени, че дизайнът ви е възможно най-добър“, споделя Кити.

    В основата на всеки дизайнерски проект стои един важен въпрос: „Защо?“. Всяко дизайнерско решение трябва да произтича от дълбокото разбиране на целта. Дали целта е да се продаде продукт, да се популяризира събитие, или може би да се вдъхнови социална промяна. Като задавате въпроса "защо", вие се ангажирате с проекта си на по-дълбоко ниво. Това не само дава насока на вашия дизайн, но и помага за изграждането на доверие с клиентите ви, тъй като те виждат във вас стратегически партньор, инвестиран в успеха на техния проект.

    Съвет 4: Организирайте добре времето си

    Спазването на крайните срокове и жонглирането с множество проекти е неразделна част от живота на дизайнера. Ето защо е от съществено значение да развиете добри умения за управление на времето още в началото. Разпознаването на момента, в който трябва да се приключи с една задача и да се започне друга, кога да се спре с доработването на даден проект и как да се управлява творческата енергия през деня, може да бъде от съществено значение за развитието в тази област.

    „Като графичен дизайнер често ще имате множество проекти и срокове, които ще трябва да съчетавате. Хубаво е да се научите да разпределяте времето си и да бъдете ефективни. Научете се да приоритизирате и да разделяте задачите на по-малки такива. Докато работите, правете чести почивки – дизайнът има нужда от свеж ум и поглед“, съветва Кити.

    Съвет 5: Разкажете история

    Всеки дизайн разказва история. Вашият дизайн трябва да прави нещо повече от това да привлича погледа – те трябва да комуникира, да предизвиква емоции. Добре проектираното лого или плакат улавя същността на марката или събитието, като приветства зрителите на визуално пътешествие. Чрез разказването на истории в работата си можете да създавате дизайн, който ангажира аудиторията и оставя трайно впечатление.

    Но не само дизайнът трябва да разказва добра история – дизайнерът също трябва да е подготвен да разкаже повече за пътя, през който е преминал, създавайки проекта.

    Или както обобщава Кити: „Когато представяте цялостен проект, разкажете история. Откъде сте минали, какви решения сте взели, защо сте променили нещо. Не показвайте само крайния резултат. По този начин ще демонстрирате професионализъм и ще покажете, че сте погледнали на задачата от различни ъгли“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 3 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 3 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 5 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 7 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 23 часа
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант