понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    669 прочитания

    ЕС разшири забраната за поведенческа реклама на Meta

    Инициативата е на Норвегия
    01 ноември 2023, 15:09 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Европейският регулатор на данни се съгласи да разшири забраната, наложена от Норвегия, която не е членка на ЕС, върху „поведенческа реклама“ във Facebook и Instagram, за да обхване всичките 30 страни в Европейския съюз (ЕС) и Европейското икономическо пространство (ЕИП), съобщи „Ройтерс“.

    Забраната за реклама, която е насочена към потребителите чрез събиране на техните данни, е пречка за американския технологичен гигант Meta Platforms, собственик на двете социални медийни услуги, която се противопоставя на усилията за ограничаване на практиката.

    Решението на Европейския съвет за защита на данните (EDPB) е инструкция към регулатора на данни на Ирландия, където се намира европейската централа на Meta, да наложи постоянна забрана върху използването на поведенческа реклама от компанията в рамките на две седмици, се казва в изявление на EDPB до „Ройтерс“.

    „На 27 октомври EDPB прие спешно обвързващо решение... за налагане на забрана върху обработването на лични данни за поведенческа реклама на правни основания на договор и легитимен интерес в цялото Европейско икономическо пространство“, се казва в съобщението.

    В сряда (1 ноември) Meta каза, че вече е казала, че ще даде възможност на потребителите в ЕС и ЕИП да дадат съгласие и ще предложи през ноември абонаментен модел, за да отговаря на регулаторните изисквания. „Членовете на EDPB са запознати с този план от седмици и ние вече бяхме напълно ангажирани с тях, за да постигнем задоволителен резултат за всички страни“, каза говорител на компанията. „Това развитие неоправдано игнорира този внимателен и стабилен регулаторен процес.“

    Meta вече подлежи на ежедневни глоби в Норвегия от 1 милион крони ($90 000) за нарушаване на поверителността на потребителите чрез използване на техните данни, като местоположения или поведение при сърфиране, за реклама, бизнес модел, общ за големите технологични компании (Big Tech).

    През септември норвежкият регулатор на данни Datatilsynet заяви, че е отнесъл текущата глоба до европейския регулатор, тъй като глобата е валидна само в Норвегия и трябва да изтече на 3 ноември. Сега тя ще стане постоянна.

    Норвегия не е член на ЕС, но е част от единния европейски пазар. Решението засяга около 250 милиона потребители на Facebook и Instagram в Европа, каза Datatilsynet.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    преди 5 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата
    преди 5 часа
    Изкуственият интелект има потенциал да революционизира научните открития
    Нуждаем се от нов Европейски институт за изкуствен интелект в науката, съветват академиите Европейската комисия
    преди 5 часа
    Fitch потвърди рейтинга на България
    Липсата на стабилно правителство и потенциално дългите преговори за съставяне на коалиция биха могли да забавят влизането в еврозоната след 2025, предупреди агенцията
    преди 6 часа
    Летище София с нов безмитен магазин
    Той е най-големият за безмитна търговия в България