понеделник, 17 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    856 прочитания

    ЕС разшири забраната за поведенческа реклама на Meta

    Инициативата е на Норвегия
    01 ноември 2023, 15:09 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Европейският регулатор на данни се съгласи да разшири забраната, наложена от Норвегия, която не е членка на ЕС, върху „поведенческа реклама“ във Facebook и Instagram, за да обхване всичките 30 страни в Европейския съюз (ЕС) и Европейското икономическо пространство (ЕИП), съобщи „Ройтерс“.

    Забраната за реклама, която е насочена към потребителите чрез събиране на техните данни, е пречка за американския технологичен гигант Meta Platforms, собственик на двете социални медийни услуги, която се противопоставя на усилията за ограничаване на практиката.

    Решението на Европейския съвет за защита на данните (EDPB) е инструкция към регулатора на данни на Ирландия, където се намира европейската централа на Meta, да наложи постоянна забрана върху използването на поведенческа реклама от компанията в рамките на две седмици, се казва в изявление на EDPB до „Ройтерс“.

    „На 27 октомври EDPB прие спешно обвързващо решение... за налагане на забрана върху обработването на лични данни за поведенческа реклама на правни основания на договор и легитимен интерес в цялото Европейско икономическо пространство“, се казва в съобщението.

    В сряда (1 ноември) Meta каза, че вече е казала, че ще даде възможност на потребителите в ЕС и ЕИП да дадат съгласие и ще предложи през ноември абонаментен модел, за да отговаря на регулаторните изисквания. „Членовете на EDPB са запознати с този план от седмици и ние вече бяхме напълно ангажирани с тях, за да постигнем задоволителен резултат за всички страни“, каза говорител на компанията. „Това развитие неоправдано игнорира този внимателен и стабилен регулаторен процес.“

    Meta вече подлежи на ежедневни глоби в Норвегия от 1 милион крони ($90 000) за нарушаване на поверителността на потребителите чрез използване на техните данни, като местоположения или поведение при сърфиране, за реклама, бизнес модел, общ за големите технологични компании (Big Tech).

    През септември норвежкият регулатор на данни Datatilsynet заяви, че е отнесъл текущата глоба до европейския регулатор, тъй като глобата е валидна само в Норвегия и трябва да изтече на 3 ноември. Сега тя ще стане постоянна.

    Норвегия не е член на ЕС, но е част от единния европейски пазар. Решението засяга около 250 милиона потребители на Facebook и Instagram в Европа, каза Datatilsynet.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Близо 1500 германски компании оперират у нас
    Те създават над 50 000 работни места в България
    преди 3 часа
    Meta иска да създаде AI роботи, които да се занимават с домашните ни задължения
    Компанията планира разработка на софтуер и сензори
    преди 4 часа
    Преименуваха летище София
    Вижте как ще се казва вече столичният аеропорт
    преди 4 часа
    Караджов: Подготвяме концесионирането на летище Пловдив
    Трябва да се инвестира в развитието му не само като гражданско, но и като карго летище
    преди 5 часа
    Проучване: Социалните мрежи изпреварват телевизията като източник на информация за младите хора у нас
    Достъпът до здравеопазване и справянето с нарастващите цени трябва да бъдат основен приоритет в Европа, смятат хората на възраст 16-30 години в България
    преди 7 часа
    Британската икономика отчете слаб ръст в края на 2024 г.
    След нулев ръст през третото тримесечие