четвъртък, 22 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    600 прочитания

    ЕС разшири забраната за поведенческа реклама на Meta

    Инициативата е на Норвегия
    01 ноември 2023, 15:09 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Европейският регулатор на данни се съгласи да разшири забраната, наложена от Норвегия, която не е членка на ЕС, върху „поведенческа реклама“ във Facebook и Instagram, за да обхване всичките 30 страни в Европейския съюз (ЕС) и Европейското икономическо пространство (ЕИП), съобщи „Ройтерс“.

    Забраната за реклама, която е насочена към потребителите чрез събиране на техните данни, е пречка за американския технологичен гигант Meta Platforms, собственик на двете социални медийни услуги, която се противопоставя на усилията за ограничаване на практиката.

    Решението на Европейския съвет за защита на данните (EDPB) е инструкция към регулатора на данни на Ирландия, където се намира европейската централа на Meta, да наложи постоянна забрана върху използването на поведенческа реклама от компанията в рамките на две седмици, се казва в изявление на EDPB до „Ройтерс“.

    „На 27 октомври EDPB прие спешно обвързващо решение... за налагане на забрана върху обработването на лични данни за поведенческа реклама на правни основания на договор и легитимен интерес в цялото Европейско икономическо пространство“, се казва в съобщението.

    В сряда (1 ноември) Meta каза, че вече е казала, че ще даде възможност на потребителите в ЕС и ЕИП да дадат съгласие и ще предложи през ноември абонаментен модел, за да отговаря на регулаторните изисквания. „Членовете на EDPB са запознати с този план от седмици и ние вече бяхме напълно ангажирани с тях, за да постигнем задоволителен резултат за всички страни“, каза говорител на компанията. „Това развитие неоправдано игнорира този внимателен и стабилен регулаторен процес.“

    Meta вече подлежи на ежедневни глоби в Норвегия от 1 милион крони ($90 000) за нарушаване на поверителността на потребителите чрез използване на техните данни, като местоположения или поведение при сърфиране, за реклама, бизнес модел, общ за големите технологични компании (Big Tech).

    През септември норвежкият регулатор на данни Datatilsynet заяви, че е отнесъл текущата глоба до европейския регулатор, тъй като глобата е валидна само в Норвегия и трябва да изтече на 3 ноември. Сега тя ще стане постоянна.

    Норвегия не е член на ЕС, но е част от единния европейски пазар. Решението засяга около 250 милиона потребители на Facebook и Instagram в Европа, каза Datatilsynet.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 минути
    Nvidia отчете рекордни приходи
    Акциите на компанията отбелязват 200% ръст спрямо година по-рано
    преди 2 часа
    ЕК разследва TikTok за алгоритми, водещи до пристрастяване
    Китайската социална мрежа има над 1 млрд. потребители
    преди 5 часа
    Sameday България планира да инвестира над 17 млн. лева през 2024 г.
    През 2023 г., Sameday отчита 2,6 млн. доставени пратки, с 38% от тях получени чрез автоматизирани шкафчета за доставка извън дома
    преди 6 часа
    Capital One придобива Discover
    Сделката на стойност $35,3 млрд. ще обедини двете най-големи компании за кредитни карти в САЩ
    преди 7 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас с ръст от 28% за година
    Най-големите вложения в страната за януари - декември 2023 са от Швейцария, Австрия и Белгия
    преди 8 часа