Спад на рекламния пазар у нас с 3% за 2013 прогнозира Красимир Гергов, председател на Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА), по време на ежегодно провеждания „Форум на рекламата”. По неговите думи през 2012 е отчетен ръст на брутните обеми в рекламата в размер на 8,3%, но той е за сметка на високите отстъпки за клиентите и реално се наблюдава нетен спад на рекламния пазар с 1,3%.
„Тази година се очакват избори, но пък за сметка на това миналата година имаше световно първенство по футбол, което вкара повече пари в БНТ. Поради тази причина ние смятаме, че тази година пазарът ще падне с около 3%”, коментира Красимир Гергов.
По данни на БАКА за 2012 най-голямо свиване се наблюдава в рекламните бюджети за радио – 25% бруто. Радиорекламата съставлява 5,13% от целия рекламен пазар през миналата година и за нея са отделени 8 млн. евро. При пресрекламата също се отчита спад, при брутните обеми - с 0,2%, а при нетните – с 5%. Рекламата в преса е 13% от целия рекламен пазар и възлиза на близо 21,6 млн. евро.
Увеличение в брутните обеми се наблюдава при телевизията (14%), външната реклама (3,7%) и Интернет (7%).
Вижте какво още сподели за рекламния пазар у нас Красимир Гергов, председател на БАКА
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg