Мобилната реклама има най-сериозен ръст през 2012, заяви Иво Цеков, управител на медия агенция „Пиеро97” по време на провелия се "Форум на рекламата", организиран от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Организацията на създателите на онлайн съдържание в България - IAB (Interactive Advertising Bureau), отчита почти 6 пъти увеличение на приходите от мобилна реклама.
„Все още са малки бюджетите, надяваме се да се увеличават, има предпоставки. В световен мащаб, всички знаете, това е най-бързо растящият пазар”, коментира Иво Цеков по време на тазгодишното издание на „Форум на рекламата”.
По неговите думи у нас има около 40 добре изработени мобилни сайта, на които се продава реклама. „За сравнение броят на сайтовете, чиито метрики се отчитат от „Гемиус” България, е 380”, посочи управителят на агенция „Пиеро 97”.
Броят на българите, притежаващи смартфони с операционни системи на Apple или Google, е между 450 и 500 хил., стана още ясно по време на събитието, организирано от Българска асоциация на комуникационните услуги.
Какви са прогнозите за развитие на мобилната реклама?
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров