Естествено е медиите на българския пазар да се окрупняват. Това заяви Иво Цеков, управител на медия агенция „Пиеро 97”, в интервю за Economy.bg.
По неговите думи мащабът на българския пазар предполага оперирането на най-много пет онлайн медийни групи, издържащи се от реклама, затова към моментa по-голямата част от новинарските сайтове не могат да покрият своите разходи.
Иво Цеков допълни, че България се сравнява с Унгария, Австрия, Чехия, Сърбия като територия и население. „В България 3-4 новини на ден са преко сили. Всичко останало са международни новини”, посочи той. Според него това води до неразличимост на новинарските сайтове, тъй като съдържание, което не е локално, присъства в абсолютно всички медии.
Според управителя на „Пиеро 97” двете големи сделки за закупуването на „Инвестор.БГ” от Bulgaria on Air и на „Нетинфо” от „Дарик” са като продължение на нормалното развитие на пазара в България.
„За „Инвестор” е ясно, че Bulgaria On Air окрупнява портфолиото си. Това е естествен процес за мен”, коментира управителят на „Пиеро 97” пред Economy.bg. По думите му чрез покупката на „Нетинфо” „Дарик” вероятно също търсят развитие в онлайн средата.
Вижте как Иво Цеков, управител на медия агенция "Пиеро 97" коментира промените на медийния пазар
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg