За първи път от 4 години насам рекламният пазар за външна реклама промени траекторията си от спад към растеж, като през през 2012 е отчетен ръст от 3,7% на брутните и около 1,6% на нетните обороти спрямо 2011, стана ясно по време на тазгодишното издание на „Форум на рекламата”.
По думите на Иво Цеков, управител на медия агенция „Пиеро97”, перспективите за развитие пред този комуникационен канал продължават да бъдат положителни.
„Външната реклама като една от най-старите форми, въпреки ерата на Интернет, и електронните комуникации все още е един от най-ефективните начини за масова комуникация”, коментира той.
Иво Цеков отчете, че българският пазар към момента не е готов за въвеждането на дигитални билбордове. По неговите думи този тип реклама дава много повече възможности за интегриране с другите комуникационни канали, но е и по-скъпа.
Билбордовете запазват ролята си на водещ сегмент, като през изминалата 2012 са генерирали почти три пъти по-високи приходи от сегменти като спирки, транспортна реклама и др.
За отчетния период заетостта на съораженията е била едва 50%.
В каква насока има потенциал за развитие пазарът на външна реклама?
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg