събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6516 прочитания

    Първите дни в Anthill

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в ИТ компанията от Йовелина Стайкова - HR Generalist
    20 март 2024, 14:16 a+ a- a

    Йовелина Стайкова - HR Generalist в Anthill. Снимка: Economy.bg

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги.

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Anthill от Йовелина Стайкова - HR Generalist в технологичната компанията.

    Име: Anthill
    Сектор: IT
    Създадена: 2019
    Брой служители: 160
    Офис в България: Office X, бул. „Черни връх“ 51, София 1407
    Основна дейност: софтуерни услуги

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    В първия работен ден на всеки нов колега го очакват серия от срещи с идеята да го запознаят отблизо с работата на екипа. Нашата цел е този ден да се проведе присъствено, за да се насърчи личното общуване между новия член и останалите в компанията. Въпреки това сме готови да направим изключение, ако колегата живее извън София и не може да присъства на живо. 

    Планираме началото на деня между 9:30 и 10 часа, като първата стъпка е среща с офис мениджъра, която го развежда из офиса, представя колегите и му връчва welcome pack, с който официално го приветстваме в компанията. Включена е и среща с мен, по време на която представям Anthill, структурата, ценностите, политиките и правилата на компанията, а също така и ключовите контакти, които ще улеснят адаптацията му. Следва среща с екипа по подбор, съставен от Маргарита Кирева и Кристиан Александров, които споделят информация за нашата програма за препоръки. Част от плана за първия ден включва среща с тиймлидера и обяд с него, запознанства с останалите членове на екипа и среща с нашия CEO – Георги Гергинов.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    За да се чувства добре дошъл в компанията, му предоставяме богат welcome pack, който съдържа и писмо от нашия СЕО, приветстващо го в екипа на Anthill. Също така изпращаме имейл до всички колеги, в който споделяме интересни факти за новодошлия, като хобита и интереси . Организираме обяд с неговия тиймлидер, в който да се опознаят в една по-неформална среда. 

    С цел насърчаване на комуникацията между нашите колеги организираме и Facts and Snacks – ежемесечно събитие, на което се споделят актуални новини за компанията, като след това оставяме свободно време за  разговори с колегите. 

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Разбира се, за всяка роля в нашата организация  служителите ни имат нужда от определен набор от знания и умения. Обученията за всеки екип са адаптирани спрямо потребностите, както на екипа, така и на новия ни колега и целите, които искаме да постигнем в Anthill. 

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    В процеса на онбординг на новите служители активно участваме ние, HR екипът, като нашата задача е не само да се погрижим за административните детайли, но и да улесним първоначалното взаимодействие между новия член и останалата част от екипа.

    Офис мениджърът играе ключова роля в осигуряването на приятна и функционална работна среда, докато тиймлидерът е този, който улеснява интеграцията на новия служител в екипа, като представя очакванията и спецификите на работата.

    За СЕО-то на компанията ни е от изключително значение да добави лично отношение към процеса, като се среща с всеки нов служител, за да му пожелае топло „Добре дошъл“ и да изрази своята подкрепа. 

    От ляво надясно: Кристиан Александров, Маргарита Кирева и Йовелина Стайкова от HR екипа на Anthill. Снимка: Economy.bg

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Предоставяме обучение по ключови аспекти от работния процес на новопостъпилите колеги. Това включва обучение във връзка с използването на специфични софтуерни приложения, процедури за работа, продукти или услуги, с които компанията работи. Също така назначаваме опитен служител като ментор, което се оказва полезно за новите служители. Менторът, или така нареченото buddy, помага на колегите да се адаптират по-лесно към културата на организацията и да използват всички налични ресурси. Предоставяме достъп до онлайн източници и платформи, които съдържат информация за компанията – това е нашият вътрешен Anthill Intranet, с който много се гордеем!

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Средната продължителност на онбординга  заедно с обученията е около месец. Важно е да споменем, че се стремим да адаптираме темпото спрямо това на новите ни колеги. 

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Има много информация, с която служителят трябва да се запознае по време на онбординг процеса, включително фирмени политики, стандарти и процедури за сигурност. За нас е важно да балансираме предоставянето на достатъчно информация, без прекомерно да натоварваме новия ни колега.

    IT ролите могат да варират в зависимост от технологии и проекти. Създаването на програма за въвеждащо обучение, която може да бъде персонализирана, за да отговори на нуждите на различните роли в компанията, може да бъде предизвикателство.

    Друго предизвикателство е адаптирането на процеса по онбординг, така че да е ефективен за всеки, независимо дали се осъществява физически в офиса, или дистанционно.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Ние от Anthill вярваме, че това е процес, който е добре да стартира по време на подбора за конкретна роля. Този процес включва среща с екипа и среща с мениджъра на екипа, за да бъдат сигурни и двете страни, че биха искали да работят заедно. 

    Практика, която цели да подобри онбординг процеса на Anthill, е събирането на обратна връзка от всеки новоприсъединил се колега. Това проучване цели да зададе въпроси относно яснотата на материалите за обучение, ефективността на срещите ни и общото ниво на комфорт при присъединяване към екипа.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Според нас най-важното е бъдещият ни служител да се е запознал предварително с изпратената програма за това какво го очаква на първия ден и да бъде ентусиазиран за новото му начало в екипа на Anthill.

     
     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В... 

    Първите дни в Constructor
    Първите дни в Amusnet
    Първите дни в Ментормейт
    Първите дни в CluneTech

    Първите дни в ПОК Доверие
    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години