MasteCard разработва първото приложение за търговия, което Пепър може да използва
MasterCard разкри първото търговско приложение за хуманоидния робот Пепър на „СофтБанк роботикс“ (SoftBank Robotics). Приложението ще работи с MasterPass, глобалната услуга на MasterCard за цифрови разплащания, която свързва потребителите с търговците, като им позволява да извършват цифрови разплащания по всякакви канали и с всякакви устройства. Pizza Hut Азия ще бъде партньор на MasterCard при създаването на тази иновативна услуга за потребителите.
Като основна първа стъпка за търговци и потребители към разговорната цифрова търговия, това ново приложение разширява способността на робота да интегрира обслужване на клиенти, достъп до информация и продажби в безпроблемно и последователно потребителско изживяване. Pizza Hut Азия ще тества Пепър за приемане на поръчки и приемане на плащане, с което да се подобри обслужването и да се акцентира върху удовлетвореността на клиентите до края на 2016.
Потребителите ще могат да започнат общуването, като просто поздравят Пепър и сдвоят своята MasterPass сметка като почукат върху иконата на Пепър на цифровия си портфейл или чрез сканиране на QR-кода на таблета, който държи роботът. След сдвояването с MasterPass, Пепър ще бъде в състояние да помогне на картодържателите, като им предоставя персонализирани препоръки и предложения, допълнителна информация за продукти, както и съдействие при плащането. Пепър ще може да инициира, одобрява и извършва трансакции, като се свързва към MasterPass чрез Wi-Fi връзка и цялата трансакция се сключва в рамките на цифровия портфейл.
Приложението е разработено от екипа на MasterCard Labs в Сингапур, един от осемте центъра на компанията за научноизследователска и развойна дейност по целия свят. Интеграцията с Пепър има потенциала да открие възможности в света на търговията на дребно, като например персонализирано пазаруване и консиерж-услуги, маркиране и оформяне на сметката още при щандовете със стоки, както и възможност за купуване в магазина, но получаване на стоките с доставка до дома. Същата възможност би била приложима и на други места за ангажиране на потребителите, като хотели, банки, летища и други сектори за обслужване на клиенти, уточняват още от MasterCard.