Първият хотел, обслужван от роботи, предстои да отвори врати това лято в тематичен парк близо до Нагасаки
Роботи ще обслужват гостите на новия „умен“ хотел Henn-na Hotel, който предстои да отвори врати това лято в близост до японския град Нагасаки. Андроиди с човешки вид и индустриални роботи ще заменят служителите на рецепцията, пиколата, камериерките, ще сервират кафе на гостите и ще им се усмихват.
Роботите, които ще бъдат „наети“ са разработка на различни компании. Така например андроидите, които ще обслужват гостите на рецепцията, ще бъдат доставени от Kokoro, част от групата Sanrio, която държи правата върху Hello Kitty. В хотела ще работят и хуманоидните роботи Nao и Pepper на Alderbaran Robotics – собственост на японския телекомуникационен и технологичен гигант Softbank, както и индустриални роботи на Yaskawa Electric. Въпреки преобладаващия брой роботи в редиците на персонала, е предвидено в хотела да бъдат назначени и десет служители.
Любопитно е също така, че гостите ще имат опция да използват система за сканиране и разпознаване на лицето вместо ключове от хотелските стаи. Хотелът ще черпи енергия от възобновяеми източници и ще бъде снабден с икономични технологии. Целта е по-ниските разходи за персонал и енергия да намалят цената за нощувка. Наемането на единична стая ще струва около 59 долара или 3-4 пъти по-малко от нощувката в останалите два хотела, които предстои да отворят врати в тематичния парк.
Новаторският хотел, който ще бъде част от тематичен парк, не е изненада предвид постиженията на страната в областта на роботиката и техните приложения в практиката, които все по-често виждаме напоследък. Роботи започват да навлизат в здравеопазването, търговията, банковия сектор. От пролетта клиентите на една от най-големите банки в света – японската Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ ще бъдат обслужвани тестово от роботи. Първоначално роботи Nao ще бъде пуснат пробно в част от клоновете на банката през април, но ако клиентите останат доволни, роботи ще се появят в повече офиси. Роботите Pepper пък вече обслужват клиентите на избрани магазини за кафе на Nestle в Япония, като плановете до края на тази година са да бъдат „назначени“ близо 1 000 роботи. Роботи с човешки черти вече помагат в сферата на здравеопазването и в грижите за хората.