Всеки може да зададе своите въпроси към участниците във форума INNOVATION TALKS
„Целта на иновациите не е да печелят награди, а да създават стойност! Защо му е на един бизнес да иновира? Ако желае да порасне в силно наситена категория, в която е трудно да се отличиш, това е устойчивият начин да създава стойност”, смята Томас Кренбауер, изпълнителен директор на „Девин“ АД. И допълва, че в техния случай, ако се фокусираме върху водата, „продуктовата иновация” е ограничена.
Томас Кренбауер, изпълнителен директор на „Девин“ АД
„Има два начина да бъдеш иновативен. Единият е да правиш нещо ново и различно. А другият – да правиш същия продукт, но по различен, иновативен начин и бизнес модел. Или и двете.
Е, няма как да преоткрием водата изцяло. Затова нашият източник на иновации е как си правим бизнеса. Ние сме в позиция да предизвикаме конвенционалното мислене за всички елементи на нашия бизнес модел, както и елементите от веригата на доставчици и клиенти”, споделя Томас Кренбауер.
Той ще бъде един от четиримата гост-говорители в интерактивната дискусия „INNOVATION TALKS” на тема „Откъде идват иновациите”. В нея ще участват компании партньори и гост-говорители в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси – съвместен продукт на ВУЗФ и The Business Institute, представител на Института за предприемачи на „Сиско”, които ще дадат реални примери от своята практиката.
Ако имате въпроси за необходимостта от иновации в сектор, в който все по-трудно можеш да се различиш от конкурентите и ценовият натиск расте; кои са източниците на идеи в такава пазарна ситуация; за познаването на клиентите и пазарните прозрения като източник на иновативни идеи или мястото на темата „иновации" в образованието в България, можете да зададете своите въпроси към участниците в дискусията в коментарите под статията.
Организаторите дават възможност на всеки да зададе въпроси към лекторите. Въпросите ще бъдат предадени на участниците преди събитието.
„Когато заговорим за начина на правене на иновации, стигаме до извода, че често асоциациите на хората са свързани с някакъв моментен проблясък на гениалност и креативност. Време е да се разделим с митологията и да преосмислим темата. Иновациите не се раждат за една нощ! Раждат се след много безсънни нощи”, категорична е Анелия Гроздева, експерт „Бизнес развитие”, иноватор и предприемач, която също ще бъде гост-говорител на „INNOVATION TALKS”.
Според нея иновацията често се схваща и едностранчиво – че това е дейност, която се случва в R&D отделите. Всъщност иновации може да се случват във всички отдели и на всички нива в компанията.
„Моята лична слабост са иновациите, родени от пазарни прозрения. Да, точно прозрения. Ако Хенри Форд беше питал потребителите какво желаят, едва ли щяха да му опишат форд „Модел Т“, който направи революция и „роди” днешната автоиндустрия. Да не говорим за христоматийния пример със Стив Джобс и iPad – нещо, дето е по-малко от компютър и не е точно за работа, но не става и да се носи в джоба. Да „намираш”, „култивираш” и „отглеждаш” иновации е мисия възможна!”, убедена е Анелия Гроздева.
Сред другите участници в дискусията, които ще разкажат реални примери от своята практика, са Йаспар Роос, Chief Inspiration Officer на Dialogues Incubator –иновационно звено на международната банка ABN Amro и Питър Хайду, генерален директор Югоизточна Европа на „Сиско Системс“.