неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6889 прочитания

    Първите дни в Amusnet

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Ана Автова – Ръководител отдел „Обучения“, и Адела Халачева – Специалист обучение и развитие
    14 март 2024, 15:45 a+ a- a

    Снимка: Адела Халачева - Специалист обучение и развитие (вляво) и Ана Автова, Ръководител отдел „Обучения“ в Amusnet

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги.

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Amusnet от Ана Автова, Ръководител отдел „Обучения“, и Адела Халачева, Специалист обучение и развитие.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията?
    Ана: В Amusnet първият работен ден е продължение на pre-onboarding процеса ни (процес по предварително въвеждане), в който открехваме вратата на бъдещите си колеги към света на компанията.
    Всичко започва две седмици преди техния първи работен ден, когато изпращаме кратка презентация за културата и атмосферата в Amusnet. Една седмица по-късно колегите научават малко повече за своя екип и това какво ги очаква. Два дни преди стартовата им дата разбират как ще започне тяхното ново приключение в Amusnet.
    През първите два дни Трейнинг екипът организира изцяло присъствено въвеждащо обучение. Всеки понеделник имаме удоволствието да посрещаме група от 6 до 13 души. Програмата е обща за всички независимо от позицията. Освен историята на компанията, споделяме културата и ценностите ни. Разказваме за социалната ни политика, придобивките, които предоставяме и разбира се, провеждаме специално обучение по информационна сигурност.
    Запознаваме новите колеги с основните софтуерни продукти и комуникационни канали, които използваме. Разглеждаме структурата на Amusnet, отделите и екипите, като даваме фокус на тези, към които ще се присъединят.
    Може би най-вълнуващата част за новите ни служители през първия ден настъпва по време на обедната почивка, когато заедно с прекия им мениджър и екипа отиват на обяд. Тази традиция при нас помага за по-плавното интегриране в компанията.

    Как подпомагате новите хора да се чувстват добре дошли в екипа и организацията?
    Адела: Както е известно, само веднъж можем да направим първо впечатление, затова освен с добрата организация посрещаме новите служители с усмивка, Welcome пакети и уверението, че могат да се обръщат към нас винаги, когато имат нужда. Вземаме предвид вълнението и притеснението в първия работен ден, ето защо се стремим да създадем максимално подкрепяща и приятелска среда, така че хората да са спокойни и уверени.
    Нашата основна цел е да подпомагаме колегите и да ги подкрепяме в тяхното развитие, както и да създаваме различни възможности да се чувстват добре на работното си място.
    Всичко това, разбира се, постигаме в сътрудничество с колегите от „Човешки ресурси“, Employer Branding и нашите HR бизнес партньори. Определящо за културата в Amusnet е, приятелската обстановка, в която всеки човек се цени, насърчава се да споделя своите идеи и се стараем да си помагаме. Благодарение на това, че се подкрепяме, постигаме и резултатите, които се забелязват не само от нашите служители, но и от другите компании. Много често в офиса има различни инициативи, работилници и CSR кампании, които ни обединяват, карат ни да се чувстваме полезни, помагат ни да развиваме нови хобита, да се забавляваме и да намерим баланса между работа и лични ангажименти.

    Какви обучения преминават новите служители спрямо различните позиции/отдели?
    Ана: В първите два работни дни всички нови служители (независимо от отдела и позицията) вземат участие във въвеждащото обучение, за което споменахме малко по-горе. Впоследствие процесът става индивидуален в зависимост от ролята. В общия случай се стремим през първия месец колегата да се запознае с останалите процеси и екипи в компанията, като паралелно с това върви и вътрешният му онбординг. Ние помагаме с организирането на междуекипните срещи и презентации. Радваме се на подкрепа на всички нива и от всички отдели, които правят подобни опознавателни срещи 1 – 2 пъти в месеца. Междувременно постоянно търсим обратна връзка, както от новите колеги, така и от техните ръководители и екипи.
    От своя страна, екипите имат планове за вътрешното обучение, през което минават новоприсъединилите се колеги. В момента работим в посока унифицирането им, като, естествено, запазим индивидуалността и спецификите на отделите и позициите.

     

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Адела:
    Ключова роля в процеса и в координацията на всички екипи играе нашият Тренинг екип, който е подпомогнат от Администрация, Човешки ресурси, ИТ и от самите отдели, към които се присъединяват колегите. Всички участваме, като си помагаме и допълваме, за да осигурим едно плавно и спокойно начало за новопостъпващите. Постоянно надграждаме процеса, вслушвайки се в идеите и обратната връзка от колегите. Съответно получаваме и много позитивни отзиви. Новите ни служители споделят, че никога досега не са били посрещани на новото си работно място толкова сърдечно и с такава невероятна организация. Това ни радва, защото е доказателство, че работим в правилната посока – хората се чувстват добре и го оценяват.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Ана: Още в pre-boarding фазата изпращаме редица материали и линкове, които да подпомогнат хората да се почувстват част от нас.
    В първите дни ги запознаваме с основните софтуерни продукти, които използваме. Компанията разполага с огромна база данни, в която за всички са общодостъпни процесите във фирмата, HR портал, където може да се видят всички останали екипи и колеги, актуална органиграма и т.н.
    Разбира се, водещ остава винаги човешкият фактор именно поради което Buddy културата е изключително важна за нас. Всеки нов колега има Buddy от екипа му, към когото може да се обръща за всякакви въпроси – от това къде може да намери корпоративните отстъпки, до това къде да намери документацията за последния проект или как да се справи с някоя задача, която го затруднява.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Адела: Продължителността е различна в зависимост от екипа – бизнес, технологии, продукти. Може да продължи от няколко седмици до няколко месеца. Този процес е като жив организъм, който се адаптира постоянно. Върху продължителността също така оказват влияние и опитът на новия служител, темпото му за възприемане на информация, умението му да се адаптира, както и не на последно място нуждите на екипа, в който стартира.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Ана:
    Имайки предвид, че работим с хора, предизвикателствата са различни, интересни и необичайни. За тези две години, откакто беше създаден отделът ни, сме помогнали на над 400 души да направят своите първи стъпки в Amusnet. През този период процесът постоянно се подобрява. Виждаме, че нещо би могло да работи по-добре или можем да добавим някаква информация, и от следващия понеделник вече е факт. Благодарни сме, че средата в Amusnet е изключително благоприятна за въвеждане на подобрения и нововъведения във всеки проект. Най-голямото предизвикателство е да вървим в крак с вечно променящите се изисквания на бизнеса. Вярваме, че успяваме да ги срещнем, без да загубим човешкия облик на всеки един от над 750-те служители на компанията и всеки един от нас е еднакво важен, за да ставаме все по-добри.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Адела: Стремим се всеки да има Performance Development Plan, синхронизиран със стратегическите цели на компанията, който да следва. Този подход, от една страна, дава яснота на новия колега какво се очаква от него и в какви срокове, а от друга – помага на посрещащите екипи да имат ясни очаквания и критерии. Ние съвместно с HR бизнес партньорите помагаме с изготвянето на тези планове. Не на последно място стимулираме максимално чести и регулярни срещи за обратна връзка, както и открита комуникация на всички нива.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Ана: Началото на нова работа за повечето хора е истинско предизвикателство, свързано с доза стрес и много вълнение, но е и ключов период за всички ни. Съветът ни към новите колеги е да се опитат да бъдат максимално отворени към приключението, на което са се отправили, като си дадат необходимото време за адаптация. Ние ще бъдем с тях през цялото време, за да ги видим как разцъфват.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Amusnet Interactive в JOBS.bg

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В... 

    Първите дни в Ментормейт
    Първите дни в CluneTech

    Първите дни в ПОК Доверие
    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години