неделя, 12 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1794 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe

    Иван Петров - вицепрезидент Софтуерно инженерство, и Асен Тасков - вицепрезидент Кибер сигурност, пред Economy.bg
    30 юни 2020, 09:32 a+ a- a

    От ляво надясно: Асен Тасков - вицепрезидент Кибер сигурност, и Иван Петров - вицепрезидент Софтуерно инженерство, Paysafe

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Paysafe България преминава през настоящата ситуация разказват Иван Петров - вицепрезидент Софтуерно инженерство, и Асен Тасков - вицепрезидент Кибер сигурност в компанията.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Иван: Вече ставаме свидетели на моментните ефекти от коронавируса върху бизнеса по целия свят. Те включват нарастващ брой компании, които временно или напълно прекратяват дейността си. Това, от една страна, води до спад в продажбите и приходите, но от друга, стимулира ускорената дигитализация в някои сектори. 

    Истината е, че COVID-19 промени не само начина на работа, но и начина на живот. В нашата компания всичко започва от сигурността на всеки човек. Спокойствието да се изразява и допринася за прогреса на нашите продукти чрез практикуване на нещата, в които е най-силен. За да постигнеш това обаче, ти трябва спокойствие в момент на всеобща паника. Три са основните неща, на които помолихме всички наши служители да обърнат внимание – контролирай това, което е под твой контрол; поставяй си краткосрочни цели; внимавай на какви информационни източници вярваш. COVID ни отдалечи физически, но справянето с кризата ни сближи.

    Асен Тасков, вицепрезидент Кибер сигурност, Paysafe

    Асен:  Paysafe като доставчик на цялостни онлайн платежни решения предприе на глобално ниво стъпки за подпомагане на малкия и среден бизнес, който е принуден да претърпи рязка промяна от традиционен към дигитален модел на търговия. Ние предоставяме напълно безплатно поне до края на септември платежни решения Skrill (дигитален портфейл) и Quick Checkout (платежен продукт) на малките и средни предприятия, за да улесним процеса по трансформация, през който преминават. Предимство за нас като компания е, че можем да предлагаме сигурен достъп на нашите клиенти до услугите ни изцяло дистанционно.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Иван: Веднага с въвеждането на извънредното положение в България нашите служители преминаха в режим на работа от вкъщи с цел превенция разпространението на заразата и защита на тяхното здраве. Всяка седмица провеждаме кратко вътрешно проучване сред тях, за да сме спокойни както за емоционалното им състояние, така и за това дали разполагат с всички необходими ресурси за изпълнението на ежедневните си задачи от вкъщи. Засега резултатите са окуражаващи и сме щастливи, че се движим в една посока, макар и без да сме физически един до друг. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?

    Иван Петров, вицепрезидент Софтуерно инженерство, Paysafe

    Иван: Завръщането обратно в офисите е доста по-труден за организиране процес в сравнение с въвеждането на изцяло дистанционна работа. Обстоятелствата, с които като работодател трябва да се съобразим, са от много различно естество, но фокусът безспорно е върху това колегите ни да се чувстват в безопасност, да бъдат спокойни за своето здраве и това на близките си, и да бъдат информирани за всички необходими промени в процеса на работа. Това е моментът, в който всеки работодател трябва да планира как в дългосрочен план да запази положителните аспекти на работата от вкъщи (като дългосрочен и по-широко прилаган вариант) в комбинация с работата в офис. Наложителен е анализ на бизнес процесите и продуктивността. А те са различни величини спрямо естеството на работа.

    Асен: В Paysafe работата от офиса остава само като опция, но не и изискване. Допитахме се до колегите за техните предпочитания и очаквания след отхлабването на мерките във връзка с извънредното положение и развитието в страната на ситуацията с COVID-19. Очаквано по-голямата част от тях се чувстват по-удобно и по-добре защитени, ако продължат да работят от вкъщи. Разбира се, има и такива, които биха искали да имат възможност регулярно или при необходимост да работят от офиса. Така че подготовката за завръщане в офисите при нас е, за да предложим гъвкав вариант. Отварянето на работните площи е постепенно, за да прецизираме мерките, ако се налага. Предпочитаме и всеки колега да използва собственото си бюро и работно пространство, за да минимизираме риска при използване на общи вещи или работни материали. Въведохме система за предварително одобрение на броя хора, които ще работят от офиса в даден ден или период, за да сме сигурни, че не надхвърляме един приемлив за нас минимум на този етап.

    Успоредно с всички изисквания за социално дистанциране, които ще прилагаме на работните места в двата ни офиса, организираме и регулярно дезинфекциране на работните пространства спрямо най-високите стандарти. Активно работим и с управата на сградите, в които са разположени офисите ни, за да сме сигурни, че общите площи и социалните пространства също са подготвени в съответствие с изискванията и очакванията ни.

    Подготвихме и направихме широка информационна кампания за всички колеги – разяснителни сесии, последвани от дискусия, виртуално обучение с основните правила, които ще спазваме в офиса, информационни материали с упътване и най-често задавани въпроси.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Иван: При нас засега препоръчваме на колегите работа от дистанция поне до края на лятото. В зависимост от развитието на ситуацията в глобален и локален аспект, ще планираме и периода след това. В нашата сфера това е възможно за всички служители без значение от функцията. Процесите и технологиите го позволяват. Използваме и много надеждна система за връзка в реално време с всички колеги, независимо къде се намират в случай на спешност. 

    Асен: Работим във високотехнологичен сектор и това ни дава предимство. Доказахме, че сме решителни, гъвкави и бързо се нагаждаме към промените. Кризисната ситуация ни мобилизира. Всеки от нас развива и учи нови умения, дори и ако говорим само за ефективна виртуална комуникация. Мисля, че всеки е направил сам за себе си извода какви са преимуществата на работата от дома и съответно от офиса. Предстои много по-гъвкав подход към съществуващата политика за работа от дома.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Иван: От гледна точка създаване и развитие на софтуерни продукти непрестанно подобряваме нашето портфолио. Скоростта, с която го правим се е запазила, броят на нови характеристики, които пускаме периодично за крайни потребители, дори се е увеличил и трендът продължава да се движи в тази посока. Екипът по Информационна сигурност е глобален и е формиран от хора с много опит и високо ниво на автономност. Също така голяма част от комуникацията и координацията на активностите се случва посредством конферентни разговори и писмена комуникация. Поради тази причина COVID ситуацията ни помогна да сближим екипа и да повишим производителността, защото всички хора трябва да следват същия формат на комуникация при липса на контакт лице в лице. Основното негативно влияние е свързано с промените, които правим по системите на нашите служители с цел подобряване на сигурността, където трябва да сме много по-внимателни поради липса на локален съпорт. Първоначалната ситуация на липса на мобилност, съчетана с работа от вкъщи, доведе до по-добра продуктивност сред колегите ни. Щастливи сме да видим, че след връщане на възможностите за мобилност, ефектът се задържа. 

    Асен: В екипа по информационна сигурност измерваме резултатите по глобална програма, част от тригодишната визия за подобрение на сигурността в Paysafe. Вторият аспект е свързан с регулярните задачи, обвързани с KPIs и KRIs ( индикатори за производителност и риск). Имаме много добра система, която ни позволява да следим състоянието на проектите и регулярните задачи в реално време. Това ни помага да докажем с факти въведените подобрения и да обосновем инвестициите в информационната сигурност от страна на компанията.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат, или предпочитат да продължат да работят от дома си? Приложим ли е дистанционният режим на работа в дългосрочен план?
    Иван: Колегите от екипа, ангажиран със софтуерните разработки, стандартно работят постоянно заедно, затова добрите инструменти за комуникация, с които разполагаме, бяха и са наистина безценни. Въпреки това, за да се запази екипният дух, в дългосрочен план би било невъзможно да преминем изцяло към дистанционен режим на работа. Заради това сме в постоянен контакт с мениджмънта на бизнес сградите, в които се помещават нашите офиси, за да осигурим максимално безопасна среда на работа, когато се налага малки екипи да ползват помещенията. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Иван: Опитваме се да запазим планираните преди COVID-19 инициативи в максимална степен. Наскоро организирахме за колегите ни традиционния празник на компанията ни – Paysafe Day – този път изцяло виртуално. Всеки имаше възможност да се включи в семинари, готварски класове, демонстрации по правене на коктейли, йога класове и още много.

    Нашите колеги в ИТ сферата, но не само, редовно организират и участват в различни професионални форуми и конференции за споделяне на опит, добри практики и партньорски проекти.

    Не на последно място, дадохме възможност на всички колеги да вземат от офиса каквото оборудване им е необходимо, за да се чувстват комфортно в ситуация на работа от вкъщи. 

    Асен: Paysafe чрез дейността на Community and Environment и Diversity and Inclusion комитетите ни подпомага различни социални каузи. Последната ни инициатива включваше подкрепа за кампанията „На първа линия“, съвместно с фондация Bcause, за събиране на средства за подпомагане на здравни заведения в България, които лекуват пациенти, болни от COVID-19.  Подкрепяме програми за доброволчество от страна на служители на Paysafe, които включват широк спектър от инициативи – от кръводаряване през облагородяване на дворни пространства и учреждения за деца със специални нужди, програми за опазване на околната среда и организация на дарителски кампании. Всеки служител в компанията може да „дари“ един свой работен ден за доброволчески труд. 

    Служителите на Paysafe могат да се възползват от програмата ни за подкрепа на служителите, която предоставя безплатна психологическа и юридическа помощ, както и финансово планиране, програми за промотиране на физическото и психическото здраве на служителите, спортни инициативи с благотворителен аспект и т.н.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Иван: Технологичният сектор е най-малко засегнат както от гледна точка на бизнес показатели, така и от гледна точка на необходими реорганизации за преминаване към изцяло дистанционна работа. Има очаквания, че секторът ще усети забавянето в икономиката на по-късен етап, с няколко месеца отлагане. Това кара компаниите да бъдат много дисциплинирани финансово, като в същото време не спират да търсят възможности за иновации. 

    Забелязва се интересна тенденция на завръщане на специалисти от чужбина, които търсят нови възможности в България. Но, все пак говорим за период от два месеца и половина и според мен е твърде рано да коментираме дългосрочни тенденции в тази насока. 

    Асен: Новите условия поставят още по-голям акцент върху екипното взаимодействие и екипните резултати. Това ще бъдат търсени умения и ще дават предимство на работещите във виртуална среда. Чувството на принадлежност и желанието да си част от успешен екип ще са определящи за ангажираността на служителите в бъдеще.

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    10 юли 2020, 20:46
    България бе приета във валутния механизъм ERM 2
    Централният курс на българския лев е фиксиран на 1 евро = 1,95583 лева
    10 юли 2020, 20:53
    От 14 юли Гърция ще изисква отрицателен PCR тест за влизане през ГКПП „Кулата-Промахон“
    Тестът трябва да е направен не по-рано от 72 часа преди пристигането на границата
    10 юли 2020, 15:38
    Министерството на туризма ще дава специален знак на спазващите мерките за безопасност
    Местата за хранене и настаняване ще получават специален печат
    10 юли 2020, 15:31
    София ще тества иновативна практика за „зелен обществен транспорт при поискване“
    Проектът ще се изпълнява в рамките на 3 години и се очаква да започне през тази есен
    10 юли 2020, 14:51
    Европейският съвет предложи по-малък бюджет на ЕС в сравнение с искането на ЕК
    Председателят на Съвета Шарл Мишел предложи отпускането на средства да бъде обвързано със върховенството на закона
    10 юли 2020, 13:46
    Анализ на българския телекомуникационен пазар показва влошено ниво на конкуренция
    Страната ни е изпаднала от върха до дъното в класациите за интернет, показва анализ на ecta