четвъртък, 30 март 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1090 прочитания

    Employer Branding в България: Dreamix

    Кой отговаря за работодателската комуникация в Dreamix, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказва Ева Кьовкарова - Employer Branding & Retention Manager в ИТ компанията
    15 февруари 2023, 14:35 a+ a- a

    Ева Кьовкарова - Employer Branding & Retention Manager в Dreamix. Снимка: Dreamix

     В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Ева Кьовкарова - Employer Branding & Retention Manager в Dreamix, разказва как компанията развива своята работодателска марка.

    Основана през 2004 г. в България, Dreamix е сред водещите компании в Европа за разработване на цялостни софтуерни продукти и платформи. Компанията е дългогодишен технологичен партньор на глобални лидери в авиацията, финтех индустрията и здравеопазването. Тяхното технологично развитие е нееднократно отличавано с престижни международни награди. Понастоящем екипът на Dreamix включва над 250 софтуерни инженери и специалисти по облачни услуги от страната и региона.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    За да дам малко повече контекст, Dreamix е компания, създадена през 2006 година, но едва в последните няколко години расте главоломно. Исторически, основен „посланик“ на работодателската ни марка са били основателите на компанията и нейните служители. 

    С нарастването на броя новозапочващи колеги  постепенно започва да се усеща и нуждата от повече видимост за компанията извън нея. Така едва през миналата година официално се оформя звено, което да отговаря специфично за изграждане и популяризиране на работодателската марка на Dreamix.

    В момента сме малък екип от двама, но постоянно колаборираме с колегите, които се занимават с подбора на кадри. Често работим и с маркетинг екипа, с който опитваме да намерим пресечната точка между желанията и нуждите на нашите партньори и тези на потенциалните ни бъдещи колеги.

    В контекста на работодателската марка не можем и да не споменем, че IT общността в България е относително малка и една от най-добрите „реклами“ за всяка компания са удовлетворените ѝ служители!

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Въпреки че сме относително нов екип, имаме доверието и свободата да експериментираме, за да намерим оптималните условия. Голяма част от изследването по пътя към автентичната ни работодателска марка е базирано на работа с добри практики под формата на  „проба-грешка“. Това създава предизвикателства, но такива, които носят приятна динамика и удовлетворение. 

    В последните няколко години Dreamix претърпява трансформация от сравнително малка компания към подходящо място за развитието на екип от 200+ души. Това налага бърза итерация и мащабиране на съществуващите процеси и създаване на нови от onboarding-а на нови колеги през даването и получаването на обратна връзка до това да вдигнем качеството на оперативните ни услуги на следващо ниво.

    Основният и фундаментален инструмент за изграждане на работодателска марка е EVP (Employee Value Proposition). На макрониво, за нас той е базиран на 3 стълба:

    ●Култура: фокус на Dreamix и едно от най-ценните неща, които колегите ни споделят за компанията, е нейната култура – хората, които я изграждат, и усещането за принадлежност, което тя носи на всички ни. 

    ●Развитие: възможностите за постоянно развитие и учене, предоставени на всеки, както и разнообразието от технологии, които използваме, са друг аспект на Dreamix, който идентифицираме като основен за нашето EVP. В комбинация с плоската структура на компанията това позволява и предразполага към кариерно израстване. 

    ●Социална отговорност: социално отговорната ни позиция застъпва дарителски и доброволчески кампании, както и развитие и подпомагане на образованието в България. Голяма част от колегите ни преподават или водят курсове в университети,(без) и популяризират работата в технологичния сектор. 

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Инициативата, която определяме като най-успешна и такава, която най-дълбоко кореспондира с ценностите на компанията е CSR кампанията ни. Имаме вътрешна платформа, в която всеки от колегите може да създаде неограничен брой благотворителни или дарителски каузи с определена от него/нея стойност. Ежемесечно в акаунтите си там получаваме определена сума, която се натрупва и която можем да алокираме към кауза по наш избор във всеки един момент. Щом се достигне до зададената в съответната кауза сума, компанията я изплаща, а в случай че някой иска да дари сума от личните си средства (извън платформата), Dreamix удвоява дарението. 

    Друга успешна инициатива, която благодарение на ковид се превърна в новото нормално, е гъвкавата ни политика и хибридният модел на работа – колегите ни имат възможност да избират дали да работят от офиса, или от друго предпочитано от тях място. В това отношение нямаме никакви ограничения, стига динамиката и колаборацията в съответния екип да го позволяват. 

    Въпреки това силно насърчаваме живия контакт. На ниво компания организираме ежемесечни вътрешни събития, на които да прекараме качествено време заедно. Ценим високо и проактивността – затова всеки от екипите има допълнителен собствен месечен бюджет, който може да използва за сплотяване и опознаване, както намери за добре.

    Измерваме ефективността на инициативите като следим ползваемостта или посещаемостта, желанието на колегите за прогресивно увеличение на средствата или кампаниите, както и обратната връзка, която получаваме непрекъснато.

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    Нововъведенията неминуемо са съпроводени с много проба и грешка. Такъв пример е кампанията ни за организирани походи и преходи с планински водач, която се оказа прекалено амбициозна за уменията ни и посещаемостта започна драстично да намалява. 

    С нарастването на компанията установихме също, че фасилитираме срещи и участваме в процеси, които разчитат на прекалено много документи, което не кореспондира с интензитета, с който се увеличава екипът.

    Позитивната страна на нещата е, че в нашата работа рядко има непоправими грешки и всички подхождат с разбиране към промените. И в двата примера навременната обратна връзка от участниците и бързата итерация на процеса ни позволиха да прескочим предизвикателството с алтернативи, които да пасват по-добре на случващото се в компанията. 

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    От казаното дотук, предполагам, става ясно, че всъщност нашият фокус е не само към привличането на нови колеги, но и към създаването на позитивна среда за съществуващите ни такива. Количеството на вътрешните ни инициативи е доста по-голямо от това на тези, насочени към външна аудитория. И в двата аспекта непрекъснато се стараем да променяме, подобряваме и иновираме, за да отговорим на очакванията на възможно най-голяма аудитория.

    Като за финал ще се повторя – в България оперираме  в малка работодателска общност и едно от най-силните послания за работодателската марка е това, което служителите на всяка компания комуникират за нея извън работното си време!

    Вижте по какви проекти работи Dreamix

    Вижте профила и актуалните позиции за работя на ДРИЙМИКС ООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    преди 11 часа
    Дават ваучери за обучения за придобиване на цифрови учения
    Стойността на ваучерите ще зависи от вида и продължителността на курсовете
    преди 12 часа
    ЕК ще подобрява бизнес средата в ЕС с по-малко бюрокрация
    Очаква се годишно да бъдат спестени около 437 милиона евро административна тежест
    преди 13 часа
    преди 15 часа
    Everty придобива Sofia Office Center
    Това е петата инвестиционна сделка на Everty в България
    преди 16 часа
    Доклад: Изкуственият интелект може да измести 300 млн. души от работата им
    Вижте за кои професии има най-голям риск според проучването на Goldman Sachs