понеделник, 15 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2281 прочитания

    Как потребителите разпределят своето свободно време?

    Мъжете се занимават с изкуство и компютърни игри предимно с цел удоволствие и социални контакти, а жените - с цел себеразвитие
    01 април 2013, 08:44 a+ a- a

    В САЩ за 2010 потребителите са изразходвали близо 30 млрд. долара за свои хобита и различни творчески дейности и 25.1 млрд. за видеоигри, конзоли и аксесоари. При този потенциал за маркетинговите специалисти остава въпросът как потребителите решават на кои дейности да посветят от своето време.

    Екип от учени от University of Southern California и University of Texas at Dallas провеждат изследване с 287 души, които споделят какво правят в свободното си време и защо са предпочели едно занимание пред друго. Оказва се, че колкото по-запознати се чувстват потребителите с дадена активност, толкова по-стойностна им се струва тя и съответно повече време са готови да й посветят. Инвестицията на време в дадено занимание пък затвърждава усещането за компетентност и лекота, с която се упражнява дадено желано от потребителя поведение.

    С времето хората формират своя стил на живот, придържайки се към набор от дейности, в които се чувстват експерти, посочват учените. Те обособяват мотивите на потребителите при избора на дадено занимание в три групи. Първата група са т.нар. „хедонистични мотиви” - стремеж да се получи удоволствие. Втората група мотиви са „социалните мотиви” – желанието за общуване с други хора. Третата група са мотиви, свързани с личностното развитие и себеутвърждаването.

    Според резултатите от изследването дори дадена дейност да доставя на потребителя удоволствие, да отговаря на неговата нужда за общуване или себеразвитие, ако той не смята, че се справя добре, би могъл да страни от участие в нея. От друга страна, тъй като някои занимания изискват сходни умения, е възможно дадена дейност да изглежда по-привлекателна благодарение на друга. Например, ако даден потребител обича да кара ски, би могъл да прояви по-голям интерес към сноуборд.

    Проучването подсказва и някои различия в мотивацията и предпочитанията на двата пола. Изглежда мъжете се занимават с изкуство и компютърни игри с цел удоволствие и социални контакти, докато за жените ръководният мотив и за двете занимания е желание за личностно развитие. Обратно - при водните спортове представителите на нежния пол търсят най-вече удоволствие, а на силния пол – себеразвитие. Почитателите на фитнеса, представители и на двата пола, се мотивират повече от желанието си за постигане на лични резултати и в по-малка степен от желанието за социални контакти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 41 минути
    JPMorgan с печалби над очакваното
    Изпълнителният директор на банката остава предпазлив в прогнозите си за икономиката
    преди 2 часа
    Вносът и износът на Китай се свиват през март
    През първото тримесечие както износът, така и вносът са нараснали с 1,5% на годишна база
    преди 3 часа
    Ръстът на британската икономика сочи към изход от рецесията
    Великобритания изпадна в рецесия през втората половина на миналата година
    преди 3 часа
    За втори мандат: Кристалина Георгиева оства начело на МВФ
    Тя беше единственият номиниран кандидат
    преди 5 часа
    Държавата няма да придобива вземания на „Булгаргаз“ и БЕХ от „Топлофикация София“
    Министерският съвет отмени постановление и решения на предходния кабинет поради риск мярката да бъде обявена за недопустима държавна помощ
    12 април 2024, 16:13
    Италия ще инвестира €1 млрд. в изкуствен интелект
    Средствата ще бъдат инвестирани в рамките на 5 години