В интервю за Human Capital директорът „Мобилни продажби и операции” на Google Гийом Бакувие разказа повече за промените в потребителското поведение на хората, както и за развитието на Google Plus
Гийом Бакувие е директор „Мобилни продажби и операции” на Google за Южна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка. В момента Google разполага с 18 офиса в този регион. Самият Гийом работи в Париж, където се намира регионалното управление на подразделенията. Гийом се присъединява към Google през 2006 година, като се явява един от съсоснователите на глобалната акаунт група на Google. Преди това Гийом е работил във Великобритания за Orange в сферата на маркетинга и бизнес развитието. Бакувие е бил стратегически консултант за Booz & Co, като се е занимавал основно с изготвяне и консултиране на стратегии и операции за клиенти от технологичния и медийния сектор.
Бакувие е с френски и канадски произход. Той притежава инженерни степени от Ecole Polytechnique и ParisTech, бакалавърска степен по индустриална икономика от Université Paris-Dauphine и магистърска от INSEAD.
С експлозивното развитие на продажбите на смартфони по света, мобайлрекламата се превърна в един от най-бързоразвиващите се източници на доходи за Google, сочат официалните данни на компанията. През 2010 година Google обяви, че текущите й годишни приходи от мобайлреклама са надхвърлили 1 милиард долара. В интервю за Human Capital Гийом Бакувие разказа повече за промените в потребителското поведение на хората, ползващи интернет през мобилните си телефони, както и за това как смартфоните скоро ще се превърнат в кредитни карти за пазаруване. Бакувие издаде и някои от плановете на Google за развитието на Google Plus.
Господин Бакувие, как виждате развитието на Google в България?
Какво ще е бъдещето на Google в България?
България както и другите страни от региона са доста добре адаптирани към Интернет и мобилните устройства. Това важи в най-голяма степен за България. Тя е пазар, който ние възприемаме доста сериозно. Все още нямаме офис в България, проучваме тази възможност. Въпреки това правим бизнес в България. Много местни компании използват опциите за реклама чрез Google, но засега ги обслужваме от другите ни офиси. Търсим някой, който да бъде нашата връзка с рекламните агенции тук и вероятно след време ще отворим наш офис в България.
България е много малък пазар, който все още се развива бавно и със закъснение спрямо по-големите пазара в Европа. Какви тенденции на промяна на потребителското поведение относно Интернет и мобилните телефони забелязвате тук?
Променя ли се поведението на българските потребители в Интернет?
Това, което забелязваме, е, че много потребители в България, както и в останалите страни от Източна Европа започват да използват Интернет масово и не се различават по никакъв начин от потребителите, които наблюдаваме в останалите по-специфични пазари. Тенденциите тук изостават може би с година или с около 18 месеца. Забелязвам, че тук електронната търговия и дигиталната реклама все още не се достатъчно развити. Бизнесът не се възползва адекватно от активността на потребителите в Интернет. Според мен това, което трябва да се промени в България, са бизнесите и медиите да осъзнаят, че хората на улицата вече прекарват много по-голямата част от времето си в интернет и на мобилните си телефони, отколкото те си представят.
Какви са тенденции за промяна на поведението на потребителите в световен мащаб?
Гийом Бакувие разказва за пазаруването чрез мобилни телефони
Днес хората имат достъп до смартфони, които вече се продават на доста приемливи цени. Потребителите започват да прекарват все по-голяма част от времето си, като браузват в Интернет чрез телефоните си. Те използват приложения, за да пазаруват чрез мрежата, използват мобилните си телефони, за да комуникират с други хора в социалните мрежи. Тази тенденция променя изцяло предназначението на медиите, каквито ги познавахме досега. Хората вече носят Интернет със себе си. Докато пазаруват те търсят информация за продуктите в мрежата. Това е тенденция, която започва да се случва навсякъде. Хората вече разбират, че носят световното знание в джоба си и че това е огромна сила, която те притежават, когато пазаруват.
Какви са основните тенденции в развитието на мобилните телефони?
Кога мобилните телефони ще могат да се използват като кредитни карти?
Предстоят около 2-3 години, през които хората ще се адаптират към смартфоните. След това ще изоставят обикновените телефони и ще започнат да предпочитат телефони, с които могат да сърфират в глобалната мрежа. Това ще е напълно възможно, защото цените на тези устройства падат. Така ще се появят телефони, които ще бъдат напълно достъпни като цени за средната класа и за хората в по-бедни райони като в Африка, например. Оттук ще последват и много други тенденции – хората ще започнат да купуват, да плащат чрез телефоните, ще правят транзакции чрез телефоните си.
Какво ще се случи с Google Plus? Смятате ли да развиете бизнес система в социалната мрежа?
Кога бизнесът ще има достъп до Google Plus?
Аз не съм експерт по Google Plus, но смятам, че ще развием социалната мрежа като подходящо място за реклама и маркетинг за бизнеса. Това, което бих посъветвал е да наблюдавате това място през следващите месеци и ще видите какво ще се промени в него. Не е тайна, че искаме да направим Google Plus добро място за бизнеса. Засега обаче сме фокусирани да направим социалната мрежа привлекателна за потребителите, да ги накараме да я обичат. Това е нашият приоритет за момента. След това ще я отворим и за бизнеса.
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg