събота, 18 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9949 прочитания

    Google обмисля да отвори офис в България

    В интервю за Human Capital директорът „Мобилни продажби и операции” на Google Гийом Бакувие разказа повече за промените в потребителското поведение на хората, както и за развитието на Google Plus
    02 ноември 2011, 16:18 a+ a- a

    Гийом Бакувие е директор  Мобилни продажби и операции на Google за Южна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка. В момента Google  разполага с 18 офиса в този регион. Самият Гийом работи в Париж, където се намира регионалното управление на подразделенията. Гийом се присъединява към Google през 2006 година, като се явява един от съсоснователите на глобалната акаунт група на Google.  Преди това Гийом е работил във Великобритания за Orange в сферата на маркетинга и бизнес развитието. Бакувие е  бил стратегически консултант за  Booz & Co, като се е занимавал основно с изготвяне и консултиране на  стратегии и операции за клиенти от технологичния и медийния сектор.
    Бакувие е с френски и канадски произход. Той притежава инженерни степени от  Ecole Polytechnique и ParisTech, бакалавърска степен по индустриална икономика от Université Paris-Dauphine и магистърска от INSEAD.
     
    С експлозивното развитие на продажбите на смартфони по света, мобайлрекламата се превърна в един от най-бързоразвиващите се източници на доходи за Google, сочат официалните данни на компанията. През 2010 година Google  обяви, че текущите й годишни приходи от мобайлреклама са надхвърлили 1 милиард долара.  В интервю за Human Capital Гийом Бакувие разказа повече за промените в потребителското поведение на хората, ползващи интернет през мобилните си телефони, както и за това как смартфоните скоро ще се превърнат в кредитни карти за пазаруване. Бакувие издаде и някои от плановете на Google за развитието на Google Plus.
     
    Господин Бакувие, как виждате развитието на Google в България?
    Какво ще е бъдещето на Google в България?
    България както и другите страни от региона са доста добре адаптирани към Интернет и мобилните устройства. Това важи в най-голяма степен за България. Тя е пазар, който ние възприемаме доста сериозно. Все още нямаме офис в България, проучваме тази възможност. Въпреки това правим бизнес в България. Много местни компании използват опциите за реклама чрез Google, но засега ги обслужваме от другите ни офиси. Търсим някой,  който да бъде нашата връзка с рекламните агенции тук и вероятно след време ще отворим наш офис в България. 
     
    България е много малък пазар, който все още се развива бавно и със закъснение спрямо по-големите пазара в Европа. Какви тенденции на промяна на потребителското поведение относно Интернет и мобилните телефони забелязвате тук?
    Променя ли се поведението на българските потребители в Интернет?
    Това, което забелязваме, е, че много потребители в България, както и в останалите страни от Източна Европа започват да използват Интернет масово и не се различават по никакъв начин от потребителите, които наблюдаваме в останалите по-специфични пазари. Тенденциите тук изостават може би с година или с около 18 месеца. Забелязвам, че тук електронната търговия и дигиталната реклама  все още не се достатъчно развити. Бизнесът не се възползва адекватно от активността на  потребителите в Интернет. Според мен това, което трябва да се промени в България, са бизнесите и медиите да осъзнаят, че хората на улицата вече прекарват много по-голямата част от времето си в интернет и на мобилните си телефони, отколкото те си представят.
     
    Какви са тенденции за промяна на поведението на потребителите в световен мащаб?
    Гийом Бакувие разказва за пазаруването чрез мобилни телефони
    Днес хората имат достъп до смартфони, които вече се продават на доста приемливи цени. Потребителите  започват да прекарват все по-голяма част от времето си, като браузват в Интернет чрез телефоните си. Те използват приложения, за да пазаруват чрез мрежата, използват мобилните си телефони, за да комуникират с други хора в социалните мрежи.  Тази тенденция променя изцяло предназначението на медиите, каквито ги познавахме досега. Хората вече носят Интернет със себе си. Докато пазаруват те търсят информация за продуктите в мрежата. Това е тенденция, която започва да се случва навсякъде. Хората вече разбират, че носят световното знание в джоба си и че това е огромна сила, която те притежават, когато пазаруват.
     
    Какви са основните тенденции в развитието на мобилните телефони?
    Кога мобилните телефони ще могат да се използват като кредитни карти?
    Предстоят около 2-3 години, през които хората ще се адаптират към смартфоните. След това ще изоставят обикновените телефони и ще започнат да предпочитат телефони, с които могат да сърфират  в глобалната мрежа. Това ще е напълно възможно, защото цените на тези устройства падат. Така  ще се появят телефони, които ще бъдат напълно достъпни като цени за средната класа и за хората в по-бедни райони като в Африка, например. Оттук ще последват и много други тенденции – хората ще започнат да купуват, да плащат чрез телефоните, ще правят транзакции чрез телефоните си. 
     
    Какво ще се случи с Google Plus? Смятате ли да развиете бизнес система в социалната мрежа?
    Кога бизнесът ще има достъп до Google Plus?
    Аз не съм експерт по Google Plus, но смятам, че ще развием социалната мрежа като подходящо място за реклама и маркетинг за бизнеса. Това, което бих посъветвал е да наблюдавате това място през следващите месеци и ще видите какво ще се промени в него. Не е тайна, че искаме да направим Google Plus добро място за бизнеса. Засега обаче сме фокусирани да направим  социалната мрежа привлекателна за потребителите, да ги накараме да я обичат. Това е нашият приоритет за момента. След това ще я отворим и за бизнеса.
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 21 часа
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 22 часа
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 24 часа
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 1 ден
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари