събота, 18 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4567 прочитания

    Страхува ли се Facebook от Google Plus?

    Как вижда бъдещето на социалната мрежа в България, споделя в интервю за Human Capital Рик Кели - директор продажби на Facebook за Европа, Близкия Изток и Африка
    27 октомври 2011, 17:42 a+ a- a

    Рик Кели е директор продажби за Европа, Близкия Изток и Африка във Facebook.  Той се присъединява към компанията през 2009 година. Кели помага за разширяването на рекламните начинания на Facebook-Европа с акцент върху новопоявяващите се брандове, рекламни агенции със среден размер и големи директни рекламодатели. Рик е прекарал 7 години от живота си в създаване и управление на подобни екипи за Yahoo! в Бостън и Барселона. Той е от Бостън, но в момента живее в Дъблин със съпругата си Ким и сина си Бен.


    Рик Кели бе лектор на тазгодишното издание на конференцията за дигитален маркетинг - WebIt. По време на представянето си той разказа за новия инструмент на Facebook, който съвсем скоро всеки в социалната мрежа ще види на профила си – Timeline – хронология на живота на всеки потребител. В интервю за Human Capital Кели разказа с повече подробности за новите инструменти на Facebook. Той не пожела да отговаря на въпроси, свързани с приходите на компанията, но коментира доколко Facebook се страхува от конкуренцията на Google Plus.
    Рик Кели представи новия инструмент на Facebook - Timeline
     
    Господин Кели, как виждате бъдещето на Facebook в България?
    Facebook се развива повече от добре в България. 2.2 млн. души използват Facebook много често, което е около 30% от цялото население на страната и повече от 60% от хората, които използват интернет. Това, което следва оттук  нататък, е по-голяма обвързаност и по-ефективно използване от страна на потребителите на инструментите, които Facebook предлага. Стремежът ни е да бъдем още по-близо до хората тук. Но мисля, че това е доста добро начало.
     
    Как Facebook вижда бъдещето си в България?
    Планирате ли нови приложения, които да помагат на бизнеса във Facebook?
    Ние непрекъснато и винаги сме мислили как да помагаме на бизнесите да се свързват със своите публики, които вече са във Facebook. Facebook Page е прекрасен пример за това как ние даваме на бизнесите възможности да създават свои профили. Чрез фен страниците ние им даваме бял лист, на който те могат да правят, каквото си поискат. Могат да създадат приложения за крайните потребители, да правят промоции или да създадат среда за електронна търговия. Те биха могли да развият качествата на своя продукт като попитат хората какво мислят за него. Всичко това е напълно достъпно за тях.

    Какви ще бъдат новите приложения за бизнеса в социалната мрежа?
    Кой от двата инструмента се предпочита повече от бизнеса – фен страницата или рекламата? И кой от двата е по-ефективен според Вас?
    Те вървят ръка за ръка и не се изключват взаимно. В момента фен страниците са безплатен инструмент и няма граници при използването им. Тяхното предназначение е бизнесът да пуска съобщения, които смята, че си заслужават, и така да се опитва да привлича по-широка публика. Затова създадохме Facebook Ads, за да помогнем на  бизнеса да привлича нови клиенти – приятели на хората, които вече са фенове на страницата, и хора, които са част от таргетирания пазар на съответния бизнес.
     
     Facebook винаги ще бъде безплатно пространство за споделяне
    Носят се слухове, че Facebook ще стане платен. Вярно ли е това?
    Не. Това са просто слухове, които започнаха да се разпространяват чрез интернет. Красотата на нашия продукт е в способността човек свободно да споделя с познати и приятели, да изпраща съобщения, но също така чрез него се разпространяват и неща, които просто не са истина. И ако погледне нашия home page, там, където се „логвате”, ще видите, че пише, че ние сме безплатен продукти и винаги ще бъдем такива.

    Какви нови маркетингови инструменти планирате да пуснете? Как смятате да развиете инструментите за измерване на ефективността на маркетинговите кампании във Facebook?
    Да, всъщност имаме едно нововъведение, което представихме преди няколко седмици. Този инструмент нарекохме Page Insights. Той създава нов метод за измерване, който показва колко „хора говорят за вашата марка”. Това означава, че инструментът измерва колко хора харесват, споделят, публикуват, коментират някъде или виждат вашите постове. Този нов инструмент ви дава по-пълна информация. Така бизнесът може по-детайлно да разбере към кой продукт публиката е най-ентусиазирана.
    "Държим под око конкуренцията", казва Рик Кели

    Как виждате бъдещето на Facebook сега, когато имате сериозна конкуренция в лицето на Google Plus?
    Google е огромна компания с огромни ресурси и определено уважаваме всичко, което те правят в пространството. Но се надяваме, че хората разбират ценността на това, че техните приятели вече са във Facebook и че е по-лесно да комуникират и да споделят с тях на място, което познават. Ние винаги ще наблюдаваме какво прави конкуренцията, както трябва да прави всеки бизнес. Конкуренцията ни помага да бъдем по-изобретателни и да правим повече неща, които да радват хората.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 22 часа
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 23 часа
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 1 ден
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 1 ден
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари