събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6096 прочитания

    Как Endava въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Мариела Христова, изпълнителен директор на компанията
    15 октомври 2020, 09:31 a+ a- a

    Мариела Христова, изпълнителен директор на Endava

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в Endava научете от Мариела Христова, изпълнителен директор на компанията.

     Еndava има изключително детайлен процес по въвеждане в работата на нови служители, който частично се случваше онлайн още преди пандемичната обстановка. Това ни даде възможност бързо да трансформирамe и дигитализираме целият процес  от март месец насам. В изминалите месеци всички компоненти на онбординг процеса в Endava преминаха изцяло в онлайн формат- от първото интервю с наш HR специалист, последващите процедури и обработка на нужните документи, въвеждащите обучения за процесите и ролите в компанията и запознаването с конкретния екип за работа. В изминалите месеци, процесът се прецезира и още, така че да включва новите служители и в допълнителни въвеждащи активности, сред които са виртуално кафе с екипа, среща с други колеги от различни дисциплини в Endava, уеб срещи на различните ни клубове за интереси и много други.

    Основното предизвикателство е това да успеем да накараме всеки нов колега да почувства културата на компанията ни и да се идентифицира с нея. Нейните основи се градят на откритост, съобразителност, адаптивност, доверие и това да търсим постоянно усъвършенстване както на уменията на всеки от нашите служители, така и на работата ни и взаимодействията помежду си.

    В тази връзка, липсата на личен контакт и среда за създаване на отношения има своите сериозни предизвикателства, но към момента вярвам успешно интегрираме новите ни служители в спецификата на работата, както и на ежедневието и културата в Endava.

    В условията на новата онлайн действителност, екипите и мениджърите редовно си организрат онлайн срещи, на които новите служители да се запознаят с всички членове на екипа си, както и да поставят основите на доброто си взаимодействие и най-вече да нямат чувството на изолираност. 

    При постъпването на всеки нов служител, за него са предвидени набор от различни активности и обучения, които започват да текат от първата му седмица в компанията и продължават до шестия месец.

    Всеки служител преминава през серия от въвеждащи тренинги като обучение за компанията, въведение в Agile методологията на работата в Endava, въведение в уникалния адаптивен модел на Endava наречен TEAM, обучение за спецификата на работа с нашите клиенти за управление на доставките на проекти, как взаимодействаме с тях и ключовия разграничител на Endava на пазара – начина, по който се отнасяме към клиентите.

    В края на първия месец в Endava всеки нов колега се представя на всички служители като част от редовната месечна среща на компанията, както и в месечния ни бюлетин Endava Sofia.

    Допълнително, до шестия месец, компанията използва и други активности, които имат за цел да развият още повече ангажираността и положителната нагласа на всеки нов служител в Endava през първите му месеци и да наблюдават и откриват възможно най-рано признаци за нужда от допълнително внимание и действия от страна на екипа.

    Въвеждането на новите служители в Endava не е еднократно усилие, а системен подход, който започва дори преди самото наемане на конректния човек и го съпътства първите няколко месеца в компанията. В това няма нищо случайно - този период и всички свързани активности за новите служители е достатъчен, за да може взаимно да си дадем шанс да се опознаем малко по-добре и всяка от страните да прецени на практика дали напред има обща посока. 

    Една от културните специфики на Endava, които вярвам я тласкат напред, е, че компанията никога не затваря вратите си за служители, които по една или друга причина са поели в друга посока и в тази връзка за нас е много положителен знак, че редица и настоящи и бивши служители препоръчват компанията на свои близки. Именно това ни помага да намираме нови таланти, които имат голям шанс да се впишат в Endava.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как VMware въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как BULPROS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 16 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 16 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 17 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 19 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години