За проектите, екипите и технологиите, които използват, научете от Руслан Русинов, оперативен мениджър GreenLake Management Services
Руслан Русинов - оперативен мениджър GreenLake Management Services, Hewlett Packard Enterprise
ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.
По какви проекти работи Hewlett Packard Enterprise в България, пред Economy.bg разказва Руслан Русинов, оперативен мениджър GreenLake Management Services.
Кой е основният проект/продукт или ключовите продукти/продукти, по които работят екипите на Hewlett Packard Enterprise в България?
В HPE GreenLake Management Services работим по голям брой проекти за корпоративни клиенти в различни сфери – автомобилна индустрия, банки, фармацевтика, производство, услуги и други. GreenLake платформата предоставя решения за ускоряване на дигиталната транформация на нашите клиенти. Тя предостявя облачни услуги, като съответните ИТ ресурси могат да са в локален дейта център , колокация и пр.
Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
Ако погледнем услугата като цяло, можем да кажем, че тя предлага управление на клиентска ИТ среда, сигурност и ресурси в локални data центрове, в облачното пространство или в хибридни решения. От технологична гледна точка компетенциите ни също покриват голям периметър – инфрастуктура, операционни системи, виртуализация, апликации и т.н. Автоматизираното ни и интегрирано решение, което използваме за 24х7 наблюдение на клиентската среда, е базирано на най-добрите системи в индустрията.
Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
Екипът ни расте изключително бързо през последните години, следвайки или изпреварвайки динамиката в индустрията. Имаме различни проекти, по всеки от които работят от няколко, до няколко десетки инженери. Компетенциите и ролите в него се простират от системна администрация и управление, консултации, автоматизация, управление на ИТ сигурност, процеси, управление на проекти и транзитиране на услугата, дизайн на услугата, наблюдение на клиентската среда и други според препоръките на ITIL. Комплексността на средата предлага изключително големи възможности за учене и развитие във всяка една от технологиите или структурата ни.
Какви технологии използвате за отделните проекти?
Самата услуга е гъвкава и може да бъде построена според нуждите на конкретния клиент. Ако говорим за технологии и продукти, мога да спомена някои от тях – инфрастурктура, основните операционни системи, решения за виртуализация, бази данни, множество решения за съхранение и архивиране на данни, различни апликации, DevOps, облачни решения, контейнери и т.н.
Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
Работният процес е организиран, следвайки най-добрите практики в компанията и индустрията. Експертизата по технологии е разделена на различни нива, някои от тях са съобразени със специфики по клиенти и те също са разделени на няколко подекипа. Към тях идват изключително важните функции, свързани с управлението на проекти, управлението на отношенията с крайния клиент, процесите, сигурността, обработка на данни и прочие.
Как се промениха проектите през годините?
Промени се много, като премина през различни етапи, включително интегриране в една глобална система от екипи и способности и позиционирането ни като компетентен и уважаван партньор. Ако трябва да бъде синтезирано, бих добавил – растяща сложност и отговорност към клиентите и техните нужди.
Кои са най-големите предизвикателства при този проект или при всеки от ключовите проекти, по които работите?
В положителния смисъл това е скоростта на развитие на технологиите и комплексността. Ние трябва да напредваме и развиваме способностите си със същото темпо. Трябва да разширяваме екипа и постоянно да обучаваме експертите си.
Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите при всеки от ключовите проекти, по които работите?
Изграждането на страхотен екип от невероятни хора. Спечеленото доверие на клиентите, които поверяват в наши ръце критични системи управлявящи техния бизнес.
Какво предстои при този проект и/или отделните проекти?
Динамика, изграждане на още компетенции, нови проекти и успехи!
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Hewlett-Packard Global Delivery Bulgaria Center EOOD в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?