петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5702 прочитания

    Facebook май намери формулата за успех

    Мобилната стратегия на компанията започна да дава резултати
    24 октомври 2012, 11:32 a+ a- a

    Facebook май успя да се ориентира как да печели от растящия интерес на потребителите към мобилните устройства. Социалната мрежа изненада инвеститорите с по-добри от очакваните резултати за третото тримесечие.

    Усилията на компанията за навлизане в мобилния рекламен бизнес се отплатиха, като 14% от общите рекламни приходи на Facebook или 150 милиона долара вече са от мобилна реклама.

    „Искам да разсея мита, че Facebook не може да прави пари от мобилните платформи”, подчерта главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, цитиран от Financial Times. „Това може да е било вярно преди шест месеца, когато още не бяхме навлезли в този бизнес”, допълни той.

    „През третото тримесечие генерирахме 3 милиона долара на ден от мобилни реклами”, посочи и главният финансов директор на Facebook Дейвид Еберсман.

    Някои анализатори обаче предупреждават социалната мрежа да забави натиска си на мобилния рекламен пазар, за да не отблъсне потребителите. Мобилните реклами заемат голяма част от екрана на устройствата, което може да не допадне на хората, мотивират се експертите.

    Общите приходи на социалната мрежа са отчели ръст от 32% до 1.26 милиарда долара през третото тримесечие, което надхвърли очакванията на инвеститорите. Продажбите от реклама са скочили с 36% до 1.09 милиарда.

    Въпреки доброто представяне на мобилния рекламен пазар компанията отчете загуба от 59 милиона долара за тримесечието до септември. Това се дължи и на разходите за акциите на служителите. За същия период година по-рано Facebook беше на печалба от 227 милиона долара.

    Потребителите на Facebook в края на септември вече са 1.01 милиарда, което е ръст от 26% на годишна база.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 3 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 5 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години