Сред основните фактори за удовлетвореността на това поколение е и признанието, което получават за труда си, показва проучване на Aon Hewitt
Служителите над 55 в България и Румъния са най-ангажирани към своя работодател спрямо колегите си в региона на Централна и Източна Европа. Това показват обобщени данни за ангажираността на различните поколения от международното проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели”, в което България се включва за осма година през 2014.
Служителите над 55 годишна възраст или т.нар. поколение на бейби-бумърите (1946 – 1964) са най-ангажираните към своя работодател в сравнения с всички останали възрастови групи, не само в България.
Като основни фактори за удовлетвореност това поколение са кариерните възможности, комуникацията, управление на представянето, репутацията на компанията, но и признанието, което получават за труда си. Представителите на това поколение са в най-голяма степен „отборни играчи”, докато наследниците им от поколението X (1965 – 1978) основно разчитат на себе си.
Според проучването, ангажираността и удовлетвореността на служителите, родени в годините между 1979 и 1997 (т.нар. поколение Y), се управляват най-трудно. Представителите му са израстнали в години на финансов бум, свикнали са да получават моментално признание и възнаграждение. Добри са в извършването на няколко задачи едновременно и имат добре изразени технически способности. За поколението Y определящи и най-важни са следните фактори в компанията: кариерни възможности, комуникация, репутация на компанията, заплащане и работни процеси.