Преди интервюто събрах около 50-60 въпроса, които традиционно се задават, и разписах какво бих отговорила, казва Михаела
Михаела Димитрова, която работи като Младши Мениджър Проекти в софтуерния отдел на еBag
Стартирането на първа работа е предизвикателство за всеки млад човек. Като всяко ново начало, и това идва с много неизвестни. В новата рубрика на Economy.bg „Как стартирах моята първа работа“ млади професионалисти от водещи компании в различни сектори в България разказват за началото на кариерата си, предизвикателствата, с които са се сблъскали, и какво според тях е било ключово в процеса, за да достигнат до интервю и да получат оферта за започване на работа.
Запознайте се с Михаела Димитрова, която работи като Младши Мениджър Проекти в софтуерния отдел на еBag. Има магистратури по International Business Management и Disruptive Innovations от международното бизнес училище Hult.
Коя беше първата ти работа и как започна в компанията? (Как/къде намери информация за свободната позиция, стаж, академия, за която кандидатства?
Това е първата ми официална работа и бих казала, че тя ме намери. Към края на втората ми магистратура, реших да си намеря работа и започнах да разглеждам обяви в LinkedIn. Когато от eBag се свързаха с мен и се запознах в детайли с позицията, разпознах себе си, както и възможност за развитие.
Как се подготви за интервюто и какво помниш от него?
Възпитана съм да бъда „човекът подготовка“ и това интервю не беше изключение. Събрах около 50-60 въпроса, които традиционно се задават на интервюта, и разписах какво бих отговорила на всеки един.
Помня всичко от интервюто си и причината е във факта, че то беше нестандартно за моя опит с интервютата до този момент. Интервюто се проведе от бъдещия ми мениджър и Продуктовия Мениджър на компанията, нямаше представител на Човешки ресурси. Оттук може да се досетите, че цялата ми подготовка за ЧР тип въпроси отиде на кино. Освен предизвикателните въпроси много ясно помня момента, в който си казах, че аз трябва да работя в тази фирма, и то точно с този човек.
Какво знаеше за компанията, преди да започнеш? И какво те изненада, когато реално започна да работиш в компанията?
Миналата година, през лятото, се прибрах от Америка и от време на време ползвах услугата на eBag, съответно знаех каквото всеки техен клиент знае: продуктите, които си купувам са висококачествени и ще бъдат доставени до вкъщи от любезен човек, а ако имам проблем, има кой да ми помогне. Знаех малко за историята на компанията. Когато започнах работа, бях много приятно изненадана от това, че потвърдиха очакванията ми и са компания с напредничаво и иновативно мислене.
Колко време отне процесът по търсене до започване на работа и кое беше най-голямото предизвикателство? Как се справи и някой помогна ли ти?
Целият процес отне около месец и половина от първия ден на търсене до първият ми работен ден. Честно казано, след интервюто мислех, че най-трудната част ще бъде изчакването на отговор, но всъщност беше чакането на първия работен ден.
Какво смяташ, че беше ключово в целия процес, за да стигнеш до интервю и да ти предложат да започнеш в компанията?
Според мен правилното оформяне на кандидатурата ми ми осигури интервюто. Но за да ми предложат работата, предвид липсата на опит смятам, че беше усещането, че сме на една честота.
Ако искаш, сподели с нас какво направи с първата си заплата?
Част от заплата използвах за първата си по-сериозна инвестиция и малка част за пътуване до Кипър.
Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на Кънвиниънс АД в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК ЗАПОЧНАХ МОЯТА ПЪРВА РАБОТА: