понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3648 прочитания

    Каква е връзката между пазарния дял и удовлетвореността на потребителите?

    Вижте резултатите от проучване, обхващащо 200 компании
    28 октомври 2013, 16:48 a+ a- a

    Схващането, че лидерската позиция на даден пазар върви ръка за ръка с високо ниво на потребителска удовлетвореност, е широко разпространено... но грешно. Това показва проучване на екип от учени от университетите в Индиана и Мичиган, публикувано в Journal of Marketing на Американската маркетингова асоциация.

    Изследването обхваща данни за 200 компании за период от 12 години и разкрива устойчива негативна връзка между двата показателя – пазарен дял и удовлетвореност. Оказва се, че колкото по-голям пазарен дял има даден бранд, толкова по-вероятно е нивото на удовлетвореност на неговите потребители да се понижи.

    Когато удовлетвореността на потребителите е по-ниска, отколкото при най-големия конкурент и разходите по замяна на бранда също са ниски, в дългосрочен план пазарният дял се свива. При други условия обаче корелацията в тази посока е слаба.

    Причината за негативната връзка между двата показателя е разнородният характер на потребителските предпочитания, поясняват авторите на проучването. Стратегическо решение на проблема „пазарен дял – удовлетвореност” се явява разширяването на бранд портфолиото. Отделните брандове могат да се доближат до индивидуалните предпочитания на клиентите, посочват експертите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 1 час
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 2 часа
    преди 5 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 5 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията