събота, 18 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4361 прочитания

    Кога прозрачната опаковка продава?

    11 септември 2013, 11:29 a+ a- a

    Прозрачните опаковки са често срещани в хранително-вкусовата промишленост. Как влияят те на желанието за консумация на потребителите? Отговор на този въпрос дава проучване, публикувано в Journal of Marketing на Американската маркетинг асоциация.

    Според Xiaoyan Deng и Raji Srinivasan, автори на публикацията, прозрачните опаковки имат два основни ефекта. От една страна, визуалният контакт с храната засилва желанието на потребители за консумация. От друга страна, този тип опаковка позволява обстойното оглеждане на храната, което има негативен ефект върху желанието за консумация.

    Учените създават модел, базиран на 2 основни характеристики - размер на храната и нейната визуална привлекателност. След това провеждат серия от 5 експеримента, участниците в които консумират различни храни в прозрачни и плътни опаковки.

    Оказва се, че за по-дребни по размер, изглеждащи добре храни прозрачната опаковка е по-удачният избор. За зеленчуци и по-едри храни изследователите препоръчват непрозрачни опаковки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 23 часа
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 1 ден
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 1 ден
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 1 ден
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари