събота, 18 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6235 прочитания

    Феноменът „втори екран” създава реални възможности за печалба

    Какви предизвикателства и възможности за маркетинг специалистите отправя тенденцията на едновременно гледане на телевизия и сърфиране в Интернет с мобилни устройства – Себастиан Вадува, изпълнителен директор на Appscend, пред Economy.bg
    13 март 2014, 16:52 a+ a- a

    Себастиан Вадува е един от съоснователите и главен изпълнителен директор на Appscend, "облачно" базирана платформа за мобилни приложения, позволяваща на компаниите от ТВ и медийната индустрия да осигуряват интерактивно преживяване на различни екрани чрез приложения за "втория екран". Технологичните решения на Appscend се използват от повече от 4 000 разработчици и организации, като приложенията са свалени на повече от 2.5 милиона устройства в света.
    Себастиан Вадува завършва програмата за развитие на предприемачеството (Entrepreneurship Development Program) на Масачузетския технологичен институт през 2012, а в момента е студент в магистърската програма по бизнес администрация за мениджъри в Maastricht School of Management. Преди да основе Appscend, Вадува натрупва опит като консултант и мениджър в повече от 50 дигитални проекта чрез дигиталната агенция Vitality Media. Той е сред менторите във фонда LaunchHub.

    Себастиан Вадува беше един от лекторите на на четвъртия националнен форум нa дигиталната индустрия – IAB Форум България 2014. Разговаряхме с него за потенциала на „втория екран”.

    Какви са предимствата на "втория екран" и как маркетинг специалистите могат да се възползват от тях?

    Г-н Вадува, как маркетинг специалистите могат да се възползват от тенденцията „втори екран”?
    Има голям брой рекламодатели, които търсят начин да монетаризират продуктите си, възползвайки се от феномена „втори екран”. Смятам, че като начало най-добрият начин е да можеш да създадеш call to action (подканване към действие) в рекламите, които пускаш в телевизията. Така че рекламодателите, които имат телевизионни реклами, определено трябва да бъдат активни и на мобилния фронт. Когато върви телевизионната реклама, те трябва да могат да подканят към действие потребителите, ползващи съответното мобилно приложение, чрез синхронизиране на рекламата.

    Кои са ползите от използването на „втория екран”?
    Когато наблюдаваш тв пазара, забелязваш, че се наливат много пари в съдържание и реклама. А телевизията до голяма степен е пасивно изживяване. От друга страна би било добре хората, ползващи различни мобилни устройства, да могат да си взаимодействат с телевизията, защото това създава реални възможности за печалба. Именно така можеш да получиш висока възвръщаемост на рекламната си кампания и по-добра ангажираност на потребителите с излъчваното съдържание.

    Маркетинг специалистите осъзнават ли ясно предимствата на „втория екран”?
    Предимствата са налице. Ако погледнете статистиката и успешните примери, ще видите, че тази тенденция наистина предлага големи възможности. Трябва да се има предвид все пак, че пазарът, който „вторият екран” създава, все още е в началния си етап на развитие. Така че рекламодателите трябва да рискуват и да пробват тези решения. Данните показват, че те носят реална печалба.

    Как се развива пазарът в Източна Европа?

    Казахте, че пазарът тепърва се развива. Как изглежда ситуацията в Източна Европа?
    Проектът за „втори екран”, който аз представих на форума, е първият по рода си в Източна Европа. Сигурен съм, че ще последват и други, защото има огромен интерес. Ние сме оптимисти.


    За потенциала на мобилните приложения в дигиталния маркетинг

    Как маркетинг специалистите могат да използват мобилните приложения, за да повишат ангажираността на потребителите?
    „Вторият екран” е една от тенденциите. Друга тенденция са мултиекранните маркетингови кампании. Голямо предимство е да можеш да отправиш рекламното послание към точната аудитория. Смартфоните и таблетите е по-вероятно да се използват от младите потребители. Докато лаптопите и десктоп компютрите по-скоро са предпочитани от малко по-възрастната аудитория. Важно е обаче да се използват възможностите на всички устройства, за да достигнете до вашата аудиторията от всяко устройство.

    Как маркетинг специалистите могат по-лесно да се справят с предизвикателството „втори екран”?

    Какво трябва да знаят маркетинг специалистите, за да могат по-лесно да се справят с предизвикателството „втори екран”?
    Според мен те трябва да са по-склонни да пробват нови неща. Аз съм голям фен на мобилните технологии. Знам, че много от разходите за дигитална реклама отиват за кампании в социалните медии. Но според мен те трябва да пробват и възможностите в мобилната сфера.

    Кой всъщност е "първият екран"?

    Коя е движещата сила в маркетинга в момента – дигиталните кампании или тези в телевизията? В този смисъл кой е „първият екран”?
    Кой е „първият екран”, е подвеждащ въпрос. Ние възприемаме телевизията като „първи екран”, защото така сме свикнали. Но в действителност много данни свидетелстват за високо потребление на медийно съдържание през мобилните устройства. Ако трябва да съм честен, не знам в момента кой е първият екран. Но определено не е въпрос, на който може да се отговори еднозначно. Това е дискусия, която продължава да се води.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 21 часа
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 22 часа
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 23 часа
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 23 часа
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари