38,6 млн. лв. са приходите от реклама в Интернет през 2013
Брутният обем на продажбите се е свил със 7,4% на годишна база, за първи път от 4 години финансовите институции отново са Топ рекламодател, показва проучване на IAB България
38,6 млн. лв. са брутните приходи от интернет реклама в България през 2013, показват резултатите от проучване на IAB България - AdEx, което се провежда за четвърта поредна година. В сравнение с 2013 това е спад от 7,4% или 3,1 млн. лв.
Проучването обхваща данни, предоставени директно от компании, продаващи реклама в Интернет (виж карето), и са обработени от Ipsos България.
Участници в проучването: Ад Академи 3бей.бг bTV Медиа Груп Дарик Нюз Дир.бг Дарик Нет Ей Би Си Дизайн енд Комюникейшън Httpool Изи Онлайн Икономедиа Ilyan.com Инвестор Интерактив Шеър – М Медиа Агенция Аргент Медийна група 24 Мейл БГ Нова Броудкастинг Груп ОСА Marketing Solutions Пиеро 97 SBB Media Webground Уеб Медиа Груп
Данните включват приходи от реклама от уеб сайтове, търговски онлайн услуги, доставчици на мейл услуги и други компании, продаващи онлайн реклама. Данните не включват инвестициите на рекламодатели от България във Facebook и Google.
Структурата на брутните обеми по типове реклама остават почти непроменени спрямо 2012, коментира данните Жанет Найденова – председател на IAB България. Дисплей рекламата продължава да генерира най-големи приходи (33,7 млн.лв.), но през 2013 отчита спад от 7,2%, с който се обяснява и общия спад на приходите от реклама в Интернет. За първи път от четири години финансовите услуги отново са Топ рекламодател в Интернет. Развлекателната индустрия през 2013 отчита значителен спад – от първото място през 2012 до седмото през 2013.
Вижте виедо от представянето на проучването AdEx и коментар на данните от Жанет Найденова по време на IAB форум, който се проведе на 11 март в НДК:
Вижте какво показват данните от проучването за 2013
Вижте какви са брутните обеми по индустрии и кои са топ рекламодателите в интернет
Знаете ли, че 5 милиарда души в света имат мобилен телефон, а за сравнение 4 милиарда имат четка за зъби? Към какви изводи насочват тези цифри, вижте коментара за развитието на интерент пазара.
Вижте даните за това, как се увеличава броят на смартфоните в България и кои са най-използваните операциони системи у нас.
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg