събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6061 прочитания

    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Infragistics?

    За проектите, екипите и технологиите, които използват, научете повече от Константин Динев - продуктов директор в „Инфраджистикс“
    07 февруари 2022, 09:21 a+ a- a

    Константин Динев - продуктов директор в „Инфраджистикс“

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    По какви проекти работи „Инфраджистикс“ в България, пред Economy.bg разказва Константин Динев - продуктов директор в „Инфраджистикс“. Константин има над 10-годишен опит в разработването на софтуерни продукти и организирането и внедряването на процеси за разработка.

    Кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на „Инфраджистикс“ в България?
    „Инфраджистикс“ е софтуерна компания, основана през 1989 г. От 2007 г. имаме център за разработки в България, като през 2015 г. този център стана най-големият за компанията глобално. „Инфраджистикс“ разработва и предлага на пазара две различни групи софтуерни продукти. 

    Developer Tools са насочени към софтуерни разработчици в голям обхват от технологични стакове (.NET, JavaScript, Mobile). Тези продукти са така наречените библиотеки и инструменти, които ускоряват и улесняват разработката на клиентски интерфейс (UI). Основната продуктова линия Developer Tools, разработвана от „Инфраджистикс“ изцяло в България, е Ignite UI и включва най-новата платформа, предлагана от нас – Ignite UI App Builder.

    Business Tools таргетират бизнеси от всякаква големина в различни браншове. Тези продукти са по-масово ориентирани и основната им цел е да подобрят вътрешнофирмени процеси, комуникация и други. Продуктите са два – 1) Slingshot – софтуер за подобряване на комуникацията и продуктивността на екипи; 2) Reveal – софтуер за създаване на автоматизирани репорти – подходящ най-вече за C-level хора в бизнеса.

    Бихте ли разказали малко повече за всеки от тях?
    В България най-много сме фокусирани върху Ignite UI и App Builder, така че е най-добре да разкажем за тях. Ignite UI е семейство продукти, което обхваща няколко различни библиотеки и инструменти за разработка и покрива популярни фреймуърци и библиотеки като Angular, React, Blazor, ASP.NET MVC, jQuery, както и предлага библиотека от уеб компоненти. Най-развитата ни библиотека за потребителски интерфейс до момента е върху фреймуърка на Google – Angular, и съответно най-ползваният продукт от семейството е Ignite UI for Angular. Основните компоненти, които потребителите ни използват, са така наречените гридове – таблици с възможности за показване, филтриране, сортиране, групиране на данни с милиони записи в тях, както и различни компоненти за генериране на графики.

    Ignite UI App Builder, за разлика от останалите продукти в семейството, не е библиотека. App Builder е платформа за разработка на приложения от типа low-code. Идеята на тази платформа е да подпомогне цялостния процес на разработка на приложения от самото начало – дизайна на приложение – до това потребителите да имат работещо приложение, реализирано с код с най-високо качество. Платформата генерира код за приложения на различни уеб платформи – Angular, Blazor, Web Components, React, като същият ни предоставя приложение, изглеждащо идентично до всеки пиксел, с дизайна, направен чрез App Builder платформата или чрез популярни дизайн приложения като Sketch, Adobe XD или Figma. 

    Останалата част от разработките, които се правят в България, са върху Business Tools продуктите ни – Slingshot и Reveal. 

    Slingshot може най-лесно да бъде сравнен с Microsoft Teams или Slack, като насочеността на продукта е с най-голям фокус върху продуктивността на екипите, които го използват за организация на задачите си, а не върху чат, както са останалите две платформи. Продуктът предлага възможност за лесна направа на работни среди, в които задачи, документи, външни източници на информация, статистики и репорти да бъдат консолидирани и организирани за най-лесен достъп от всички членове на екипа. 

    Reveal може да бъде използван самостоятелно, но е също така част от Slingshot и се използва за създаване на така наречените dashboard решения, чрез които лесно можем да следим ключови метрики за това как се справя бизнесът ни или как екипът ни се справя спрямо заложените срокове. 

    Колко души работят по всеки от продуктите и какви специалисти са те?
    По Ignite UI работят над 55 души. Наричаме екипа Web Tools, където колегите са разпределени  между отделните продукти и изпълняват задачите по проекта в различно време. Екипите са основно съставени от дивелъпъри освен в два, в които работят изцяло дизайнери.  При нас има и старши мениджъри, product owner, както и продуктов директор. Имаме и специалисти, които се занимават с превод на продуктите ни на японски, корейски, както и на други езици.

    Останалата част от специалистите в Българския офис работят по продуктите от Business Tools линията. Както и при Ignite UI, екипите се състоят основно от девелъпъри, но при тези продукти средното ниво на мениджмънт се намира в централата ни в САЩ.

    Какви технологии използвате за отделните продукти?
    Това е едно от най-интересните неща в „Инфраджистикс“ – тъй като ние надграждаме върху библиотеки и фреймуърци, трябва да бъдем в крак с всичко най-ново, което излиза и таргетира програмисти. Най-точният отговор на въпроса е, че използваме всички най-популярни, или дори потенциално популярни технологии, още преди да станат такива! Например Ignite UI за Angular, който е в разработка още от момента, в който самият Angular фреймуърк беше в алфа- версия. Имаме подобни примери и при останалите ни продукти.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните продукти?
    Имаме изграден работещ Agile процес, който ни позволява да правим Continuous Delivery и да имаме продукти с много високо качество на кода. Вътрешната ни структура е изключително плоска – дори и стажантите имат достъп до всеки човек в организацията по всяко едно време. Иначе от гледна точка на процес екипите имат екипни лидери, а те от своя страна - мениджъри, които отговарят пред продуктов директор. Планирането и приоритизацията на задачите се случва в двете посоки. От горе надолу се задават приоритети, които са стратегически за компанията, но в същото време от долу нагоре се вкарват приоритети, които са оценени от самите екипи и целят увеличаване и поддържане на дългосрочното качество на продуктите. Накратко, всички хора в организацията имат глас при формирането и приоритизирането на задачите.

    Как се промениха продуктите през годините?
    Това е доста динамичен процес. Когато българският офис беше стартиран, неговата насоченост беше към разработката на продукти, покриващи Java технологиите. 2 години по-късно обаче Java вече не беше в стратегическите планове на компанията и офисът в България работеше почти изцяло по .NET, като покриваше всички технологии под него – WinForms, WPF, Silverlight, ASP.NET WebForms, Sharepoint. Впоследствие имаше период на преминаване към уеб технологии и от 2015 г. насам българският офис изцяло разработва всички продукти на „Инфраджистикс“, които покриват уеб технологичния стaк, а desktop продуктите на компанията бяха изнесени в Съединените щати и Уругвай. В последните две години, SaaS платформата Ignite UI App Builder също се налага като водещ сред продуктите, разработвани в България.

    Кои са най-големите предизвикателства при всеки от ключовите продукти, по които работите?
    Едно от основните предизвикателства е балансът, който трябва да се постигне при разработката и поддръжката на продуктите. От една страна, трябва всички съществуващи потребители да са доволни и да получават необходимите им функционалности, а от друга – продуктите постоянно да се подобряват с цел привличане на нови клиенти. Понякога това се оказва доста трудно. Както всички, ние работим с ограничено време, в което можем да доставим нови функционалности и се случва по средата на цикъл на разработка, да трябва да променим фокуса върху нови задачи за сметка на първоначално планираните.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите при всеки от ключовите продукти, по които работите?
    Най-големите постижения можем да измерваме в базата на потребление на всеки един от продуктите ни.  Продуктът е успешен тогава, когато има сравнително голям брой потребители. Естествено, трябва да вземем предвид и удовлетворението на потребителите ни от продуктите. Също така е важно да погледнем  темповете, с които нарастват потребителите. Конкретен пример мога да дам с Ignite UI for Angular библиотеката. При нея имахме активни потребители още в рамките на първите 6 месеца от пускането на продукта на пазара. По принцип сме забелязали, че цикъл на висока усвояемост на един такъв продукт е не по-малко от 18 месеца от пускането на продукта на пазара, така че се гордеем с постигнатото с този продукт. 

    При Ignite UI App Builder ситуацията е сходна. Официалното пускане на платформата стана през Април 2021 и през декември месец на същата година вече имахме едно доста голямо ядро от активни потребители.

    Какво предстои при отделните продукти?
    В момента много от усилията ни са насочени към App Builder платформата ни, но тя, както и всички продукти в Ignite UI семейството са обвързани. Генерирането на код от платформата в момента е ограничено до Angular и Blazor, но по-късно тази година ще разширим покритието си в React и Web Components. Целта ни е потребителите да могат да ползват тази платформа и да получават качествен код независимо от технологията, на която са избрали да бъдат приложенията им! Ще продължим да разширяваме набора от инструменти, които потребителите ни могат да ползват наготово и така ще даваме още по-голям набор от възможности за създаване на разнообразни приложения, които да могат да покриват всички нужди в различните индустрии. Дигитализацията е необратим процес и всеки бизнес има нужда от технологични решения и ние искаме нашите продукти да улеснят този процес дори и за бизнеси, които нямат огромни IT отдели!

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на INFRAGISTICS BULGARIA EOOD в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Appolica?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Astea Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HPE?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 19 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 19 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 19 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 21 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години