събота, 18 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2744 прочитания

    Как реагират потребителите на промяна в размера на разфасовката?

    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи
    21 октомври 2013, 17:13 a+ a- a

    По-голямата разфасовка често се свързва с по-изгодна цена, но изглежда модата на тези опаковки е на път да отшуми. Потребителите се насочват към по-малки опаковки, защото ги свързват със здравословен начин на живот, а производителите – защото цената на суровините расте. От друга страна, намаляването на разфасовката е рискована стратегия, някои клиенти биха могли да сметнат подобна практика за подвеждаща. Така че за маркетинг специалистите въпросът как потребителите ще реагират на промяна в размера на опаковката е критичен.

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева разработват модел, който сравнително точно да даде отговор  и да спести провеждането на серия от тестове. Тяхно проучване, публикувано в Journal of Marketing, показва, че хората понякога подценяват промените в размера. Това се случва най-често, когато има изменение и при трите параметра на опаковката (дължина, височина, широчина). Причината е, че вместо да умножаваме процентните изменения в отделните параметри, ние сме склонни да ги събираме. Така ако увеличим ръба на един куб с 26%, обемът на новополучения куб ще бъде приблизително двойно по-голям (1.26^3=100%). Средностатистическият потребител обаче ще възприеме увеличението като сбор (26+26+26=78%).

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева обобщават следните изводи:

    Хората преценяват размерите на даден обект чрез сравнение с друг обект;
    Хората могат точно да преценят височината, широчината и дължината на даден обект, но когато ги разглеждат поотделно;
    Когато изчисляват обем/размер, хората са склонни да използват събиране;
    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи от по-късите и широки опаковки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 21 часа
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 22 часа
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 23 часа
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 24 часа
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари