сряда, 12 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2860 прочитания

    Как реагират потребителите на промяна в размера на разфасовката?

    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи
    21 октомври 2013, 17:13 a+ a- a

    По-голямата разфасовка често се свързва с по-изгодна цена, но изглежда модата на тези опаковки е на път да отшуми. Потребителите се насочват към по-малки опаковки, защото ги свързват със здравословен начин на живот, а производителите – защото цената на суровините расте. От друга страна, намаляването на разфасовката е рискована стратегия, някои клиенти биха могли да сметнат подобна практика за подвеждаща. Така че за маркетинг специалистите въпросът как потребителите ще реагират на промяна в размера на опаковката е критичен.

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева разработват модел, който сравнително точно да даде отговор  и да спести провеждането на серия от тестове. Тяхно проучване, публикувано в Journal of Marketing, показва, че хората понякога подценяват промените в размера. Това се случва най-често, когато има изменение и при трите параметра на опаковката (дължина, височина, широчина). Причината е, че вместо да умножаваме процентните изменения в отделните параметри, ние сме склонни да ги събираме. Така ако увеличим ръба на един куб с 26%, обемът на новополучения куб ще бъде приблизително двойно по-голям (1.26^3=100%). Средностатистическият потребител обаче ще възприеме увеличението като сбор (26+26+26=78%).

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева обобщават следните изводи:

    Хората преценяват размерите на даден обект чрез сравнение с друг обект;
    Хората могат точно да преценят височината, широчината и дължината на даден обект, но когато ги разглеждат поотделно;
    Когато изчисляват обем/размер, хората са склонни да използват събиране;
    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи от по-късите и широки опаковки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 41 минути
    Българска компания инвестира 120 мл. лв. в коплекс за ремонт на самолети в Бургас
    На първи етап ще бъдат открити 500, а на финала 1500 работни места
    преди 41 минути
    Generali завършва придобиването на ОЗОФ „Доверие“ ЗАД
    Generali засилва своите позиции в България и се превръща във втория по големина играч в сегмента Здравно застраховане
    преди 2 часа
    OpenAI ще прави собствени чипове
    Те ще бъдат произвеждани от TSMC
    преди 18 часа
    Проучване: Цените на имотите продължават да растат, но има индикации за успокояване
    Разликата в нагласите на купувачи и продавачи вероятно ще забави сделките на вторичния пазар, сочи доклад на Имотека
    преди 19 часа
    Подобно на CERN за AI: ЕС мобилизира 200 млрд. евро инвестиции в изкуствен интелект
    Фондът на InvestAI ще финансира 4 гигафабрики с ИИ в целия ЕС
    преди 21 часа