понеделник, 15 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2723 прочитания

    Как реагират потребителите на промяна в размера на разфасовката?

    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи
    21 октомври 2013, 17:13 a+ a- a

    По-голямата разфасовка често се свързва с по-изгодна цена, но изглежда модата на тези опаковки е на път да отшуми. Потребителите се насочват към по-малки опаковки, защото ги свързват със здравословен начин на живот, а производителите – защото цената на суровините расте. От друга страна, намаляването на разфасовката е рискована стратегия, някои клиенти биха могли да сметнат подобна практика за подвеждаща. Така че за маркетинг специалистите въпросът как потребителите ще реагират на промяна в размера на опаковката е критичен.

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева разработват модел, който сравнително точно да даде отговор  и да спести провеждането на серия от тестове. Тяхно проучване, публикувано в Journal of Marketing, показва, че хората понякога подценяват промените в размера. Това се случва най-често, когато има изменение и при трите параметра на опаковката (дължина, височина, широчина). Причината е, че вместо да умножаваме процентните изменения в отделните параметри, ние сме склонни да ги събираме. Така ако увеличим ръба на един куб с 26%, обемът на новополучения куб ще бъде приблизително двойно по-голям (1.26^3=100%). Средностатистическият потребител обаче ще възприеме увеличението като сбор (26+26+26=78%).

    Пиер Шандон и Найлия Ордабайева обобщават следните изводи:

    Хората преценяват размерите на даден обект чрез сравнение с друг обект;
    Хората могат точно да преценят височината, широчината и дължината на даден обект, но когато ги разглеждат поотделно;
    Когато изчисляват обем/размер, хората са склонни да използват събиране;
    По-продълговатите опаковки изглеждат по-големи от по-късите и широки опаковки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 58 минути
    JPMorgan с печалби над очакваното
    Изпълнителният директор на банката остава предпазлив в прогнозите си за икономиката
    преди 2 часа
    Вносът и износът на Китай се свиват през март
    През първото тримесечие както износът, така и вносът са нараснали с 1,5% на годишна база
    преди 3 часа
    Ръстът на британската икономика сочи към изход от рецесията
    Великобритания изпадна в рецесия през втората половина на миналата година
    преди 4 часа
    За втори мандат: Кристалина Георгиева оства начело на МВФ
    Тя беше единственият номиниран кандидат
    преди 5 часа
    Държавата няма да придобива вземания на „Булгаргаз“ и БЕХ от „Топлофикация София“
    Министерският съвет отмени постановление и решения на предходния кабинет поради риск мярката да бъде обявена за недопустима държавна помощ
    12 април 2024, 16:13
    Италия ще инвестира €1 млрд. в изкуствен интелект
    Средствата ще бъдат инвестирани в рамките на 5 години