"2014 е годината на мултискрийн средата. Никой днес не ползва интернет само от едно устройство. Мнозинството от хората сърфират в Интернет чрез три до четири различни устройства в рамките на деня – лаптоп, таблет, смартфон", подчерта Нада Фаридан, която отговаря за стратегическите партньори в Publisher Business Solutions Team на Google. Тя беше един от лекторите на четвъртия националнен форум нa дигиталната индустрия – IAB Форум България 2014.
Кои са топ предизвикателствата, които мултискрийн средата отправя
"Мултискрийн тенденцията предлага огромни възможности за рекламодателите, тъй като те вече могат да достигнат до потребителите по всяко време на деня. Същевременно тази постоянна свързаност отправя и големи предизвикателства, защото информацията за продуктите или услугите трябва да бъде адаптирана за всички тези различни устройства", посочи Фаридан. Според нея маркетинг специалистите трябва да предложат на потребителите точното съдържание, в точното време и на точното устройство.
Вижте примерите за успешни мултискрийн стратегии на Guardian, Netflix и Youtube
Фаридан даде пример с мултискрийн стратегиите на Guardian, Netflix и Youtube, които са отговорили успешно на тези предизвикателства.
Как може да се монетаризира потребителския интерес в мултискрийн средата?
Тя обърна внимание и на начините за монетаризиране на потребителския интерес в мултискрийн средата.
Какво всъщност правят хората, докато гледат телевизия?
Сериозно предизвикателство за маркетинг специалистите отправи и възходът на „втория екран”. Тенденцията на едновременно гледане на телевизия и сърфиране в Интернет с мобилни устройства се налага все повече, подчерта по време на форума Себастиан Вадува, изпълнителен директор на Appscend - платформа за мобилни приложения, позволяваща на компаниите от ТВ и медийната индустрия да осигуряват интерактивно преживяване на различни екрани чрез приложения за втория екран.
Интересното е, че голяма част от потребителите със смартфони и таблети са били ангажирани с някаква активност, свързана с това, което гледат по телевизията, отбеляза Вадува. Това създава големи възможности за маркетинг специалистите, коментира той.
Как може да се спечели от възхода на "втория екран"?
Очаквайте в Economy.bg интервю със Себастиан Вадува, за да разберете повече за възможностите и предизвикателствата на „втория екран”.
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg