петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2204 прочитания

    Каузите на DIGITALL: Нулеви нетни въглеродни емисии до 2040

    Технологичната компания се включва в инициативата Тhe Climate Pledge, създадена Amazon и Global Optimism
    14 март 2022, 16:26 a+ a- a

    В рубриката „Каузите на компаниите в България“ ще представяме различни актуални инициативи, които са пример за отговорно поведение на бизнеса в България. Благотворителни кампании, дарения, дейности в сферата на корпоративната социална отговорност (КСО), примери за екологично, социално и отговорно управление (ESG), доброволчество, подкрепа, хуманитарна помощ и др.

    Технологичната компания DIGITALL (създадена след сливането на българската BULPROS и немската ec4u) обяви, че се включва в инициативата Тhe Climate Pledge и ще се стреми да постигне нулеви нетни въглеродни емисии до 2040 гoдина. С участието си в Тhe Climate Pledge, компанията се ангажира с редица дейности, целящи намаляване на въглеродния отпечатък. Те включват измерване на произведените вредни емисии, както и прилагане на стратегии за намаляването и за компенсацията им. Подписвайки споразумението, DIGITALL се присъединява към общност от над 300 организации, които обединяват усилията си в борбата срещу изменението на климата и в прехода към нулева въглеродна икономика.

    Инициативата The Climate Pledge, създадена Amazon и Global Optimism, включва компании от различни сектори, които работят заедно и целенасочено за преодоляване на климатичната криза и  предизвикателствата, свързани с декарбонизацията на икономиката. Целта на организацията е да постигане на нулеви нетни въглеродни емисии до 2040 г., 10 години преди срока, заложен в Парижко споразумение относно изменението на климата.

    Като участник в инициативата DIGITALL поема ангажимент да прилага стратегии за декарбонизация в съответствие с Парижкото споразумение чрез реални промени и иновации в бизнес модела в следните три области:

    •Редовно измерване и отчитане на емисиите на парникови газове;

    •Използване на енергия от възобновяеми източници, ограничаване на въглеродните емисии чрез намаляване на потреблението и увеличаване на ефективността и други;

    •Неутрализиране на произведените емисии с реални, измерими, постоянни и обществено полезни компенсации, целящи постигане на въглероден неутралитет до 2040 г.

    „С радост се присъединяваме към инициативата Тhe Climate Pledge и подкрепяме общите усилия на Amazon, Global Optimism и останалите участници по пътя към декарбонизация. Вярваме, че всички заедно трябва да предприемем колективни и проактивни мерки в борбата с климатичната криза. В DIGITALL промяната към нулева въглеродна икономика вече започна с въвeждането на екологично устойчиви корпоративни стандарти. В момента планираме и по-нататъшни промени в посока Net Zero“, заяви Ивайло Славов, главен изпълнителен директор на DIGITALL.

    Като участник в Тhe Climate Pledge компанията вече предприема активни дейности по пътя към постигане на въглеродна неутралност. Като първи стъпки DIGITALL намалява потреблението на енергия, вода и хартия във всички свои офиси, неутрализира всички въглеродни емисии, генерирани от различните транспортни средства по време на официaлни бизнес пътувания,  стимулира разделното събиране на отпадъци, както и стартира редица локални кампании за информираност. Друг приоритет в тази посока е намаляване използването на лични автомобили и обновяване на фирмения автопарк с електрически автомобили, както и закупуването на електрически велосипеди. 

    „Последиците от климатичните промени се виждат все по-ясно в ежедневието ни и в заобикалящата ни среда. Твърдо сме убедени, че компаниите от частния сектор от различни региони и индустрии трябва да продължават да въвеждат иновации в тази посока, както и да си сътрудничат с цел декарбонизиция на икономика в глобален мащаб“, заяви Анди Джаси, главен изпълнителен директор на Amazon. „Добър знак е, че повече от 300 бизнес организации вече подписаха Тhe Climate Pledge и по този начин те се ангажират в борбата с изменението на климата, въвеждайки реални промени в своите бизнес модели, които ще окажат трайно въздействие върху нашата планета. Вярваме, че можем да се справим само и единствено заедно.“

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Каузите на A1: Карти с мобилен интернет на бежанци от Украйна
    Каузите на Нарру Bar&Grill: Работа и дом за бежанци от Украйна
    Каузите на TBI Bank: Дарение от 500 хил. лв. в подкрепа на украинския народ
    Каузите на Nexo: Първоначално дарение от 100 000 долара за засегнатите в Украйна
    Каузите на OLX: Спешна инициатива за подкрепа на украинските бежанци
    Каузите на Фантастико: Подкрепа с 50 хил. лв. нуждаещите се от Украйна
    Каузите на Schwarz: Kaufland и Lidl даряват стоки на стойност €10 млн. за хората в Украйна
    Каузите на Playtech Bulgaria: Над половин милион лева за благотворителност през 2021
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 24 минути
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 53 минути
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 2 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 2 часа
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
    преди 3 часа
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate