петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3174 прочитания

    Красимир Гергов: През 2014 нетният пазар на реклама в България е 307 млн. лв.

    Нетните приходи от реклама в телевизия и интернет отчитат спад спрямо 2013, с най-голям ръст е външната реклама
    30 март 2015, 10:58 a+ a- a

    „През 2014 нетният пазар на реклама е 307 млн. лв.”, обяви председателят на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов на тазгодишния „Форум на рекламата“. За сравнение през 2013 нетните приходи от реклама се оценяваха на 303 млн. лв.

    Вижте видео с председателя на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов, който откри „Форум на рекламата“



    Според цитираните от Гергов данни рекламните инвестиции в телевизионна реклама в брутни стойности са се увеличили с 5,3% спрямо 2013, но реално нетните приходи са спаднали с 5,5%.

    При пресата обемът се е качил с 6,2%, а реалното увеличение на нетните приходи е 2,9%.

    Радиото отчита 10% покачване на брутните приходи, но реалното увеличението е изчислено на 3,3%. Външната реклама отчита най-голям ръст в проценти спрямо 2013 – 21%, като при нетните приходи се отчита ръст от  9%.

    „Интернет има увеличение с 14,4% на брутните приходи, но реално има намаление на нетния приход с 8%. В тази категория не се отчитат приходите в мрежи като Google, Facebook. При тях световно се изчислява ръст от 18% за миналата година, което означава, че за България този процент е над 20%, тъй като интересът към тези мрежи в момента тук е голям”, каза още Красимир Гергов.

    „По данни на GARB и наши източници, при брутните рекламни бюджети отново има ръст и целият пазар все пак дава крехък ръст от 0,7% в нетните обеми спрямо 2013”,  коментира Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97” по време на форума.

    Телевизията продължава да е с най-голям дял в медия микса и според цифрите 75% от брутните бюджети за реклама отиват за телевизия. 

    Вижте видео с Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97” и коментара му за обобщените данни



    Ето какво показват данните за рекламния пазар през 2014:

    Телевизия: Увеличение на брутните бюджети с 5,3% до 995,7 милиона лева, но реално се отчита спад от 2,5%. Вижте коментара на Иво Цеков за телевизионната реклама тук

    Преса:
    Увеличение на брутните бюджети с  6,2% до 147,0 милиона лева, като реалното увеличение е 2,9%. Вижте коментара на Иво Цеков за рекламата в печатните медии тук

    Радио:
    Увеличение на брутните бюджети за реклама с 10% до 49,6 милиона лева, като реалното увеличение е 8,2%. Вижте коментара на Иво Цеков за радио рекламата тук

    Външна реклама: Увеличение на брутните бюджети за реклама с  21% до 90,5 милиона лева,  като реалното увеличение е 9,1%. Вижте коментара на Иво Цеков за външната реклама тук

    Интернет: Увеличение на брутните бюджети за реклама с  14,4% до 45,2 милиона лева, но реално има намаление на нетните с 8%. Вижте коментара на Иво Цеков за интернет реклама тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 4 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години