„През 2014 нетният пазар на реклама е 307 млн. лв.”, обяви председателят на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов на тазгодишния „Форум на рекламата“. За сравнение през 2013 нетните приходи от реклама се оценяваха на 303 млн. лв.
Вижте видео с председателя на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов, който откри „Форум на рекламата“
Според цитираните от Гергов данни рекламните инвестиции в телевизионна реклама в брутни стойности са се увеличили с 5,3% спрямо 2013, но реално нетните приходи са спаднали с 5,5%.
При пресата обемът се е качил с 6,2%, а реалното увеличение на нетните приходи е 2,9%.
Радиото отчита 10% покачване на брутните приходи, но реалното увеличението е изчислено на 3,3%. Външната реклама отчита най-голям ръст в проценти спрямо 2013 – 21%, като при нетните приходи се отчита ръст от 9%.
„Интернет има увеличение с 14,4% на брутните приходи, но реално има намаление на нетния приход с 8%. В тази категория не се отчитат приходите в мрежи като Google, Facebook. При тях световно се изчислява ръст от 18% за миналата година, което означава, че за България този процент е над 20%, тъй като интересът към тези мрежи в момента тук е голям”, каза още Красимир Гергов.
„По данни на GARB и наши източници, при брутните рекламни бюджети отново има ръст и целият пазар все пак дава крехък ръст от 0,7% в нетните обеми спрямо 2013”, коментира Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97” по време на форума.
Телевизията продължава да е с най-голям дял в медия микса и според цифрите 75% от брутните бюджети за реклама отиват за телевизия.
Вижте видео с Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97” и коментара му за обобщените данни
Ето какво показват данните за рекламния пазар през 2014:
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg