петък, 20 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2055 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Smart IT?

    За продуктите, екипите и технологиите, които използват, научете от Даниел Минчев - Solutions Architect в Smart IT, технологичния хъб на MFG
    07 февруари 2022, 15:39 a+ a- a

    Даниел Минчев e Solutions Architect в Smart IT, технологичният хъб на MFG. Към архитектурния екип на Smart IT се присъединява през 2020. Има бакалавърска степен по „Компютърни системи и технологии“. Започва професионалното си развитие през 2011 година още в университетските си години. Основните му отговорности в технологичния хъб на MFG е да подсигури правилното архитектурно развитие на компанията, като същевременно се стреми софтуерът да обезпечава всички бизнес нужди и процеси.

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    По какви проекти работи Smart IT (технологичният хъб на MFG) в България, пред Economy.bg разказва Даниел Минчев - Solutions Architect в Smart IT.

    Management Financial Group (MFG) е 100% българска група компании, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното му социално и финансово състояние. Някои от компаниите в групата оперират на българския пазар от над 16 години. MFG е активна в шест държави: България, Румъния, Украйна, Полша, Испания и Северна Македония, и планира мащабна геоекспанзия на ключови европейски пазари и поне на още един континент още през 2022. Групата на MFG е отговорен работодател на над 8300 души в над 450 офиса в държавите, в които оперира. Основният фокус на MFG е предлагането на финансови и кредитни продукти за физически лица и малък и среден бизнес. Дружествата в групата имат общо 15 действащи регистрации и лиценз за извършване на различни регулирани дейности – кредитиране, кредитно посредничество, пощенски парични преводи, платежни услуги и издаване на електронни пари, които са издадени от съответните надзорни органи на България, Румъния, Русия, Полша, Естония, Украйна и Северна Македония. В портфолиото на холдинга влизат компании и брандове като Easy Credit, Бяла Карта, Viva Credit, Fintrade, АКПЗ, Violeta, P2P лендинг платформата iuvo, моделът „купи сега, плати по-късно“ NewPay, приложението за управление на лични финанси Rilla, приложението за мобилни разплащания Settle и др.

    Smart IT е технологичният хъб, който осигурява работата на 8300 служители и компаниите в групата на Management Financial Group (MFG) в България, Румъния, Полша, Украйна, Северна Македония и Испания. Бизнесите на MFG имат над 16 години опит в разработването и управлението на комплексни софтуерни решения и в администрирането на ИКТ инфраструктура. Основният фокус на Smart IT е разработването на обща модулна платформа без код за въвеждане на финтех компании с различни бизнес модели. Използва технологии като C# и .NET/Core, ASP.NET/Core MVC, Web API, RabbitMQ, OAuth 2.0, Microservices, Docker, Kubernetes, ELK Stack, Grafana/InfluxDB, Polymer, DevExpress, JavaScript, jQuery, SignalR, EF, EF Core, MS SQL, MongoDB. Работата на Smart IT дава конкурентно предимство на всички компании в групата с бизнес модели във финтех сектори като потребителско и бизнес кредитиране, кредитни и дигитални карти, P2P лендинг и други алтернативни финансови продукти и услуги.

    Кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на Smart IT в България?
    Smart IT e технологичното ядро на MFG – холдинг, който обхваща водещи компании, специализирани в областта на предоставянето на небанкови финансови услуги в Европа. Основната ни мисия е да удовлетворим нуждите на редица бизнеси, които имат различни специфики, макар и да оперират в сходни домейни. За да бъде възможно постигането на горепосоченото, сме се съсредоточили върху изграждане на финтех платформа от ново поколение, с която да си осигурим необходимото ни конкурентно предимство. В тази платформа освен основната ни кредитна система, SmartCheck, влизат и редица други помощни/периферни системи.

    Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    Трудно бих могъл да обхвана всичко, което разработваме в платформата, но за да стане по-ясна идеята, ще дам няколко примера. Освен SmartCheck, активно разработваме системи за автоматично разпознаване на символи от екран (OCR / Onscreen Character Regognition software), автоматизирана верификация на клиенти, включително такава с видео заснемане (KYC – "Know your customer" identity verification), система за дигитално генериране, подписване, споделяне и съхранение на документи (electronic document management system). Стремим се всичко, което правим, да бъде максимално гъвкаво, за да успеем да удовлетворим максимално всеки бизнес сценарий. Хубаво е, когато технологиите в компанията успяват да изпреварят идеите на бизнеса.

    Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
    Екипът на Smart IT включва приблизително 130 специалисти в различни направления – софтуерна разработка, софтуерна и системна архитектура, QA, BI, бизнес анализ и др. Опитваме се да следваме добрите практики в разработката, като съответно в екипите има микс между младши, напреднали, senior и lead програмисти. По този начин всеки може да черпи знания един от друг и да се развива.

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Основният технологичен стак на компанията е базиран на услуги и софтуер от Micrsoft. Tова включва C#, .NET framework, .Net Core и MS SQL, Azure DevOps и други. Кредитната ни система, SmartCheck, използва изцяло микросървисна архитектура, което на практика не налага никакви ограничения. Напротив – позволява ни да отворим платформата за външни разработки и изграждане на нови модули с технологии, различни от досегашните. Към момента дори сме в процес на интегриране на услуги, които са изцяло разработени на Java с PostgresSQL. Комуникацията между различните microservices се извършва посредством AMQP протокола (RabbitMQ/EasyNetQ). Вървим стремглаво в посока контейнеризация с docker и kubernetes.

    От гледна точка на frontend използваме ASP.NET Razor компоненти и Polymer. Вървим в посока интегриране на Micro frontends с React.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Бих казал, че до някаква степен сме организирали софтуерната разработка by-the-book - всяка нужда от промяна или ново бизнес изискване първо се съгласува с или идва от product owner, минава през бизнес анализ и създаване на архитектурно решение. След като този процес завърши, пристъпваме към реалната разработка. 

    А иначе всички екипи в Smart IT използват Agile методологията за разработване и тестване на софтуер. Използваме както Scrum, така и Kanban, макар и във вариации, които работят за нас. Изборът до голяма степен зависи от продукта и екипа, но предимствата са много – реални deliverables се случват по-бързо, а работата в екипите върви по-гладко и без напрежение.

    Как се промени проектът/проектите през годините?
    Част от in-house софтуерът в компанията е създаден и развиван повече от 16 години като монолитно решение. Макар и пълни с различни функционалности, с времето големите „монолити“ се разширяват и поддържат много трудно.

    Преминаването към система, която използва изцяло микросървисна архитектура, е определено най-голямата промяна за компанията от продуктова гледна точка. Разбира се, използваме натрупаното през годините know-how и това ни помага да изградим една full-featured финтех платформа.

    Кои са най-големите предизвикателства при този проект?
    Бих категоризирал „предизвикателствата“ в две различни направления.

    Първо, от чисто организационна гледна точка няма как да не спомена пандемията, която буквално преобърна както пазара на труда, така и начина на работа. Лично мое мнение е, че личният контакт с колеги е задължителен, за да се запази интегритетът на един екип. Поради тази причина, дори в тези условия, с колегите се опитваме да се виждаме  поне от време на време. Сплотеният екип е ключът към един успешен продукт.

    Останалите предизвикателства са чисто технологични – разработваме софтуер, който трябва да покрие нуждите на няколко бизнеса, които често имат различни изисквания. Много е важно всичко, което правим, да обхваща 100% от известните ни бизнес случаи. Всекидневно се сблъскваме с предизвикателства, като например как да направим дадена разработка максимално преизползваема, спазвайки най-добрите практики и стандарти, или каква помощна услуга да изберем и интегрираме, за да сме максимално ефективни. Понякога е много по-смислено да закупим софтуер или услуга, която обезпечава определен бизнес домейн, вместо да разработваме същата in-house.

    Всичко това обаче прави работата в Smart IT безкрайно интересна.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този проект/продукт?
    Финтех платформата, която разработваме, обслужва над десет компании от групата на MFG с общо над 8300 служители. Лично за мен  това е основен индикатор за използваемостта на софтуера.

    От гледна точка на продукт най-голямото ни постижение е изграждането на софтуерна архитектура, която ще ни позволи бъдещо надграждане и ще ни осигури така наречния future proofing. Постигнахме всичко това благодарение на добрата ни екипна работа.

    Какво предстои при този проект и/или отделните проекти?
    В днешно време финтех безсъмнено е един от секторите, които са обект на огромна динамика. Едновременно трябва да се адаптираме към нови регулации  както у нас, така и в чужбина  и да се стремим да бъдем (и)новатори в областта. Например скоро предстои да стартираме ново мобилно приложение, което ще дигитализира изцяло бизнес дивизията за домашно кредитиране на дружеството. Представете си го като Uber за кредитни консултанти. В по-глобален план предстои експанзия на дружеството в редица държави, вкл. отвъд океана и на други континенти.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на SMART INNOVATIVE TECHNOLOGIES LTD в Jobs.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Infragistics?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Appolica?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Astea Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HPE?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 15 часа
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.
    преди 20 часа
    ЕК с план за 300 млрд. евро за намаляване на енергийната си зависимост от Русия
    С REPowerEU Брюксел предлага диверсификация на енергийните доставки, по-бързо въвеждане на възобновяеми енергийни източници и пестене на енергия
    преди 21 часа
    Лорер: Японски автомобилен концерн изгражда развоен център у нас, наема 50 инженери
    Швейцарска компания вдига завода за микрооптика в Първомай за 85 млн. лв и открива над 100 работни места, обяви министърът
    преди 22 часа