вторник, 08 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3114 прочитания

    Employer Branding в България: United Partners

    Виктория Солакова - Head of Operatons and Culture в United Partners, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    29 март 2023, 10:49 a+ a- a

    Виктория Солакова - Head of Operatons and Culture в United Partners. Снимка: United Partners

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Виктория Солакова е Head of Operatons and Culture в United Partners, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността.

    Виктория Солакова e комуникационен специалист с над 15 години в областта. Част от екипа на агенцията е вече 8 години, като голяма част от тях работи с технологични компании в стремежа им да изградят привлекателен имидж на работодател. Освен консултат по Employer Branding, Виктория е и един от двигателите в агенцията, които се грижат за това всеки да се чувства добре на мястото си.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В изграждането на работодателската марка участие вземат нашите специалисти в областта на employer branding, подкрепени от ценното знание на Insights и Creative екипите в United Partners. Като агенция с 26 години опит, която предоставя 360-градусово комуникационно обслужване в регион ЕМЕА, развиваме експертизата си в две основни бизнес линии: технологии (софтуерни, хардуерни, аутсорсинг и стартъп компании) и потребителски стоки/услуги (бързооборотни стоки, продукти за красота, мода, фармация). Изграждането и комуникирането на работодателската марка е една от водещите ни услуги. Натрупаното знание, което имаме по темата и годините опит – един от пионерите сме в областта, особено за България – ни помагат да дефинираме и своята работодателска стратегия, подчертавайки силните ни страни и предимства. Истината е, че в United Partners културата е тази, която формира посоката и моделира посланията и тактиките на работодателския ни бранд. Радваме се да видим, че усилията ни дават резултат и тази година се наредихме на второ място в класацията „Най-добро място за работа“ за агенции в EMEA. Още по-голямо е щастието да знаем, че оценката е формирана в голяма степен от независимо допитване до нашите служители, което валидира правилната посока в посланията и действията ни.   

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Ако трябва да проследим процеса по създаване на работодателския ни бранд, започваме от най-важното – data & insights. Благодарение на вертикална research & analytics функция в екипа ни, получихме ценно знание за предимствата ни като работодател на база проведени фокус групи и анкети сред колегите. Комбинирахме го с информация за публичния ни имидж като работодател, обратна връзка от кандидати и т.н., за да намерим пресечната точка между двете и да видим по-ясно нашия X factor. След това се заехме с оформяне на комуникационни послания, теми, тактики и разбира се, креативен изглед, който да ползваме в материалите, създадени от нас за целите на employer branding – видеа, подкасти, интервюта, съдържание в социални медии и т.н. Всички тези елементи формират работодателския имидж и начините/средствата, които ползваме, за да говорим за него. Подкрепено от ценностите ни, вътрешните политики към служителите, ESG политиката ни и т.н., това прави една голяма картина, която ни представя пред нас и пред света. Обясняваме по-добре кои сме, на какво държим и какво предлагаме на служителите си, за да се чувстват те спокойни, удовлетворени и с потенциал за развитие в една толкова динамична среда.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Въпреки че в последните години има прогрес, не е тайна, че в комуникационната индустрия, особено в България, често се наблюдава голямо текучество, нелоялни практики и неетични подходи, които правят намирането и задържането на таланти особено трудна задача. Точно заради това при нас няма сезонност или кампанийност, когато говорим за работодателския ни бранд. Освен че е разписан под формата на стратегия, той живее вътре в екипа, подхранва се посредством тийм инициативи, практики, редовни 1о1 срещи и т.н., които дават поле за изява и стимул на всеки. Високата ангажираност, откритостта по важните теми и ясната дирекция сме установили за ключови при нас. Измерваме щастието на екипа си с по eNPS скала всяко тримесечие, следим и retention rate на годишна база. За последните 3 години той е над 95%, което е феномен. Сам по себе си този резултат е огромен стимул да не се отпускаме и да работим още повече в посока обучение, задържане на висококвалифицирани служители и привличане на нови със сходно мислене и ДНК.    

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    Научихме по трудния начин, че не бива да правим компромиси с културата, която сме изградили. Екипът е жив организъм и всяка промяна в негативен план влияе зле на доброто му развитие. Затова често валидираме всяка стъпка с всички в United Partners – важно е да чуваме, а не само да слушаме. :)

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Задължително е, защото така нареченият X factor, както обичам да казвам, на работодателския бранд е дефиниран и валидиран именно от служителите на една компания. Няма как и не трябва комуникацията за работодателската марка да излезе навън, към външни аудитории, ако не е първо одобрена и съгласувана със служителите. Ако се случи, резултатът е пагубен за работодателския имидж, защото се получава значителен дисонанс, налагане на идеали и ценности, които незадължително съществуват в екипа.  

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ЮНАЙТЕД ПАРТНЪРС ЕООД в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    САЩ отпуска $100 млн. за иновации при полупроводниците
    Те ще са насочени към университети, национални лаборатории и частния сектор
    преди 15 часа
    5 ИКТ организации предлагат промяна в приема в математическите и професионалните гимназии
    Без силно математическо образование, ИТ индустрията рискува да загуби конкурентното си предимство, предупреждават те
    преди 16 часа
    Световната банка: България е сред водещите места за правене на бизнес
    Докладът Business Ready обхваща само 50 страни, като не са включени развити икономики като САЩ, Германия, Франция или Япония
    преди 17 часа
    Проф. Зико Колтер с безплатна лекция в Софийския университет
    Той е член на борда на OpenAI и е в България по покана на INSAIT
    преди 19 часа
    България изпада от групата на най-свободните икономики в света
    От 20-то страната ни се срина до 43-то място по икономическа свобода, алармират от ИПИ
    преди 19 часа
    Сър Греъм Уотсън се присъединява към преподавателския състав на ВУЗФ
    Английският икономист ще предава своя богат опит от реалния политически и академичен живот на студентите