вторник, 04 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2982 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Gameloft?

    За проектите, екипите и технологиите, които използват, научете от Евгений Тенев - Senior Game Producer, Gameloft Sofia
    09 февруари 2022, 11:40 a+ a- a

    Евгений Тенев - Senior Game Producer, Gameloft Sofia

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    По какви проекти работи Gameloft в България, пред Economy.bg разказва Евгений Тенев - Senior Game Producer, Gameloft Sofia.

    Кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на Gameloft в България?
    В световен мащаб френският гигант „Геймлофт“ e сред най-разпознаваемите издатели на мобилни игри с аудитория от над 114 млн. потребители и 3600 служители в 32 страни.

    В България компанията ни е най-голямото студио за разработка на мобилни игри и имa бoгaтa иcтopия в създаването на разнообразни игри за мобилни устройства, като през последните десет години разработва предимно мacивни oнлaйн мyлтиплeъp cтpaтeгии в peaлнo вpeмe (ММОRТЅ).

    Към днешна дата проектите, по които се работи в студиото ни в София, са March of Empires, War Planet Online и най-новата ни игра Heroes of the Dark.

    Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    March of Empires (година на издаване: 2015) е сред най-големите хитове на софийския офис до момента. Стратегическата ни игра, чийто сюжет се развива в Средновековието, е една от най-старите и все още активни игри на „Геймлофт“ на глобално ниво, което я прави една от най-успешните за нашия бранд и днес.

    Вторият ключов за студиото ни проект е Wаr Рlаnеt Оnlіnе (година на издаване: 2017), военна стратегия в недалечното бъдеще, ĸoятo фигурираше няколко години в глобалния Toп 5 нa Gаmеlоft пo пpиxoди. 

    Третият активен проект е Heroes of the Dark (година на издаване: 2021). Най-новата ни амалгама между стратегия и RPG жанра ни въвежда във викториански свят, в името на който воюват расите на хората, вампирите и върколаците.

    Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
    В зависимост от фазата на развитие на всеки проект в него вземат участие различен брой специалисти. На етап концепция рядко работят повече от 3-4 експерти. Едва след като даден прототип бъде одобрен и влезе в етап на разработка, се включват още от опитните ни програмисти, гейм дизайнери, художници и аниматори, маркетолози, UI и UX специалисти и много други тесни експерти. Средно екипите на настоящите ни проекти варират между 40 и 60 души.

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    За разработката на игрите ни използваме вътрешен енджин (софтуерния фреймуърк за създаване на игри), чиято функционалност отговаря напълно на специфичните нужди на проектите ни. Програмистите в Gameloft Sofia работят главно със C++, за прототипи на игри използваме Unity, артистите ни работят с Adobe Suite, ZBrush, Blender, 3dS Max и др. Ако използвате туулове като Jira, Jenkins, XCode, SVN, Git, ще се чувствате в свои води в студиото. 

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Стремим се да адаптираме принципите на agile методологията към особеностите на разработката на игри. Да имплементираш и да оптимизираш бизнес процесите си, е дълъг път, който вървим с помощта на agile консултанти, които тясно кооперират с нашите проектни екипи и мениджмънт.

    Изискванията за бързи реакции на динамичната среда, за креативност и колаборация между различните дисциплини изискват гъвкава и сравнително плоска матрична структура. Хората ни срещат двустранна комуникация, прозрачност, свобода на идеите в рамките на техническите ограничения, екипност.  

     Как се промениха проектите през годините?
    Прогресът при технологиите, начинът, по който потребителите консумират съдържание и търсят забавление, определят развитието на игрите ни. Игри, създадени преди 10 години, нямат нищо общо с тези, пуснати на пазара през 2021 г. Вземете например March of Empires. Можете да забележите трансформацията във визуалния език, количеството елементи, детайла в изображенията. Днес играчите търсят все по-сериозно “потапяне” в света на играта, повече ефекти, възможности, преживявания, които да ги ангажират.

    March of Empires – екран на потребителски интерфейс: ляво - 2015 г., дясно - 2021 г.
     
    March of Empires – екран на потребителски интерфейс: ляво - 2015 г., дясно - 2021 г.

    Heroes of the Dark, е разработена в 3D среда и акцентира силно на детайлна визуална изработка още на концептуално ниво. Тя залага на зрелищни анимации, впечатляващи движения на героите, привличащи вниманието ефекти.

    Кои са най-големите предизвикателства при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    Ще бъдем откровени – да намираме правилните хора. Когато си в режим работа от вкъщи – да намериш хората, да ги приобщиш и интегрираш към дистанционен екип, да им помогнеш да изпитват удоволствие от работата в екип е още по-предизвикателно.

    Предизвикателствата в естеството на работа се коренят в динамиката на пазара и в частност развитието на новите платформи за забавления. Игрите ни трябва да доставят едно и също пълноценно забавление на тези, които я играят на iOS, Android, Switch, Steam, Windows, Facebook Cloud Games. Майсторство е, когато си създал една игра преди пет години, така да я развиваш, че тя да е конкурентна на новосъздадените, да отговаря на все по-високите изисквания на потребителите. 

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    При представянето на новия  iPhone 13 тази година Apple демонстрира увеличените геймърски способности на хардуера с нашата игра Heroes of the Dark. Беше феноменално милиони потребители по целия свят да видят на живо анимации от играта, създадена в София. 

    Гордеем се, че вече 17  години ние в „Геймлофт“-София допринасяме за развитие на гейминга в България и за това да поставим София на глобалната карта в тази индустрия. Обичаме да казваме, че балансираме умело арта и геймплея, за да създадем пълнокръвно изживяване за най-сериозните геймъри в мобилната среда.

    Какво предстои при отделните проекти?
    След три години разработка на най-новата игра на студиото ни и нейния успешен световен рилийз през октомври 2021 година, 2022 ще е годината, в която ще работим усилено да задържим добрите резултати, постигнати и от трите ни игри до момента. Балансът е тънък, но това е посоката, в която сме насочили стратегическите си усилия.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Геймлофт България ЕООД в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва VMware?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HeleCloud?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва AtScale?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Smart IT?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Infragistics?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Appolica?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Astea Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HPE?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 минути
    Над 700 фирми приемат ученици от дуални паралелки
    Подобно обучение предлагат над 160 училища у нас
    преди 2 часа
    Универсалното зарядно става реалност от 2024 г.
    За стандарт се приема USB-C, а купувачите ще могат да избират дали да кушят устройство с или без зарядно
    преди 2 часа
    Държавата пое нов дълг за 102 млн. лева
    Дълговете стават все по-скъпи и трудни, Министерство на финансите отмени емисионния си календар, обявен през септември
    преди 4 часа
    МАЕ: ЕС трябва да намали потреблението си на газ
    Допълнителното намаляване на консумацията е необходимо, за да има Европа енергийна сигурност в случай на късно застудяване
    преди 5 часа
    ОПЕК+ обмисля намаляване на добива на нефт
    Става дума за най-голямото намаление на добива от началното на пандемията насам