През 2011 брутните рекламни инвестиции отчитат ръст от 8,4%, но според прогнозни изчисления реално нетните приходи са паднали с около 4,7%.
Основните бюджети на големите рекламодатели отново са били концентрирани в националните телевизии и техните нишови канали, докато останалите са се борили за отделни сделки с все по-малки стойности, каза Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97” по време на годишния форум на Българската асоциация на комуникационните агенции. По думите му тенденцията за повече реклама с по-малки бюджети е продължила и през 2011 с пълна сила.
Вижте видео с Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”
Първите два месеца на 2012 не са били особено добри за телевизиите. Цифрите показват спад на нивата на рекламните бюджети спрямо 2011. „Това основно се обяснява със силните колебания извън България, което забави рекламните договаряния за 2012”, обясни Иво Цеков. Въпреки това обаче очакванията за телевизиите в България са през 2012 да привлекат повече рекламни инвестиции в сравнение с 2011, като нетният ръст се очаква в диапазона 3-5%.
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg