Възможно е рекламните бюджети от България към Facebook и Google да надхвърлят 10 милиона лева
Всеки месец на Интернет пазара излизат нови играчи, които са с големи амбиции и безкрайно нетърпеливи, казва Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”
Интернет е единственият „печеливш” медиен канал през 2011, а нетните приходи от реклама в Интернет вече са по-големи от тези в радиото, обяви Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97” по време на годишния форум на Българската асоциация на комуникационните агенции. Това обаче съвсем не означава, че онлайн медиите са радостни и безгрижни.
Данни от края на 2011 показват, че в световен мащаб са регистрирани над 220 милиона домейна. Само регистрираните в България домейни са над 200 000, от които с разширение .bg са около 40 000. Всеки месец обаче излизат нови играчи на пазара, които са с големи амбиции. „Те са безкрайно нетърпеливи. Искат да избият инвестицията си за кратък период и да започнат да печелят, мислейки си, че е достатъчно условие да влязат в топ 10 в дадена категория на Gemius или Nilsen, за да потекат парите”, описа ситуацията Иво Цеков. Не са се оправдали и надеждите на редицата новинарски сайтове, създадени миналата година с цел привличане на сериозни приходи от политическа реклама.
Вижте видео с Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”
Друг основен фактор на пазара са Google и Facebook. Според управителя на „Пиеро 97” можем да кажем, че 2011 е била годината на Facebook на нашия пазар. Колко са рекламните пари от България, които отиват към тези медии, не е ясно, но за всички е видно, че са много и растат всяка година. Това означава по-малки бюджети за родните медии. Според Иво Цеков е напълно възможно рекламните бюджети към Facebook и Google да надхвърлят 10 млн. лева. Ако тази цифра е близка до реалността, то това би наредило Интернет на трето място в медия микса след телевизията и пресата, коментира още Цеков.
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg