Спадът на брутните приходи от реклама при аутдора е около 5%, но реално в медиите за външна реклама са влезли около 21% по-малко пари през 2011. Основната причина е в продължаващата тенденция за намаляване на рекламните бюджети за външна реклама, стана ясно по време на годишния форум на Българската асоциация на комуникационните агенции.
Според управителя на медия агенция „Пиеро 97” рекламодателите са свили бюджетите си за аутдор с около 20-25% на годишна база. Другата причина според него е ценовият натиск от страна на рекламодателите и антипазарното поведение на някои аутдор медии, като дори е имало случаи на отдаване на съоръжения на цена под себестойността на услугата.
Вижте видео с Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”
За по-малко рекламни инвестиции във външна реклама през 2011 е допринесла и неяснотата около съоръженията в София. Рекламодателите миналата година планирали краткосрочни кампании, за да избегнат риска от провал поради евентуален демонтаж на съоръженията. Прогнозата за 2012 е спадът да продължи, като очакванията са той да е в рамките на 5-7%.
Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg