петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2647 прочитания

    Каузите на Organic Tee Star: Корпоративен текстил с отговорност към природата

    Българската компания е сертифицирана по международния GOTS сертификат и вече е получила няколко награди за зелен бизнес
    06 януари 2023, 16:34 a+ a- a

    „В близко бъдеще обмисляме семинари за повишаване на информираността за ползите и предимствана на дрехите от органични материали.“, споделя собственикът на Organic Tee Star Деян Ангелоев. Снимка: Organic Tee Star

    Компаниите с отговорно отношение към природата и ясна корпоративна политика за устойчивост все по-често избират да облекат служителите си с дрехи, които показват принадлежност към идеята за зелен бизнес и проява на грижа към тяхното здраве. Това е концепцията на бранда Organic Tee Star. Компанията развива своя бранд от година и половина, като предлага корпоративен и рекламен текстил от 100% органичен произход. Органичните дрехи могат да бъдат брандирани с изцяло натурали бои, за да се получи напълно устойчив продукт.

    Компанията е сертифицирана по международния GOTS сертификат (Global Organic Textile Standard) и вече е получила няколко награди за зелен бизнес. 

    Organic Tee Star оперира като контрапункт на fast fashion модата или на облеклото, което се произвежда чрез използването на много химия, която е вредна не само за околната среда, но и за човешкото здраве. Само за изработката на една тениска са нужни 2,700 литра вода. 10% от глобалните емисии на парниковите газове се дължат на производството на облекло и обувки. Това е повече от съвкупните емисии на всички международни полети и морско корабоплаване. Към рисковете за околната среда се прибавят и рисковете за човешкото здраве: масово разпространените кожни алергии, проблеми с репродуктивността, дихателните проблеми. 

    Статистиката показва, че 0,5 милиона тона микрофибри се освобождават при прането на синтетични материали всяка година. Това е 35% от освободените в околната среда първични пластмасови микрочастици, които попадат във въздуха и водата, а процесът на разграждането им е дълъг и опасен. Нишката на самите дрехи също е много некачествена и става неизползваема след няколко носения. Губи форма и цвят, защото не е направена за дълготрайно ползване. Всичко това генерира допълнителни вреди.

    „Именно грижата за околната среда е движещата сила на малките стъпки, които правим всеки ден, за да постигнем голямата промяна. Изхвърляме боклука си разделно, не позволяваме смесване на органичния с неорганичния памук, а найлоновите опаковки от дрехите предаваме за рециклиране. В близко бъдеще обмисляме и реализирането на семинари за повишаване на информираността за ползите и предимствана на дрехите от  органични материали.“, споделя собственикът на компанията Деян Ангелоев. 

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ:  

    Каузите на A1: Карти с мобилен интернет на бежанци от Украйна
    Каузите на Нарру Bar&Grill: Работа и дом за бежанци от Украйна
    Каузите на TBI Bank: Дарение от 500 хил. лв. в подкрепа на украинския народ
    Каузите на Nexo: Първоначално дарение от 100 000 долара за засегнатите в Украйна
    Каузите на OLX: Спешна инициатива за подкрепа на украинските бежанци
    Каузите на Фантастико: Подкрепа с 50 хил. лв. нуждаещите се от Украйна
    Каузите на Schwarz: Kaufland и Lidl даряват стоки на стойност €10 млн. за хората в Украйна
    Каузите на Playtech Bulgaria: Над половин милион лева за благотворителност през 2021
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 минути
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 30 минути
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 50 минути
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 час
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 3 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години